Política · 12 d'Octubre de 2011. 15:34h.

Atac al monument de Lluís Companys

Les JERC pengen una estelada gegant a Lleida

Atac al monument de Lluís Companys

Estelada a la Seu Vella

Les JERC de Ponent han condemnat l’atac que ha sofert aquesta matinada el monument de Lluís Companys de Lleida, que ha aparegut destrossat. Precisament aquest dissabte, 15 d’octubre, es compleixen els 71 anys de l’afusellament del president Companys, i les JERC han denunciat l’atac.

“És una vergonya la falta de respecte a les nostres institucions” han dit, a més d'afegir que "no és a un monument, sinó és a allò que representa”.

Les JERC, en el marc del 12 d’octubre, també han penjat l’estelada gegant a la Seu Vella de Lleida, per reivindicar que "els valors de la diada de la Hispanitat són completament contraris als valors que defensem les JERC".

En aquest sentit, el portaveu de les JERC de Ponent, Gabriel Ramon, ha explicat que la diada de la Hispanitat "commemora un genocidi i es celebra traient els tancs al carrer, mentre que nosaltres el que fem és penjar l’estelada per reclamar la llibertat, el dret a decidir del nostre poble i el foment de la democràcia".

Així mateix, Gabriel Ramon, ha remarcat que el dret a decidir també passa "per poder decidir els dies festius, i no per celebrar una festa imposada".

12 Comentaris

Publicitat
#5 xavier fabra, barcelona ESPAÑA, 12/10/2011 - 23:46

dios mira que es fea la copia de la bandera cubana , parece un toldo del balcon

#5.1 pepe, andorra, 13/10/2011 - 11:21

no es q sea una copia de la cubana, es q los chicos masones no tenían muchas ganas de currar aquel día. La estelada es una bandera diseñada por masones. Es un dato objetivo nada mas.

#5.2 guineu, barna , 13/10/2011 - 13:33

no hi a ningu que li foti foc a aquets drap

#3 Pimpollo, Vic, 12/10/2011 - 17:22

Estoy convencida de que los atacantes han sido los mismos que hace unos meses, en unas barreras New Jersey, en la entrada de Vic por la C-17, rotularon "espanyols a la cámara de gas"

#3.1 manel, Vilanova i La geltrú, 12/10/2011 - 17:52

Però se'ls van endur o no?...

#3.2 Damià, Calella, 12/10/2011 - 18:21

Uiiiiiii! Una pintadaaaaa!!! Quina amenaçaaaa!!! Que intervingui ja la Legión, si us plau!!!

#3.4 Quim, Pineda de Mar, 12/10/2011 - 20:15

Pimpollo (Vic) la pintada que denuncies és lletja; però no serveix per donar suport o justificar l'atemptat al momumnet a en Companys. O potser tu també estas d'acord amb aquell crim? Fou afusellat pel que representava amb un judici de fireta.

#3.5 Pimpollo, Vic, 12/10/2011 - 21:16

Amigo Joaquin, Pineda. Tras su comportamiento de Octubre del 34, Companys debió ser condenado a la pena que se aplicaba por aquellas calendas en cualquier pais civilizado a todo reo de iguales delitos

#3.6 Pimpollo, Vic, 12/10/2011 - 21:27

Juristas opinan que a Companys se debió imputar por lo del 34: Traición a la Patria e insubordinación a la Segunda República. Alteración del orden público y desviación de poder. Dejación de funciones e incumplimiento de las potestades delegadas por el gobierno con respecto al orden público...

#3.7 Pimpollo, Vic, 12/10/2011 - 21:51

No falta quien le defiende. El tebeo independentista editado en Barcelona "Público" sin ir MÁS lejos! Le califica de hombre "decente".

#2 Pere, Barcelona, 12/10/2011 - 17:12

Quina foto més xula!

#2.1 Mikel, Girona, 12/10/2011 - 22:44

Doncs a mi em produeixen basques