Política · 13 de Setembre de 2017. 19:50h.

El Rei assegura que "la Constitució prevaldrà"

El monarca afirma que els drets seran preservats davant d'aquells "que fracturen la societat"

El Rei assegura que "la Constitució prevaldrà"

El rei d'Espanya, Felip VI ha assegurat aquest dimecres que la Constitució "prevaldrà sobre qualsevol trencament de la democràcia" i que "els drets que pertanyen a tots els espanyols seran preservats" davant aquells que "se situïn fora de la legalitat constitucional i estatutària i fracturen la societat". 

Aquesta ha estat la primera intervenció pública del monarca després de l'aprovació de la llei del referèndum d'independència i de les lleis de desconnexió per part del Parlament de Catalunya.

En el discurs, el cap de l'Estat també ha manifestat que "les llibertats de tots els ciutadans seran garantides i protegides" i ha definit la democràcia espanyola com "un gran triomf col·lectiu que és irrenunciable".

10 Comentaris

Publicitat
#5 Laila, Bcn, 14/09/2017 - 08:08

Ara podem veure ALcaldes a la pressó i Urdangarins esquiant als Alps. La justicia protegeix els corruptes fins l'obertura de judici oral i pressuposa delicte abans de cometre als Alcaldes? Li pregunto al Princep de Girona.

#4 Aran 18a. Autonomia, Arties, 14/09/2017 - 02:47

Hoy España es una monarquia constitucional republicana. El rey no gobierna, es un embajador de la marca España y de la comunidades autonomas, nada mas, es inclusiva. Muy bien considerada en todo el mundo, y un factor de estabilidad democratica, es un hecho objetivo.

#3 pelaez, Barna.Spain, 13/09/2017 - 22:52

Ese es el papel de la Monarquia en la cainita España,frenar el golpismo de los Te
jero y de los resentidos del pasado como los nacionalistas y guerracivilistas,tambien golpistas

#3.1 Jordi BRq, L'H, 14/09/2017 - 01:55

Frenar el golpismo del 23F??? Estás seguro, los historiadores (no catalanes) no lo tienen tan claro. Hubo muuuuuuuchas horas de dudas, en la que el Rey estaba desojando la margarita, soy Rey con estos, soy Rey con aquellos. Por cierto, te refieres al Golpe de Estado de la Guardia Civil, verdad?

#3.2 pelaez, Barna.Spain, 14/09/2017 - 07:31

Me refiero a lo que quedaba de franquismo y a los nacionalistas,vascos y catalanes que junto a la izquierda radical quiere volver a dar un golpe de estado como en los años 30

#2 Alejandro, Barcelona, 13/09/2017 - 20:33

Vale Felipe, pero una cosa está clara y es que a pesar de todo y, de lo bien que lo estás haciendo, las monarquías en el siglo XXI son un anacronismo, son propias de la Edad Media. Hoy están obsoletas.

#2.1 Espluguenç, Esplugues del Llobregat, 13/09/2017 - 22:00

Estoy plenamente de acuerdo. Creo que Felipe no lo hace mal, pero estoy en contra de los cargos hereditarios. La monarquía es como un tumor benigno, no hace daño, pero es inutil.
Dicho esto, siempre preferiré una monarquía parlamentaria como esta a una república bananera y totalitaria, como las de Maduro o Puigdemont.

#2.2 Jordi BR, L'H, 14/09/2017 - 01:56

Alejandro, estás de broma no??? Los Borbones, dejan en ridículo a la familia Pujol,.......pero os parecen tan majos y tan campechanos!!!

#2.3 Alejandro, Barcelona, 14/09/2017 - 12:15

#2.1

Yo también,Espluguenç.
Jordi. A la familia Pujol no hay quien le adelante ni en ridículo ni en corrupción. ¡¡Pues buena es la madre superiora para dejarse quitar el primer puesto!

#1 Rodejet, Barcelona, 13/09/2017 - 20:24

Quina llàstima que el Bourbon no hagi fet cap discurs on criticava als especuladors bancaris que van fracturar a moltes famílies i ala societat. Potser és perquè aquests especuladors bancaris eren o són perfectament constitucionals, i ja se sap el Constitucionalisme és refugi d'especuladors, corruptes i totalitaris.