Política · 20 de Desembre de 2013. 12:26h.

El CATN també recula

El president de l'organisme diu ara que l'objectiu de la transició nacional "no té intenció de ruptura amb Espanya"

El president del Consell Assessor de la Transició Nacional, Carles Viver-Pi Sunyer, ha afirmat avui que "aquest procés de transició nacional no té intenció de ruptura amb Espanya" i ha destacat els "vincles afectius, culturals, econòmics" de tota mena.

"El que es tracta -ha afegit- és de millorar les relacions sota els principis d'igualtat i respecte mutu" perquè, en la seva opinió, "és un propòsit coherent amb el que havia buscat el catalanisme polític des de fa un segle".

Viver-Pi Sunyer ha fet aquestes declaracions, en roda de premsa, al costat del conseller Homs després de lliurar quatre nous informes sobre les relacions de cooperació entre Catalunya i l'Estat espanyol, la futura Agència Tributària, les tecnologies de la informació, la internacionalització de la consulta.

Preguntat per e-notícies, Viver-Pi Sunyer ha manifestat que "una cosa és que aquest procés pugui portar a la creació d'un Estat independent i una altra és que aquest Estat, un cop constituït, s'aïlli totalment de l'Estat espanyol".

Finalment, ha dit que "serien dos estats diferents, però amb unes relacions que han de ser intenses". "Les relacions que existeixen entre Catalunya i Espanya no es trenquen de manera immediata", ha conclòs.

Viver-Pi Sunyer, en una foto d'arxiu

66 Comentaris

Publicitat
#46 Mefisto, BARCELONA, 06/12/2017 - 16:12

HIPÒCRITA I COVARD!!!! TU ETS EL PITJOR DE TOTS ... ETS UN TERRORISTA DE BIBLIOTECA COMO EL TONI NEGRI, L'ARZALLUZ I TANTS D'ALTRES. TOTS ESPEREM QUE EL JUTGE LLERENA ET CRIDI BEN AVIAT I T'ACLAREIXO LES IDEES. O ENS LES ACLAREIXI A TOTS.

#45 gerard de sarria, bcn, 23/12/2013 - 18:11

Si noi, tothom reucla..la politica d'en Rajoy ens ho fa repensar...s'ha notat molt..........estem motl millor....heu llegit la Vanguardia.....?

#44 espigol47, Barcelona, 22/12/2013 - 18:49

¿Es q algú havia pensat amb trencar relacions? Sols els capsigranys ho deuen dir: Amb ESP no es pot parlar desde l'inferioritat, però si desde l'igualtat, i es això el q es busca: Relació de tú a tú, sense privilegis ni autoritarisme. Ademés,raons familiars s'ha de comerciar pagar deute pendent..

#44.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 23/12/2013 - 13:15

Después de 600 años unidos , y de muchos despropósitos y traiciones, evidentemente sería de muy ingenuo hablar de buen rollito....... que gracia me hacen los independentistas para actuar unas veces como fascistas, multando, discriminando y otras de progres del buen rollito... que falsos...ni agua

#43 eloi, VILA DE GRÀCIA, 22/12/2013 - 15:17

Sou un mestres manipulant titulars... Com diu algú més, desprès no us queixeu si parlen de l'e-bruticies.

#42 BEJOTA, BCN, 21/12/2013 - 15:53

http://rebellar.wordpress.com/2010/07/01/historia-de-la-bandera-de-aragon-si-de-aragon-no-de-cataluna/

#42.1 espigol47, Barcelona, 21/12/2013 - 21:09

#42

Os pasa aquello d que tantas veces decirlo, es una verdad. Se a de ser imaginativo para creer lo de las corazas de madera cosidas con 4 cueros, sea la raiz de las 4 barras.
Nadie discute que Catalunya formó parte del Reino de Aragón, pero la teoria de las 4 barras y el idioma es surrealista

#42.2 Herodot, Barna, 21/12/2013 - 23:58

Ho sento,Espígol,però Catalunya mai no va formar part del Regne d'Aragó.Parlar de Corona d'Aragó és una altra cosa:una simple constatació d'unitat dinàstica.

#42.3 espigol47, Barcelona, 22/12/2013 - 18:32

# 42.2 Val, Herodot.