11 de Febrer de 2011. 17:24h.
Duran fa els ulls grossos amb el dictador Obiang
El portaveu de CiU a Madrid acompanya José Bono en una visita a Guinea Equatorial
Josep Antoni Duran i Lleida al costat del dictador Teodoro Obiang Nguema aquest dijous, al palau presidencial de Malabo
Audio
No hi ha imatges per aquesta noticia.

El portaveu del grup parlamentari de CiU al Congrés i president d'Unió, Josep Antoni Duran i Lleida, es troba a Guinea Equatorial -que presideix el dictador Teodoro Obiang Nguema- en una visita parlamentària oficial que encapçala el president de la cambra, José Bono .
El viatge ha causat polèmica pel caràcter dictatorial del règim del país africà, i ha estat criticat per IU i ERC, entre d'altres organitzacions. Acompanyen Bono, a més de Duran, els diputats Gustavo de Arístegui (PP) i Álex Sáez (PSOE), amb una vintena d'empresaris espanyols. El portaveu del PNB al Congrés, Josu Erkoreka, es va negar a formar part de la delegació.
La ministra d'Exteriors, Trinidad Jiménez, ha sortit al pas de les crítiques i ha aclarit que dóna suport al viatge de Bono. Segons Jiménez, es tracta d'un "viatge bo per als interessos d'Espanya. En primer lloc, jo com a ministra d'Afers Exteriors i de Cooperació, mantinc interlocució i relació fluida amb tots els països", inclòs Guinea Equatorial, que té "vincles culturals i històrics molt intensos" amb Espanya.
El president del Congrés, que justifica la visita a la defensa dels interessos empresarials espanyols -Guinea Ecuaorial produeix 600.000 barrils de petroli diaris-, li ha dit al dictador Obiang durant el dinar que aquest li va oferir el dijous: "És molt més el que ens uneix que el que ens separa".
Preguntat sobre aquestes paraules, el vicepresident primer del Govern espanyol, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha afirmat aquest divendres que "no tinc informació concreta del viatge", i s'ha remès a les declaracions de Trinidad Jiménez.





url curta
http://tinyurl.com/6838zla
|