11 de Juliol de 2009. 21:37h.

1 comentaris

580 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

EI demana a ERC que digui 'no'

Els crítics d'Uriel Bertran volen un referèndum intern a Esquerra sobre el finançament

D'esquerra a dreta, Elisenda Paluzie, Uriel Bertran i Hèctor López Bofill
D'esquerra a dreta, Elisenda Paluzie, Uriel Bertran i Hèctor López Bofill
D'esquerra a dreta, Elisenda Paluzie, Uriel Bertran i Hèctor López Bofill

El diputat d'ERC al Parlament i líder del corrent crític Esquerra Independentista (EI), Uriel Bertran, ha demanat  a la direcció del partit que rebutgi aquest diumenge a la reunió de la seva executiva el model de finançament que ofereix el Govern espanyol per insuficient, i que convoqui un referèndum intern per consultar la militància el dissabte 18 de juliol. "Estem assistint a l'enèsim engany del Govern de Zapatero al poble de Catalunya", ha declarat Bertran, i ha recordat que EI ja va entregar 1.014 firmes, més del 10% de la militància, per poder convocar un referèndum intern.

EI ha considerat que les xifres que l'Estat ofereix per al primer i segon any d'aplicació són del tot inacceptables, però a més ha remarcat que les dels anys posteriors no són fiables, perquè dependran de la disponibilitat pressupostària i del Govern de torn.

Bertran ha indicat que ERC no pot utilitzar de barem per acceptar l'acord una xifra per al tercer o quart any, sinó que ha de ser la del primer o segon, quantitats que ara són absolutament insuficients, i a les quals sumen les anomenades caixes b, que EI rebutja per no estar incloses en el model.

Ha assenyalat que EI no dóna per fet que la direcció republicana vagi a acceptar l'última proposta del Govern espanyol, però sí que veu possibilitats després d'haver escoltat les declaracions del secretari general republicà, Joan Ridao.

"És fonamental que llancem un missatge clar a l'opinió pública, perquè ja s'està consolidant que tot això és una farsa i un teatre", ha assenyalat el diputat, que ha recordat que ERC és un partit independentista que aposta pel concert, i s'ha preguntat quina credibilitat tindria per a reclamar-lo si ara accepta aquest model.

Per aquesta raó, ha defensat que ERC abandoni el Govern si els socialistes catalans imposen el vistiplau a un acord que "condemna els catalans a molts més anys d'espoliació fiscal, una condemna que ERC no pot avalar".

"Que ho facin els autonomistes, que ho facin els unionistes, però no ho poden fer els independentistes", ha continuat el diputat, que ha dit preferir una ERC que faci oposició al PSC, un partit que "ha preferit ser lleial a Espanya i al PSOE i deslleial a Catalunya" en apostar per un model inassumible.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/6g5vkeu

1 comentari

#1 Dani, Lleida. 11/07/2009 - 22:31

 

Valorar

Positiu Negatiu

Els tractats amb rostres pàlids només son papers mullats! ja ho deia la trinca fa molts anys.Concert economic ja!!! i despres la llibertat per al nostre poble.

-

. .
 
Adrià Alsina

A casa per Cap d'Any..xinès

ADRIÀ ALSINA

728

1

Montse Ribera (TU)

"La meva indignació amb els indignats"

MONTSE RIBERA (TU)

13636

65

Raphael Pherrer

Delícies mallorquines II

RAPHAEL PHERRER

818

2

App Store
El temps
Top 10 Cinema
Raphael Pherrer

Acción, Terror, Fantástico

Underworld: El despertar

Måns Mårlind, Björn Stein

Raphael Pherrer

Comedia

El cambiazo

David Dobkin

Raphael Pherrer

Acción, Intriga

Sherlock Holmes 2

Guy Ritchie

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Política - EI demana a ERC que digui 'no'

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya