18 de Març de 2010. 18:46h.

154 comentaris

886 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Carretero somia amb un Exèrcit català

Reagrupament vol Ministeri de Defensa, Forces Armades, Guàrdia Nacional i serveis secrets

Els somnis de Carretero
Els somnis de Carretero
Els somnis de Carretero

El programa de Reagrupament per al cas d'una Catalunya independent inclou la creació d'un Ministeri de Defensa, unes Forces Armades, una Guàrdia Nacional i fins i tot una CIA a la catalana, segons el document "Organitzant el nostre futur lliure" al que ha tingut accés e-notícies. El text defensa que Catalunya "es doti de les eines adients" com un Ministeri de Defensa per "afrontar els riscos globals en la mateixa situació d’igualtat que altres nacions". Reagrupament opta així per un model diferent, per exemple, al de Costa Rica, que va abolir l'Exèrcit el 1948 malgrat estar en una de les zones més convulses del planeta.

El document no estableix si són partidaris del servei militar obligatori, però afirma que "correspondrà al Govern de Catalunya definir l’estructura de les forces armades, composició i funcions". "En tot cas -continua-, Reagrupament considera imprescindible que aquestes han de ser complementades amb l’existència d’una organització civil, la Guàrdia Nacional, formada per voluntaris amb el doble objectiu d’apropar la ciutadania a un aspecte clau com la defensa del país i que aquesta sigui suficientment dinàmica i flexible per tal d’afrontar tant riscos i amenaces naturals com artificials. La Guàrdia Nacional estarà composada per un costat per reservistes provinents de l’estructures de defensa i per la resta de ciutadans".

Reagrupament també considera "imprescindible" que per garantir la sobirania nacional "s’ha de dotar l’Estat dels instruments necessaris que permetin analitzar estratègicament tota la informació del nostre entorn internacional. Per prendre qualsevol decisió sobre seguretat nacional, es fa necessari tenir unes fonts pròpies que no responguin a cap altre interès que no sigui el de Catalunya, i al mateix temps, que ens permeti participar amb les diferents agencies internacionals amb l’objectiu comú de prevenció de les amenaces globals".

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/5u2xbj7

154 comentaris

#153 carlosbcn, barcelona. 26/03/2010 - 11:52

 

Valorar

Positiu Negatiu

Ni caso esto es debido a la falta de medicación del sr. Carretero

-

. .

#152 rob, bcn. 22/03/2010 - 21:17

 

Valorar

Positiu Negatiu

Un 10 per la demagògia. És fàcil abolir l'exèrcit propi quan et protegeix (per interessosi estratègics) la potència militar més gran del món: els EEUU. Tenir unes forces armades per a la protecció no vol dir anar a conquerir a ningú.

-

. .

#151 pep, mataro. 21/03/2010 - 23:14

 

Valorar

Positiu Negatiu

un exercit en la terra de les ONG i els gafapasta progres? mare meva,en quin pou estem ficats amb gentussa aixi...

0

. .

#150 Söföclides, Figueres. 21/03/2010 - 18:40

 

Valorar

Positiu Negatiu

Les aigues de tots els mars brillaran amb la magnitud de la victòria catalana.

0

. .

#149 Montesquieu, barcelona. 21/03/2010 - 11:44

 

Valorar

Positiu Negatiu

suposo aque al futur exercit catala no tindra sentit admtere l objeccio de consciencia, es clar... i que tots aquests que es manifesten e contra de l\'actual exercit estaran encantats amb el catala... pura congruencia nacionalista...com sempre

-1

. .
 
Adrià Alsina

A casa per Cap d'Any..xinès

ADRIÀ ALSINA

684

1

Montse Ribera (TU)

"La meva indignació amb els indignats"

MONTSE RIBERA (TU)

13543

63

Raphael Pherrer

Delícies mallorquines II

RAPHAEL PHERRER

742

1

App Store
El temps
Top 10 Cinema
Raphael Pherrer

Acción, Terror, Fantástico

Underworld: El despertar

Måns Mårlind, Björn Stein

Raphael Pherrer

Comedia

El cambiazo

David Dobkin

Raphael Pherrer

Acción, Intriga

Sherlock Holmes 2

Guy Ritchie

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Política - Carretero somia amb un Exèrcit català

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya