|
29 d'Octubre de 2008. 13:01h. 127 comentaris ![]() 1920 lectures ![]() ![]() Cuní es confessa "esparverat" amb Pilar Rahola "M'estàs dient que la Val d'Aran és una nació?", es pregunta la periodista ![]() ![]() El cas de l'óssa Hvala ha derivat en una discussió a Els Matins de TV3 entre Pilar Rahola, Josep Cuní i un ciutadà de la Val d'Aran. Rahola ha retret a Cuní la seva postura en el cas, i l'ha acusat de buscar "l'aplaudiment" de la Val d'Aran, a més de demanar-li "no t'excitis més del compte". El periodista, per la seva banda, li ha retret que "des de Badalona és molt fàcil organitzar els Pirineus". A criteri de Rahola, el futur de Vhala "no s'ha de decidir al marge dels aranesos, però que ho decideixin els aranesos tampoc". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #127 Catalana, Montblanc. 22/01/2010 - 18:30 Tothom sap que la Vall d'Aran no és catalana sinó occitana. Qui no ho sapiga és que és de Mart
#124 Xavier, Ciutat de Mallorques. 17/12/2008 - 12:01 Arnau, hi ha una solució i és que la Rahoha s'en dugui tots els ossos a ca seva: demagògia per demagògia. aquesta tipa ja fa fàstic. I no em refereixo a la ossa. La Vall d'Arà és avui per avui part de Catalunya com Catalunya és part d'Espanya.
#123 Arnau, Esplugues de F.. 17/12/2008 - 08:40 La Pilar no ha negat res, s´ha enfrontat a un tipus que venia a defensar als caçadors contra els pobres ossos. Els de la Vall d´Aran, amb aquest tema de l´os, esteu fent un ridicul internacional. Quina vergonya de primitivisme i manca de sensibilitat!
![]() #127 Catalana, Montblanc. 22/01/2010 - 18:30 Tothom sap que la Vall d'Aran no és catalana sinó occitana. Qui no ho sapiga és que és de Mart
#124 Xavier, Ciutat de Mallorques. 17/12/2008 - 12:01 Arnau, hi ha una solució i és que la Rahoha s'en dugui tots els ossos a ca seva: demagògia per demagògia. aquesta tipa ja fa fàstic. I no em refereixo a la ossa. La Vall d'Arà és avui per avui part de Catalunya com Catalunya és part d'Espanya.
#123 Arnau, Esplugues de F.. 17/12/2008 - 08:40 La Pilar no ha negat res, s´ha enfrontat a un tipus que venia a defensar als caçadors contra els pobres ossos. Els de la Vall d´Aran, amb aquest tema de l´os, esteu fent un ridicul internacional. Quina vergonya de primitivisme i manca de sensibilitat!
#122 Farri, Barcelona. 06/11/2008 - 00:35 La Pilar Rahola, de professi?rraire, l'ha ben cagada. Ignorant, com de costum, ha negat la realitat nacional occitana de la vall d'Aran. Per?, que a m?de faltar els aranesos, ha alimentat tota aquesta colla de fatxes espanyolistes anticatalans.
#121 Mestalla, Valencia. 03/11/2008 - 11:23 A mi por suerte, como valenciano, no me la bufa.No quiero que me impongan una lengua que no es la mia, ni una nacionalidad que no es la mia y menos a un, unas señas de identidad que no son las mias.
#120 pepito, valencia. 31/10/2008 - 21:28 Creo que sólo se han enterado de esto los del valenciafreedom. Todos los comentarios son suyos. En mi opinión a la mayoría de valencianos, catalanes y araneses todo esto se la rebufa.
#119 SENTO, Valencia. 30/10/2008 - 23:08 Sin bandera, sin lengua, sin reino, sin siglo de oro, sin respeto, sin solidaridad. Esto es Cataluña.
#118 lluitantperlameullengua, Valencia. 30/10/2008 - 15:02 catalanistes = terroristes!
#117 Edetanorum ValenciaFreedom.com, Valéncia (regne de Valéncia). 30/10/2008 - 11:49 Aran no forma part de la nacio catalana per q eixa nacio MAI A EXISTIT!, el catalanisme es una invencio dels fascistes, mai podreu en mosatros, ni Valéncia ni ningu es sometra a vosatros, el adoctrinament catalaniste es una moda pasajera
#116 vinateablau, Valencia. 30/10/2008 - 11:42 Lo de Pilar Rahola es patético. Niega a los Araneses, y a los valencianos, le que ella reclama para sí misma.
#115 Adso di Melk, terrassa. 30/10/2008 - 10:03 Als Pancas els hi podríem afegir allò de diuen a les Castilles de : "Compro un circo, y me crecen los enanos".
#114 Arnau, LL.. 30/10/2008 - 09:49 La Rahola ha estat esplèndida en el debat, imolt bona en l´article de la Vanguardia. L´´unica que ha dit alguna cosa sensata, en tot aquest debat. Molt bé, Pilar.
#113 Marçal, Lleida. 30/10/2008 - 08:57 No veieu que tot això és un muntatge del Cuní per fer més divertit el seu programa? Es molt llest i sap com atraure l´atenció. Mireu la cara quan diu "esparverat". SI ESTÀ RIENT!!! Ai, quins numerets, Cuní!
#112 rodrigo, Barbensciutatsensellei. 30/10/2008 - 07:33 http://blogs.que.es/2562/2008/9/21/imposicion-del-catalan-los-araneses
#111 rodrigo, barbensciutatsesellei. 30/10/2008 - 07:21 El año 1643 Arán es saqueada por las las hermandades catalanas capitaneadas por Margarit militar jefe de la Generalitat de Gatalunya junto con tropas francesas, sufriendo la población aranesa el mayor pillaje de su historia en la que fueron destruidos
#110 Rodrigo, barbensciutatsensellei. 30/10/2008 - 07:08 Ahora los indepes os las dais de democratas y estais a favor el derecho a decidir de los aranesos. Pero demostrais vuestra hipocresia al no decir nada sobre la oposicion de ERC a la vegeria unica de aran .Carretero hizo el proyecto! Cuanta coherencia!!!!
#109 DLM, Barcelona. 30/10/2008 - 06:59 A dónde nos lleva todo esto? Durante años estamos cultivando una política " de derechos " que nos llevará al caos.
#108 Chusep www.valenciafreedom.com, Favara de la Ribera (Valéncia). 30/10/2008 - 05:54 S'ha demostrat una volta més la demagògia i lo mal informats que esteu els Catalans (en perdó).
#107 Farri, Barcelona. 30/10/2008 - 02:20 Era val d'Aran ei un pa?occitan laguens territ?espah?Linguisticaments e culturau qu'ei Occit?a, e istoricaments qu'ei un territ?autogestionat demp?313. Gr?es as aranesi qu'au?n participat en TV3, ara s'a vist era ipocresia de Rahola!
#106 Hvala, Pirineu. 30/10/2008 - 01:55 Jo vull la independència del meu tros de bosc! Em sento diferent! Jo tinc molt més pèl!
#105 robert, bcn. 30/10/2008 - 01:44 aran es part de la nació occitana, però mentre aquesta nació no desperti, estan sota la protecció de catalunya.
#104 carol, empordà. 30/10/2008 - 00:32 La exdiputada,la emplena fulls,la verborrea d'una sabelotodo ,la donalliçons,NO SAP que la Vall d'Aran és part de la nació occitana.Quina vergonya,i jo que sóc independentista només em falta aguantar a la rahola.Ai dissortada terra catalana!
#103 Ton, Manresa (Bages). 30/10/2008 - 00:27 deixeu d'històries l'Aran és una comarca que seria un cul de sac si no fos per que és un parc de natura i turisme d'hivern del resta dels catalans, forma part de Catalunya i de la nació catalana, fins i tot governa CiU
#102 Ultima Ratio, Barcelona. 30/10/2008 - 00:13 Pero que tonteria mas tonta y que ganas de marear. El valle de Aran es España y Cataluña tambien lo es, o sea que ambos territorios son España que es lo importante. Lo demas son cuentos.
#101 Albert, Premià de Mar. 29/10/2008 - 23:48 Rahola, ja pots fer les maletes i tornar-te'n cap a la teva estimada Espanya, que aquí no hi necessitem pas gent com tu!
#100 Tonet, València. 29/10/2008 - 23:47 Tot el meu respal al poble Aranes.
#99 marc, sort. 29/10/2008 - 23:29 Que us creieu q es la Vall? L'any 50 quanta gent i vivia? Bé no sabreu mai la de cales q els politics catalans hi han abocat am el cuento de la nació...La resta de pirinencs els hauriem d'envejar per tot lo q han aconseguit plorant i amenaçant.
#98 David, Matadepera. 29/10/2008 - 23:16 Jo tambe com a independentista que soc li dono tota la rao al noi aranes. Com diu el Cuni: no podem negar als altres el que demanem per a nosaltres. Molt trist el paper de la Rahola.
#97 janot, bcn. 29/10/2008 - 23:11 home pako, per ser valencià escrius català molt bé!
#96 Jose Maria, bcn. 29/10/2008 - 23:08 Se ha dicho bien aquí: a este paso volveremos a las ciudades-estado. A los barrios-nación me atrevo a decir. ¿Es mucho pedir un poco de cordura? Supongo que tras tantos años de lavado de cerebro nacionalista, sí es pedir mucho.
#95 David, L'Esquirol. 29/10/2008 - 22:23 L'aranès té tota la raó i el meu suport. I sóc independentista català, com el company Roger.
#94 roger, Barcelona. 29/10/2008 - 22:08 L'aranés té tota la raó. I això ho diu un independentista català.
#92 Martín Martínez Martínez, Barcelona. 29/10/2008 - 21:59 Per què li negues als altres el que demanes per tu. La pregunta de Cuni és moralment bona.!.. Ara bé, he de dir que més valenta i honesta em sembla l'actuació de Pilar Rahola intentant aturar la "centrifugadora".
#91 joan, Comptat d'Empúries, Visca el C.E. Lliure!. 29/10/2008 - 21:04 A aqeust pas tornarem als comptats i a les ciutats estat.
#90 pako, Valéncia (Regne de Valéncia). 29/10/2008 - 21:01 ni els valencians,ni els mallorquins,ni els aranesos,ni els aragonesos som catalans,els "paissos catalans" son una invencio i el pais valencià tambe.fora nazi-catalanistes de les nostres terres.vixca lo regne de valencia
#89 Antiblavers, València lluire de blaveros. 29/10/2008 - 20:55 VISCA EL PAIS VALENCIA!!!!
#88 gafarro, Premià de Mar. 29/10/2008 - 20:50 Jorge, Espanya no ha existit, no existeix ni existirà és una imposició. Salut i salut que vol dir revolta!
#87 Jorge, Madrid. 29/10/2008 - 20:30 Con los comentarios a esta noticia, muchos nacionalistas catalanes se están retratando. ¿Cómo era eso de 'som una nació y tenim el dret de decidir'?
#86 Antonio, Barcelona. 29/10/2008 - 20:26 El valle de Arán será lo que quieran los araneses con independencia de lo que digan los tertulianos de un programa catalán.
#85 Marc, Benicarló. 29/10/2008 - 20:17 (seguix) és valenciana i no catalana (i no tenim cap interés en q ho siga). Els qui, com tu, parlen d'unitat llingüística, lliteraria i cultural sou uns renegats catalanistes d merda. Vosatros no vos considereu valencians i mosatros tampoc vos considerem
#84 Marc, Benicarló. 29/10/2008 - 20:14 País Valencià, quina unitat llingüística? La q intentaren fer a 1932 i q acabaren tots parents x la prepoténcia dels catalans? O la q mos imposaren a partir dels 80? Pq els valencians tenim clar q nostra llengua, lliteratura, cultura i costums (seguix)
#83 Martí, Brussel·les. 29/10/2008 - 20:08 La Sra. Rahola ha emprat els mateixos arguments que empra la caverna espanyola envers Catalunya. Ha estat penosa.
#82 Martí, Brussel·les. 29/10/2008 - 20:06 No entro en el tema de l'ós, sinó en la discussió sobre l'Aran: l'Aran forma part de la nació Occitana des de sempre i per filiació pròpia. Altra cosa és que l'Aran es vinculés administrativament al Principat de Catalunya.
#81 Valencià de Benicarlo, REGNE DE VALENCIA. 29/10/2008 - 19:56 Puix si eixa es la realitat, l´eixida de to d´eixa fascista catalanera es l´eixemple de límperialisme cata´`a a d atres pobles que no volem ser part del països ficticis eixos. VIXCA LA LLENGUA VALENCIANA , VIXCA LES NORMES D´EL PUIG, VIXCA LO REGNE
#80 Argentino, BCN. 29/10/2008 - 19:28 Osea, que ahora una pequeña comarca rural se quiere independizar de ustedes los catalanes, y hasta tienen su propio idioma, el aranés. Que cosas aprende uno. ¿Para trabajar en Viella piden el nivel C de aranes?
#79 Bernardí, Viladrau. 29/10/2008 - 19:26 Aquí,fa uns anys,ens van portar cèrvols.No els vam demanar.Fa temps que no hi son.¿Els han matat els caçaddors?No es van reproduir?O pot esser que no fós el seu ambient natural.Els pixapins de BCN van decidir que això ens convenia...Mare de Deu!
#78 QUim Martínez, Barcelona. 29/10/2008 - 19:22 El futur de la gent de la Vall d'Aran l'han de decidir els aranesos i els catalans no ens hi hem de posar. Evidentment, per poder votar s'ha de saber parlar aranès.
#77 Treska, B.. 29/10/2008 - 18:52 La Rahola ha estat esplèndida. I el seu article d´avui a la Vanguardia, es sublim. El d´Aran del programa era un autèntic freake. I en Cuní, fent el número
#76 Pere, Manresa. 29/10/2008 - 18:38 CUNI, ETS UN COMEDIANT. Quins shows t´agrada muntar!
#75 Un que viu a fóra, Villaviciosa. 29/10/2008 - 18:14 Jo pensava que el presentador aquest era dels nostrus, i que lluitava amb mi pels PPCC. Ara veig que no. Quina destrempada! :C
#74 Francesc, Vilassar. 29/10/2008 - 18:09 Vaja repassada que li fot el nanu a la Rahola. De les poques vegades que la veig callar. Posteriorment, en Cuni l'apuntilla.
#73 ccc, bcn. 29/10/2008 - 18:05 hi ha inmersió i normalització lingüistica en aranés a la val d'aran? és el català la llengua vehicular a les escoles araneses?
#72 Kropotkin, Vic. 29/10/2008 - 18:03 Exijo la declaración de Vic como imperio galactico y patria universal del fuet. Fronteras ya.... Dejadnos en pad opresores catalanes...
#71 toni, Països Catalans. 29/10/2008 - 17:54 La nació occitana i la nació catalana és la mateixa, l'únic que les ha separades ha estat la iintervenció de Castella i França i ens han dividit històricament.
#70 JM, Martorell. 29/10/2008 - 17:32 Jo com a independentista dono suport a la nació occitana, per tant també a l'aranesa.
#69 Fran, Llinars. 29/10/2008 - 17:21 http://www.lavanguardia.es/lv24h/20071005/53400167606.html...i Franco no estaba eh.
#68 País Valencià, Ribera Baixa. 29/10/2008 - 16:56 Blavenciafridom.pom, cadascú que decidisca el seu futur, per suposat. Però no mescles Xurres i Merines, que t'agafes a un clau ardent, de seguida has aprofitat la situació per a trencar la unitat de la llengua i tot el que se't fique per davant.
#67 Roger, BCN. 29/10/2008 - 16:50 Allà on més els dol, tu no vols per als demés el que creus just per tu. Per un cop estic d'acord amb en Cuní!!!!!
#66 Un oso, Vilanova. 29/10/2008 - 16:49 JAJAJAJAJAJAJA, qué bueno!!! :) La Rahola negando al chaval aranés lo mismo que pide para ella!! JAJAJAJAJAJA La viva imagen del nacionalismo!!! Menuda basura de ideología!
#65 valenciafreedom.com, morella. 29/10/2008 - 16:37 Dejad que la Vall d'Aran decida su futuro como así también lo quiere la Comunitat Valenciana. Somos tierras con historia, lenguas y culturas diferentes, por favor, no nos impongáis a fuerza nazi el dialecto Barceloni. Pancatanismo = genocidio cultural.
#64 Fran, Llinars. 29/10/2008 - 16:25 de l´aranes a Cat es invisble menys a l´Aran.Mai es veu al parlament parlar en Aranes,just el que volen fer al congres espanyol de poder parlar en catala,cosa que trobo be com a llengua espanyola que es.Aquesta suposada oficialitat es d cara la galeria.
#63 LLUIS, Tarragona. 29/10/2008 - 16:23 El problema dels aranesos és que Espanya no els hi deixaria fer un referèndum per independintzar-se de catalunya ni els ajudaria en rès per a conservar la seva llengua. Molts aranesos son més espanyols que el mateix perquè la pela ve de Madrid a esquiar.
#62 Fran, Llinars. 29/10/2008 - 16:23 Uy uyyy com pica eh aixo de la Val d´Aran.La Val d´Aran semrpe ha estat oblidada pels politics catalans i curiosament fins que Franco no els hi va fer el tunel...Busqueu per internet l´himne al Rei Alfons XIII en aranes, que maco.La oficialistat de...
#61 pet, Girona. 29/10/2008 - 16:18 Aranesos que el problema no és Catalunya sinó Espanya! Que no us enredin!
#60 XAVI, Barcelona. 29/10/2008 - 16:12 si els aranesos volen ser independents de Catalunya i no volen ser independents d'Espanya, hi tenen tot el dret. Peró aleshores,com diu Rahola, rès de subvencions des de Catalunya. Igualment Catalunya te to el dret de ser independent d'Espanya.
#59 XXX, Calella. 29/10/2008 - 16:10 Ni la Vall d'Aran és Catalunya ni Catalunya és Espanya!
#58 Valencianot, Morella. 29/10/2008 - 16:05 Dejad a los pueblos libres en Paz, negáis al resto lo que pedís para vosotros, cuanta verdad!
#57 Joan, Barceloneta. 29/10/2008 - 16:02 Doncs mira que a Espanya o Franca segur que protegirien el marc de decisio local aranes i la llengua occitana, en pots estar segur. En qualsevol cas, m'afegeixo a la queixa del jove sobre la decisio dels ossos.
#56 tas, la meca. 29/10/2008 - 15:57 Kropo, ets fàstigosament demagog, però això suposo que ja ho saps. La teva fobia catalana ha de ser degut a algun tipus d'abús.
#55 Oriol, Vic. 29/10/2008 - 15:56 JAJAJA QUE BO! Cada dia mes els Matins de TV3 semblen un circ. Si Catalunya fos independent, passaria això mateix. Cadascú miraria per els seus 30km a la rodona. I al final cada ciutat seria una nació. Els catalans som així per naturalesa. Inconformistes.
#54 www.valenciafreedom.com, Valéncia. 29/10/2008 - 15:55 el catalanismo es nazismo
#53 Jordi, Vila Real. 29/10/2008 - 15:55 Sí Joan d´Alboraia sí xiquet! I tu tot açò ho dius en castellà oi?! ha, ha! ja veig com ets d´espanyol i que poc valencià (si és que realment ho ets) Vixca València lliure d´espanyolistes!
#52 vww.valenciafreedom.com, Valéncia. 29/10/2008 - 15:55 el catalanismo es nazismo
#51 Alfonso, Cardedeu (no carda ni..). 29/10/2008 - 15:54 Cataluña es una nacioncita para la que algunos piden independencia o derecho a decidir, como dice Ibarretxe.
#50 Janet, Reus. 29/10/2008 - 15:52 I això d'anar en contra de Catalunya fa riure. Si no fos per natres la llengua occitana ja hagués desaperegut a la vall. Em la gran imigració i el gran turisme que hi ha, sinó s'arriba a oficialitzar al parlament de Catalunya, ja estaria caput.
#49 Tomeu, Pollença (Mallorca). 29/10/2008 - 15:51 Em sembla perfecte que aquest al·lot aranès se senti aranès o occità i no català...Té tot el dret, ara, que no s´equivoqui, ja que el problema NO és Catalunya ni la resta de Països Catalans sino ESPANYA que és un estat totalitori i gens democràtic.
#48 juan, zaragoza. 29/10/2008 - 15:50 Los separatistas catalanes les decis al vall de aran que pertenecen a la nacion occitana y someterse a su soberania Pues bien vosotros perteneceis a la nacion paissos catalans donde sus ciudadanos en un 90% se sienten españoles Democracia
#47 manel, Barcelona. 29/10/2008 - 15:46 Se li escapava el riure quan deia que se sentia estrangera a Madrid. Ha de sortir de l'armari, perquè ni tan sols es creu el rollo de les nacions.
#46 Joan, Alboraya, Valencia. 29/10/2008 - 15:45 El Reino de Valencia con el Valle de Aran. Todos juntos acabaremos con los sueños imperialistas del catalanismo. Cataluña cada día tiene mas enemigos por su soberbia y falta de respeto a las señas de identidad de los pueblos libres.
#45 Janet, Reus. 29/10/2008 - 15:45 Home, dir que l'Aran pertany a una altra nació, que és la nació occitana ho entenc. Ara bé, dir que per ella mateix és una nació, donc això no és cert.
#44 tas, la meca. 29/10/2008 - 15:43 Si el Aranesos volen que la seva cultura perduri, no ho podran fer pas sols. Ens volen dividir per enfonsar-nos, que no o veieu? I això ho dic pels BLAVEROS de més avall... Si no fos per Catalunya a la vall d?Aran es parlaria amb accent de Chamartín.
#43 www.valenciafreedom.com, Valéncia (Espanya). 29/10/2008 - 15:39 el catalanismo es nazismo
#42 Francesc, Badalona. 29/10/2008 - 15:36 No us equivoqueu d'enemic. Catalunya reconeix l'aranès, Espanya no. Aquestes son les cartes. D'altra banda que la Val d'Aran faci el que li convingui, però que s'ho pensin be.
#41 Valencià, Valéncia (Regne de Valéncia (Espanya)). 29/10/2008 - 15:34 Lo unic que demostren els catalanistes és que són uns imperialistes, i està clar que ni els valencians, ni els mallorquins ni ningu de ningu volem ser catalans. Esteu a soles!
#40 GosGroc, Barcelona (Països Catalans). 29/10/2008 - 15:30 Sí, senyora Rahola, la realitat nacional aranesa no és catalana; de la mateixa manera que la catalana no és espanyola. L'autodeterminació aranesa és tan legítima com qualsevol altra, per una simple qüestió de coherència democràtica.
#39 Francesc, Badalona. 29/10/2008 - 15:28 Griera (Montsalvatge). El teu comentari és recurrent però demostra la teva visió del Món. Et penses que darrera de totes les llengües hi ha un estat i no es cert. Moltes llengües del Món estant regits per nacions tribals i altres sistemes.
#38 Joan T., Barcelona. 29/10/2008 - 15:27 Endavant aranesos! Si us hi veieu en cor, perquè no?
#37 Bola de Drac, ?. 29/10/2008 - 15:21 Aranesos, que no som els catalans que ens oposem a la vostra sobirania, si la voleu edavant, però abans haureu de lluitar contra els espanyols. Son ells i no altres els qui s'oposa a la llibertat.
#36 Vicent, Regne de Valéncia!. 29/10/2008 - 15:21 El pancatalanisme només té un fi, i eixe és crear la GRAN CATALUNYA o IMPERI CATALÀ! FEIXISME!!
#35 Anna Vilsarassau, martorell. 29/10/2008 - 15:17 En motls aspectes ha de ser la mateixa gent del territori la prengui les decisions més adequades per amb ell i creec que el tema de la introducció de l' ós s' havia d' haver consensuat molt més amb la gent del Pirineu i la Val d' Aran.
#34 LIDIA OBIOLS SERRA, martorell. 29/10/2008 - 15:14 A mi em sambla molt bé un territori que no es troba agust amb el país on el volen incloure reibindiqui la seva independència, sobre tot si es veu capaç amb els seus ingressos de sostenir al pròpi territori. Perquè no?.
#33 Per a avergonyit, reus. 29/10/2008 - 15:13 Però, algú ha vist el debat. El noi aranès era un freake al.lucinant que defensava els interessos dels caçadors i que deia coses increibles. La Rahola ha estat molt suau, i en Cuní, com sempre, montant el numeret.
#32 Bagenc, Santpedor, capital de l´estat Bagenc. 29/10/2008 - 15:08 Els Bagencs, com a poble sotmès als dictats dels feixistes catalans de Bar$alona, demanem la independència, el respecte per la nsotra cultura. No volem que els nostres cales se´ls quedin els catalans del baix llobregat. IN INDE INDEPENDENCIA PEL BAGES
#31 Sílvia, L'Hospitalet. 29/10/2008 - 15:07 Visca els Països Catalans lliures!
#30 Pere, Aranes. 29/10/2008 - 14:59 Val d'Aran mai catalana. Independencia!!!! Fora feixistes invasors
#29 Jordi, Gràcia. 29/10/2008 - 14:56 Qualsevol independentista amb dos dits de seny no té cap problema amb la Val d'Aran... si volen sobirania per nosaltres la tindràn demà mateix, el que desconec és el que diràn els espanyols... aquesta gent no deixen un tros de terra ni amb llexiu...
#28 avergonyit, Barcelona. 29/10/2008 - 14:55 Sóc independentista català, i estic molt avergonyit pel comportament d'impresentables com la pilar rahola envers als aranesos. Els hi neguem el que nosaltres ens queixem de madrid? Quina vergonya. Deixeu en pau a la Val d'Aran. Em sento molt avergonyit
#27 pere, bcn. 29/10/2008 - 14:53 Si la vall d'Aran desitja independitzar-se, no té perquè no. El problema no és que Catalunya s'hi oposi, sinó Espanya. Espanya no permet cap independència, ni tan sols cap consulta per saber-ne l'opinió.
#26 Lali, Hospitalet de Llobregat. 29/10/2008 - 14:36 Hospitalet de Llobregat Independiente!!!! Desde el XUHI (Pon Un Hospitalet Independiente) pedimos la independencia de Hospitalet. Visva Hospitalet Lliure!!! Nosaltres tambe tenim dret a l'independencia.
#25 Fran, Llinars. 29/10/2008 - 14:30 Amb les respostas d´aquest noi aranes ha possat en evidencia a Rahola i els pancas, amb els mateixos arguments.La resposta de Rahola no te preu.
#24 PPitus, Arrahona. 29/10/2008 - 14:27 La Rahola y el Cuni, claro ejemplo de porque hay que chapar TV3 y enviar todos estos vividores al INEM.
#23 lesle, annecy. 29/10/2008 - 14:17 aquest tio el conec jo ies un facha com la rahola
#22 RASCA, CASTELLDEFELS-ESPAÑA. 29/10/2008 - 14:15 PILAR RAHOLA ERES UNA VIVIDORA FASCISTA CARA DURA
#21 LESLIE, annecy. 29/10/2008 - 14:15 els ossos a collcerola i a la vall d'aran varen demanar ser catalans a l'edad mitjana, ara tenen dret a decidir el que vulguin ser; i la PILARIN RAHOLA QUE S4EN VAGI A ESPANYA AMB EL SEU AMIC BOADXELLA I TOTA LA COLLA DE BOTIFLERS
#20 Kropotkin, Vic. 29/10/2008 - 14:07 Ya están los colonos opresores catalanes aplastandonos, humillandonos y tratando de imponer su lengua. Basta de opresión y explotación de nuestros recursos. Viva el valle de Arán libre...
#19 Juan, Barna. 29/10/2008 - 14:06 No hace falta dedicarle demasiados argumentos a este asunto. Los catalanistas en sus quimeras, igual que otros nacionalistas, se creen que son el ombligo del mundo y todo lo ven distorsionado, a su conveniencia. Hay que decirles: peor para vosotros.
#18 Joan, Barcelona. 29/10/2008 - 13:56 La vall d'Aran van decidir a l'edat mitjana pertànyer a Catalunya, però culturalment són occitans i tenen tot el dret de pertànyer i formar una altra nació política si així ho decideixen.
#17 Griera, Montsalvatge. 29/10/2008 - 13:53 Si es la lengua lo que define la identidad nacional, y, por ende, la capacidad para conformar un estado, no hay duda: en el Valle de Arán se habla gascón. El problema es que con el criterio de la lengua habría más de 6000 estados distintos.
#16 Rosa Eulália, L'Hospitalet. 29/10/2008 - 13:52 A L'Hospitalet de Llobregat tenim una identitat i una cultura pròpia. Volem l'independencia. No volem formar part de Barcelona, ni de Catalunya, ni d'Espanya. L'HOSPITALET LLIURE!!!!!!!
#15 bcn, bcn. 29/10/2008 - 13:48 Xumet,
#14 Jordi, Barcelona. 29/10/2008 - 13:46 Xumet, saps perfectament que d'expoliació no n'hi ha, per part de Barcelona. I completament d'acord amb la sobirania i Independència de la Nació Occitana, que no de la regió Aranesa.
#13 Jordi, Barcelona. 29/10/2008 - 13:43 Completament d'acord. La Val d'Aran és part de la nació Occitana. Com el Principat, de la naciço catalana.
#12 Son-Gokuu, Vic. 29/10/2008 - 13:42 Això és propaganda espanyolista... els espanyols deixarieu fer un referèndum per la sobirania de la vall d'Aran però no pas de Catalunya. Foteu pena!
#11 bcn, bcn. 29/10/2008 - 13:42 Els aranesos tenen dret a ser el que vulguin.
#10 Xavi, Barcelona. 29/10/2008 - 13:34 Efectivament, la Vall d´Aran no forma part dels Països Catalans, els aranesos formen part de l´Occitània, la llengua d´oc, el provençal, el gascó, l´aranès són formes territorials de la llengua occitania, com el valencià de la llengua catalana.
#9 rafa, lleida. 29/10/2008 - 13:32 De que nos horrorizamos ? los independentistas catalanes tienen derecho a pedir la independencia.
#8 victor, barna. 29/10/2008 - 13:19 Esta tía cuándo trabaja? Va de plató en plató como una petarda más de las innumerables que el pobres televidente ha de sufrir.
#7 Carles, Barcelona. 29/10/2008 - 13:15 Suposo que tothom té clar que allò de "la República independent de casa meva" només era un anunci d'IKEA, no?
#6 Xumet, Vielha. 29/10/2008 - 13:13 Ja n'hi ha prou de la expoliació catalana a la que ens veien sotmesos fa molts any. Tenim dret a la nostra sobirania i com a nació que som amb llengua propia volem un estat sobira i independent. Barcelona ens roba.
#5 Josep, BCN. 29/10/2008 - 13:13 La Val d'Aran és Occitània.
#4 dani, reus. 29/10/2008 - 13:11 Compte amb TV3, sembla que perd oli per tot arreu.Els sociates farán la feina bruta de fer desapareixa poc a poc la televisió nacional de Catalunya. ULL CATALANS
#3 E-1001, oliana. 29/10/2008 - 13:10 Els aranesos poden dir i/o fer el que vulguin. Fins i tot poden ser nació. Però probablement els aranesos d'arrel no passin d'un miler. Això sí, cadascún val més que totes les ósses del món.I també són en perill d'extinció.
#2 LLUC, BARÇA more than a club. 29/10/2008 - 13:10 Doncs llavors, amb la gent que són poden pagar-se les pensions i les inversions? Amb els diners dels altres tothom es molt valent : les terres de l´Ebre, ara la Val d´Aran ... però tot amb els diners dels barcelonins. Pagesots !
#1 Robert, Barcelona. 29/10/2008 - 13:03 La Rahola ha patinat del tot. L'Aran no forma part de la nació catalana, i això qualsevol catalanista ho té claríssim.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Política - Cuní es confessa "esparverat" amb Pilar Rahola




































