Usuaris
·
·
·
·
·
·
·
·

Usuaris

|
3 de Febrer de 2012. 14:00h. 83 comentaris ![]() 2682 lectures ![]() ![]() El Cant de la Senyera pels Segadors Miquel de Palol troba l'himne actual una "vàcua exhibició tabernària de testosterona buscaraons" ![]() ![]() L'escriptor Miquel de Palol, en el llibre Meditacions des de Catalunya (l'Arquer), considera que "ara que ja sembla que una certa majoria percep les raons objectives de la secessió, cal atendre les sentimentalitats col·lectives, i en primer lloc alliberar de l'oficialitat Els Segadors". ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #49 Kefes, Sitges. 06/02/2012 - 10:26 Quan Catalunya torni "a ser rica i plena", l'himne ja no tindrà sentit. Mentrestant...
#48 Ciudadano Sinmitos, Barcelona. 05/02/2012 - 23:14 Joan Margarit, Premi de Cultura de la Generatitat, considera infumable Els Segadors, y Valentí Almirall, padre del catalanismo político, jamás quiso cantarla. Pero gustaba mucho a Terra Lliure, por eso fue el himno de los JJOO-92.
#47 Vicenç, Badalona. 05/02/2012 - 12:22 Sempre he pensat que el vertader himne de Catalunya es El cant de la senyera. Un homenatge al símbol mes característic de la nostra terra,la nostra bandera.
#46 Oriol, BCN. 05/02/2012 - 11:59 A veure, Josep, si no vaig errat, la guerra dels segadors va desembocar en el tractat dels Pirineus, que va suposar l'anexió a França de la Cerdanya, el Rosselló i el Conflent.
#45 Emeteria, Barcelona. 04/02/2012 - 22:26 Dons... la veritat és que jo ho veig exactament de la mateixa manera. I al meu pare, sempre vaig sentir-l'hi dir que l'himne hauria de ser El Cant de la Senyera. Com dirien molts avui "Els segadors"... que no me representan, ¡que no!
![]() #49 Kefes, Sitges. 06/02/2012 - 10:26 Quan Catalunya torni "a ser rica i plena", l'himne ja no tindrà sentit. Mentrestant...
#48 Ciudadano Sinmitos, Barcelona. 05/02/2012 - 23:14 Joan Margarit, Premi de Cultura de la Generatitat, considera infumable Els Segadors, y Valentí Almirall, padre del catalanismo político, jamás quiso cantarla. Pero gustaba mucho a Terra Lliure, por eso fue el himno de los JJOO-92.
#47 Vicenç, Badalona. 05/02/2012 - 12:22 Sempre he pensat que el vertader himne de Catalunya es El cant de la senyera. Un homenatge al símbol mes característic de la nostra terra,la nostra bandera.
#46 Oriol, BCN. 05/02/2012 - 11:59 A veure, Josep, si no vaig errat, la guerra dels segadors va desembocar en el tractat dels Pirineus, que va suposar l'anexió a França de la Cerdanya, el Rosselló i el Conflent.
#45 Emeteria, Barcelona. 04/02/2012 - 22:26 Dons... la veritat és que jo ho veig exactament de la mateixa manera. I al meu pare, sempre vaig sentir-l'hi dir que l'himne hauria de ser El Cant de la Senyera. Com dirien molts avui "Els segadors"... que no me representan, ¡que no!
#44 Martín Martínez Martínez, Barna. 04/02/2012 - 20:15 Les frases musicals descendents, estan bé en les marxes fúnebres.. D'acord!.. (...).
#43 Miquel, Vic. 04/02/2012 - 20:09 El que va ser fet com a himne nacional és" El Cant del Poble". Facil de cantar per a tothom, bona lletra i millor musica (Amadeu Vives i Segarra).
#42 JJJJ, BcN. 04/02/2012 - 17:07 Primer varen ficar un triangle masonic a la nostra senyera, despres volen erradicar el cristianisme de la nostra cultura, i ara volen un himne mes catalanista. I despres diuen que els enemics dels catalans venen de fora!
#41 Uri, Barcelona. 04/02/2012 - 13:40 Totalment d'acord. El Cant de la senyera seria un himne que ens faria pujar els ànims.
#40 Oriol, BCN. 04/02/2012 - 12:53 Doncs, què voleu que us digui. Totalment d'acord amb aquesta opinió.
#39 Juanca, Sabadell. 04/02/2012 - 12:36 Para que nos estendamos, que Els Segadors vendría a ser una especie de Ai se eu te pego de la Edad Media, vaya.
#38 Ben, Reus. 04/02/2012 - 12:02 La majestuositat del Cant de la Senyera no té res a veure amb el ritme primari dels Segadors. Totalment d'acord.
#37 josep ruiz garcia, santa coloma de farners. 04/02/2012 - 11:56 PEL DAMUNT DELS NOSTRES CANTS AIXEQUEM NOSTRA SENYERA QUE ELS FARA MES TRIONFANTS......... Totament d'acord amb el sr. de Palol
#36 Catalunya és el país dels catalans , El Cap i Casal. 04/02/2012 - 11:30 Els Segadors és un cant de guerra, sabem que Espanya ens fa la guerra, en canvi, el Cant de la Senyera és un crit que crida l'empatia dels nostres compatriotes i marca la necesitat "primera" d'ampliar la base sobiranista" per després fer el salt
#35 Manentis, sabadell. 04/02/2012 - 11:06 I que opina el Sr Palol de La Marsellesa ?
#34 Manel de Sant Antoni, SANT ANTONI DE MAR (Baix Empordà). 04/02/2012 - 07:29 A mi, particularment, i al marge de motius històrics, preferiria com Himne Nacional de Catalunya, ?El Can del Poble? - lletra de Josep Mª de Segarra i música de Amadeu Vives -. Amb sembla una composició molt inspirada, emotiva, amb molt sentit patriòtic i molt pròpia per himne nacional.
#33 Séneca, Barcelona. 04/02/2012 - 00:47 Sí, senyor de Palol. Esl segadors inspiren odi. Suposo que agrada als tarda-lopeztena-espot i altres atapuercas de casa. In dic, pot ser que encara aniria millor La Santa Espina, donada la seva emotiva i sencilla exposició de fets. Guaiteu: http://ca.wikipedia.org/wiki/La_Santa_Espina#Lletra
#32 el juli, Santa Co.. 04/02/2012 - 00:32 Cuando suenan Los Segadores, yo marrasco los cataplines. Un acto reflejo.
#31 robertg, bcn. 03/02/2012 - 23:56 vàcua d' acord, ja que als catalans d' avui ens falta preparació militar i sobretot capacitat de combat
#30 jan, bcn. 03/02/2012 - 22:42 a qui no li agrada els segadors és perquè es dona per aludit. tots sabem qui són aquesta gent, tan superba q no es dignen ni a parlar en català.
#29 Hermes Trismegist, Catalunya Lliure. 03/02/2012 - 22:38 Qui és aquest bon home que escriu aquestes bestieses?
#28 P de Palol, Barcelona. 03/02/2012 - 22:17 La llengua i els símbols nacionals cal defensar-los...us imagineu que dirien els francesos, els alemanys o els anglesos si els hi fan una proposta de canvi dels seus himnes? el nostre és un himne de llibertat. Desitjo que ningú prengui en consideració la seva opinió al respecte.
#27 Ciudadano Sinmitos, Barcelona. 03/02/2012 - 21:39 Els Segadors no es un himno para todos los catalanes, solo para el entorno de Terra Lliure. Se negoció con los terroristas en 1991 para que se disolvieran y no boicoteasen los JJOO, y en 1993 se votó en el Parlament. Hay que cambiarlo.
Frederic: Me parece que estás mentalizado para vivir en el siglo pasado, pero no para ser buen ciudadano de la UE del siglo 21. Soy catalán bilingüe y leo libros de historia escritos por nacionalistas y por no nacionalistas. Quiero a Catalunya, la real, por eso pido un himno digno de ella. Catalans son els que parlen català, estimen Catalunya i defensen els seus himnes i la seva Història. Tu no ets català. I Terra Lliure va existir així com va exixtir Mio Cid i altres reconquistadors que no veig que els critiquis per ser coherents. #26 Pere, Lleida. 03/02/2012 - 21:30 Ens agradi o no, realment és una lletra pròpia de l'himne d'un règim feixista. Senzillament, evoca odi, revenja i mort. El problema és que estem tant cecs que som incapaços de veure-ho.
#25 Juli Palou, Mataró. 03/02/2012 - 20:53 Doncs la lletra de la Marsellesa és més dura que "un cop de falç" i no es pot dir que els francesos estinguin marginats a Europa.
#24 Pau Casals, Girona. 03/02/2012 - 20:20 Que treguin abans els espanyols de la Constitució, l'article aquell que diu que la Unitat d'Espanya està garantida per l'exèrcit.... 'no et fot'
#23 angelito, barcelona. 03/02/2012 - 19:52 Lo de ruda, primària, vàcua exhibició tabernària de testosterona buscaraons sense que els fets l'avalin es cierto. Que sembla que una certa majoria percep les raons objectives de la secessió es más discutible. Más de 3,5 millones de secesionistas parecen muchos secesionistas.
#22 Pere Prats, Sants. 03/02/2012 - 19:18 Senyor Palol i que tal el "Jo te l'encendré" o potser millor "El ball de la civada".... que si, que si...
#21 Pimpollo, Vic. 03/02/2012 - 18:13 Este señor se equivoca: los segadores como qualquier canción cantada en catalan es una exhibición de mal gusto.
El mal gust és de tots aquells que no parlen en català a Catalunya. I això del bilinguisme és una collonada. És molt senzill, si no ets ni et sents català, tens una España gran i lliure però no vulguis imposar res que nosaltres no imposem a España. Este no representa a los miles de catalanes castellanoparlantes que pensamos de verdad en una Cataluña bilingue en la que las dos lenguas esten y sean respetadas por igual, ahora bien yo podria coger miles de mensajes iguales que esto pero menospreciando a los catalanes castellanoparlantes. Ondia Pimpollo, ets pitjor que l'avi de la familia Tribulete de la 13 rue del percebe, una barreja de Sazatornil i Paco Martinez Soria. I sobre tot ets previsible, molt previsible, com un actor fent el seu paper. Sigue asi, continuas en la academia! heus ací un magnífic exemple del que entenen els espanyols per cultura, diversitat i bilingüisme. L'espanya plural en tot el seu esplendor. Cap entesa amb aquesta gent és possible, només hi ha una solució. Mostreu aquests valuosos exemples als catalans que encara no s'han desenganyat. #20 vicme, bcn. 03/02/2012 - 17:36 Hi coincideixo, musicalment i com a himne el cant de la senyera és molt millor, els segadors és trista. Però la lletra és la que és, l'himne francés és molt més violent i l'americà no diguem, l'espanyol directament és un himne militar que són aquella gent que va armada, mata i fa guerres.
#19 Ramon, Lleida. 03/02/2012 - 17:34 Vàcua exhibició ¿tabernària? Sr. Miquel de Palol, jo no sóc escriptor però tavernària s'escriu amb "V".
#18 Pere, BCN. 03/02/2012 - 17:28 I va d'intelectual! No deu haver escoltat gaires himnes i menys els himnes de nacions sense estat. Clar que a ell li deu agrada més l'himne estatal. No necessita lletra només es necesita llegir la seva història per trobar mediocritat, miseria i caferio a dojo!
#17 Jordi, vidreres. 03/02/2012 - 17:13 Tens TOTA LA RAO
#16 Josep-Maria, Barcelona. 03/02/2012 - 17:12 Palol coincideix amb Duran Lleida, que es queixava de la lletra d'Els Segadors (pot molestar els seus amics de Madrid). Però la nostra història és la que és, i en forma part que aquest sigui el nostre himne, amb la seva lletra i la seva música. I això mereix un respecte. I, si ens retrata, millor.
#15 Almogàver , La Sagrera . 03/02/2012 - 16:59 Es comença dient aquestes tonteries, subtituir l'Himne Nacional pel de l'Orfeó Català que regia en Millet i s'acaba cantant l'Himne del Barça o el Joan Petit com balla.
#13 Joan-Miquel Blanch, Perpinyà, http://www.catalunyanord.cat/. 03/02/2012 - 16:39 Pobres espanyolets, que no tenen lletra a la musiqueta que es diu Marxa Reial...hahaha! Per això aquest De Palol ens vol rebaixar les espectatives. Es nota que es va fer gran a Castella. Almenys els francesos tenen un himne que fa patxoca, un himne que crida a defensar la terra, com el nostre! //*//
#12 Gerard, Barna. 03/02/2012 - 16:25 Secundo absoutament la proposta. Serà complicat fer el pas fins que no tinguem un estat però el trobo molt millor himne per múltiples raons.
#11 Santi Capellera i Rabassó, Barcelona. 03/02/2012 - 15:57 De Palol, que va viure a Valladolid fins a 17 anys, i es Premi Nacional de Literatura, vol cridar l'atenció amb idearis propis de lingüístes castellanitzants com Tubau, Pericay, Toutain, i d'altres inefables com Boadella, De Carreras, De Azua, Giménez Barbat, Espada...els sonen? Què vola ara Palol?
#10 Candide, cataloniawatch.blogspot.com. 03/02/2012 - 15:38 Magnífico, pero aquí como siempre no se impondrá lo que debería ser a lo que es; sin pasar por un largo y arduo proceso de introspección y autocrítica.
#9 Mar, Terrassa. 03/02/2012 - 15:21 Jo crec que un poble ha de tenir un himne per fer aixecar al poble com ho fa la MARSELLAISE.
#7 Ciudadano Sinmitos, Barcelona. 03/02/2012 - 15:04 Hasta los separatistas ven que Els Segadors no encaja en el mundo civilizado.El Bon cop de falç! Qué tremoli l´enemic! en plan matón, Esmolem ben bé les eines per quan vingui un altre juny! como en la matanza de 1640, ya da vargüenza.
#6 Joan, Barcelona. 03/02/2012 - 15:02 El Cant de la Senyera ja té un significat i és que és l'Himne de l'Orfeó Català en l'estrena de la seva senyera (bandera) i per extensió ho és de tots els orfeons del país.
#5 Segador, Barcelona. 03/02/2012 - 14:57 Aquest senyor Palol, que pentine gats, l'himne que tenim és esplèndit, i el no menys espl'endit "Cant de la Senyera", ja te la seva utilitat, que mania absurda en tant en quan els agafa a gent, quasi sempre propera a "ciudadanos", penso que voldrien "la vaca lechera" per himne nostre.
#4 Claüc, Sabadell. 03/02/2012 - 14:49 Sap què Sr ciudadano Palou?
#3 Andreu, Barcelona. 03/02/2012 - 14:31 Estic completament i absolutament d'acord amb l'anàlisi i proposta que fa en Miquel de Palol!
#3.6 Mira que ets ignorant! Dius que saps història?et preguntaré quina? ja que has hagut de mirar la lletra...No és cap versio antiga,és l'original, massa llarg i bèlic per ser l'himne d'una nació sense estat, que el proposa com a himne oficial de la CA que l'estat opressor li permet ser. Ho entens? #3.3 "Que tremoli l'enemic", potser? Jotapé? Vols dir que no és aquesta tan evident, la referència a Espanya?o quins enemics més tenien els segadors catalans espoliats? Potser que escoltis la lletra antiga i sencera, i quan surt l'estrofa de "ara el rei nostre senyor, declarada ens té la guerra..." #2 Tomppa, Sabadell. 03/02/2012 - 14:26 Es igual com pensa els catalans, es igual quina cançó nacional hi ha, es igual si catalans tenen raó o no, es igual si els catalans són per la pau, es igual si els catalans estima espanya, es igual si els catalans només volen respecta perquè única cosa que es cert es que espanyols són feixistes.
#1 Can ladrador, y poco mordedor. 03/02/2012 - 14:24 Muy de acuerdo con este tal De Palol en cuanto a su pésima opinión sobre Los Segadores. Pero creo que debería seguir siendo el himno (entre comillas) de Cataluña, pues su letra refleja perfectamente el espíritu y la personalidad del catalán medio tal y como muy bien ha sabido ver este tal De Palol.
#1.2 Alguna altra vomitada bílica? guardiacivil "medio"? Abans de posar-te en evidència podries informar-te mínimament sobre la trajectòria del personatge que desprecies tan alegrement. Ja ho diuen que la ignorància és molt atrevida. Tot i que no és cert que sigui gratuïta, a la llarga sempre es paga cara. ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Política - El Cant de la Senyera pels Segadors



































