Política · 13 de Juliol de 2017. 14:14h.

Acolloniment a Junts pel Sí

La Guàrdia Civil demana al TNC documentació de l'acte pel referèndum

Acolloniment a Junts pel Sí

La Guàrdia Civil ha anat al Teatre Nacional de Catalunya amb un requeriment judicial sobre amb l'acte que Junts Pel Sí hi va fer allà el passat dimarts. Aquest requeriment d'informació s'ha fet per ordre del jutjat d'instrucció número 13 de Barcelona, que investiga els preparatius del referèndum. El TNC té ara 5 dies per entregar la documentació requerida.

Els portaveus de Junts pel Sí han comparegut al Parlament i han assegurat que l'acte va ser polític i està emparat per la llibertat d'expressió. Així ho ha assegurat el president del grup parlamentari, Jordi Turull, que ha dit que “aquestes actuacions més que por fan pena. És un acte polític. Això ens conjura més a tirar endavant".

En la mateixa línia, ha parlat la portaveu del grup, Marta Rovira, que ha assegurat que “quan més atacats dret a vot i llibertat expressió més els exercirem”. “El que ha passat avui recorda el tardofranquisme. Això no ens frenarà”, ha dit Lluís Llach.

Es tracta d'un nou pas en les diligències que es practiquen en les últimes setmanes. La Guàrdia Civil ha interrogat treballadors de la Generalitat per la web del referèndum i el registre de catalans a l'exterior. Segons fonts governamentals, agents de la Guàrdia Civil també van visitar una de les empreses que optava al procés d'homologació per a la compra d'urnes.

20 Comentaris

Publicitat
#13 pelaez, Barna.Spain, 13/07/2017 - 20:13

La Guardia Civil trabaja dia y noche,por Tierra,Mar y Aire,24/7.
Since 1840

#12 Lo Tremendo, La Figuera, 13/07/2017 - 18:23

Vuelvo a insistir dado que han aparecido mensajes posteriores al que envié. Ahora a la represión se le llama democracia? Será pues, el coño de la Bernarda, pero democracia no és. Gastar el presupuesto en tribunales de parte y guardias civiles a buscar unos papeles de un acto político, es democracia?. Me estoy enterando de mentiras seculares.

#12.1 Pan con tomate y jamón Ibérico, ¿A Ítaca…? ni a las Medas, 13/07/2017 - 19:00

A ver. el tremendo; entonces según tú ¿es democracia que una banda de políticos supremacístas, con minoría de votos, quieran saltarse las leyes de la nación por sus santos...?
Pues a mí, me parece que están conspirando para cometer un delito de sedición y otro de prevaricación. Y que la Guardia Civil deberá llevarles al talego, cuanto ante

#11 Pep, Barcelona, 13/07/2017 - 17:30

Efectivamente, como dice "l'estaquirot" el proceso cada vez me recuerda más al tardofranquismo, con Papus y todo.

#9 vicedo, barcelona, 13/07/2017 - 16:40

Insisteixo, amics del Pedecat: Si voleu, us compro jo les urnes, en un basar xinés del costat del barri les venen molt barates. Ah, i m´han dit els xinesos que ells em donaran una factura a nom de qui vulgui...

#8 Lobisome, BCN, 13/07/2017 - 16:35

Los caballos negros son.
Las herraduras son negras.
Sobre las capas relucen
manchas de tinta y de cera.
Tienen, por eso no lloran,
de plomo las calaveras...

#8.1 Pan con tomate y jamón Ibérico, Desenroscando barretinas, 13/07/2017 - 19:13

¿Y a ti que te pasa, te puso una multa la Guardia Civil por ir bebido y no lo has superado? Por que si utilizas a García Lorca en este caso y de la forma mas torticera, yo te puedo nombrar al General Escobar...