11 de Novembre de 2009. 19:45h.

2 comentaris

541 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

El PSC canvia de parer sobre la Llei Electoral

Els socialistes catalans eren reticents a impulssr la iniciativa aquesta legislatura

Montilla, amb Miquel Iceta
Montilla, amb Miquel Iceta
Montilla, amb Miquel Iceta

El president de la Generalitat, José Montilla, com a primer secretari del PSC, ha exigit al grup parlamentari dels socialistes catalans que activi l'aprovació de la reforma electoral en aquesta mateixa legislatura, si és possible, en contra de la posició que fins ara, de forma no oficial, mantenien els socialistes, més partidaris d'ajornar la qüestió.

Montilla ha reafirmat la seva postura en unes declaracions a TV3: "Espero", ha dit, "que siguem capaços d'avançar i arribar a un acord". Tan mateix, ha posat límits, rebutjant les llistes obertes, perquè considera que aquest fet podria propiciar que el candidat elegit sigui el del grup de pressió més influent o el més mediàtic.

El PSC mantenia fins ara que seria convenient ajornar aquesta reforma per a la pròxima legislatura, una tesi que està avalada per la dificultat per aconseguir el suport dels dos terços dels diputats, una exigència que obliga a un acord entre el PSC i CiU. El portaveu del PSC, Miquel Iceta, va declarar el passat mes de juny que ja no hi ha temps, quan falta una mica més d'un any per al final de la legislatura, per iniciar la reforma, i que, la complexitat de la qüestió obliga que la nova llei electoral de Catalunya ha de abordar a principis de la pròxima legislatura.

La portaveu adjunta del grup del PSC, Carme Figueras, ha assegurat que faran "esforços" perquè la norma surti endavant, tot i que és "complicat", i ha negat que els socialistes hagin canviat d'actitud. I el diputat Joan Ferran s'ha mostrat disposat a tirar endavant aquesta llei, encara que ha admès que "no és senzilla i té molts interessos"

La ponència conjunta que ha d'elaborar la llei electoral es reunirà per primera vegada el 20 de novembre. En aquesta primera trobada, la ponència quedarà constituïda formalment, i els diputats que la integren hauran d'aprovar un calendari, tenint en compte que tenen tres mesos per redactar una proposta de llei, encara que aquest termini és prorrogable.

De tota manera, Montilla tindrà un altre problema, perquè ja hi ha una proposta de llei electoral preparada per Ciutadans pel Canvi, que impulsen pel seu compte una reforma legal més ambiciosa de la que pretén el PSC, i que inclou llistes obertes, una fórmula que sembla compartir el conseller Antoni Castells.

Al ple parlamentari d'aquest dimecres, tant José Montilla com Artur Mas s'han mostrat disposats a fer un esforç per consensuar la futura llei electoral catalana, encara que el líder de CiU ha reiterat la seva posició favorable a les llistes obertes, cosa que xoca amb el plantejament de Montilla.

De la seva banda, Anna Simó, d'Esquerra Republicana, ha dit que el seu grup no impedirà l'acord, i ha afegit: "Una vegada que el PSC ha mogut fitxa, esperem que CiU també ho faci". La portaveu d'ICV, Dolors Camats, ha estat més pessimista, davant els dubtes que s'aconsegueixi el consens necessari per aprovar la llei, i ha alertat dels riscos de les llistes obertes.

Dolors Montserrat, del PP, ha assegurat que la llei electoral "no és una prioritat" per a Catalunya, però que no boicotejarà la ponència. Ciutadans ha considerat com una condició imprescindible que s'avanci cap a les llistes obertes.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/6akuxdn

2 comentaris

#2 Guillem, bcn. 12/11/2009 - 09:22

 

Valorar

Positiu Negatiu

Sense llistes obertes, qualsevol modificació serà ridícula. Q un polític com en Montilla temi les llistes obertes és del tot comprensible. Què seria ell sense la maquinària del partit?

-

. .

#1 antonio peiró, lleida. 11/11/2009 - 23:27

 

Valorar

Positiu Negatiu

Listas abiertas, somos los ciudadanos los que tenemos el derecho0 a decidir si votamos al nún uno de la lista o al ultimo. Cuantos supuestos lideres de aparato de partido, se quedarian en paro.
ELECCIONS JA

-

. .
 
Adrià Alsina

A casa per Cap d'Any..xinès

ADRIÀ ALSINA

786

1

Montse Ribera (TU)

"La meva indignació amb els indignats"

MONTSE RIBERA (TU)

13683

65

Raphael Pherrer

Delícies mallorquines II

RAPHAEL PHERRER

856

2

App Store
El temps
Top 10 Cinema
Raphael Pherrer

Acción, Terror, Fantástico

Underworld: El despertar

Måns Mårlind, Björn Stein

Raphael Pherrer

Comedia

El cambiazo

David Dobkin

Raphael Pherrer

Acción, Intriga

Sherlock Holmes 2

Guy Ritchie

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Política - El PSC canvia de parer sobre la Llei Electoral

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya