Política · 11 de Gener de 2017. 17:02h.

El TSJC rebutja els testimonis de Rajoy i Catalá en el judici del 9-N

El tribunal diu que “s'inadmeten per impertinents”

El TSJC rebutja els testimonis de Rajoy i Catalá en el judici del 9-N

Mariano Rajoy i Artur Mas, en una imatge d'arxiu

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha rebutjat aquest dimecres que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy; i el ministre de Justícia, Rafael Catalá, declarin com a testimonis en el judici del 9-N, tal i com havien demanat els advocats de l'expresident de la Generalitat, Artur Mas; i les exconselleres Joana Ortega i Irene Rigau.

El tribunal diu que les sol·licituds “s'inadmeten per impertinent”. El TSJC considera que “no s'adverteix a primera vista la pertinença” dels testimonis de Rajoy i Catalá “per ser absolutament aliens a l'objecte de la present causa el sentit i l'abast de les declaracions públiques sobre la consulta”.

Les defenses de l’expresident i les ex-conselleres van sol·licitar que declaressin per interrogar-los pel “contingut i l’abast de les seves declaracions públiques sobre el procés participatiu del 9-N”. El TSJC, però, manifesta que els seus testimonis són “impertinents” perquè no afecten el “sentit i l’abast” de la causa oberta.

12 Comentaris

Publicitat
#5 vicedo, barcelona, 12/01/2017 - 01:56

Posats a demanar... ¿perquè no han demanat que vinguin a declarar la Merkel, en Putin, en Messi, o en Donald Trump...? La ximpleria d´aquesta gent és immensa....

#5.1 JUANICO, Barcelona, 12/01/2017 - 08:53

És clar ! Rajoy no te res a veure ni res a dir de Catalunya, no ?

Que defenses Catalunya Estat independent, potser ?

#5.2 vicedo, barcelona, 12/01/2017 - 11:46

A molts potser els hi convindria, abans de parlar, estudiar una mica de Dret Procesal...

#5.3 JUANICO, Barcelona, 12/01/2017 - 16:37

Si tonguéssom de ser expeets en dret processal, administratiu, pressupoatari, fiscal, penal, ... em aquest foro podríen opinar ben poca gent

La ironia tampoc és el teu fort !! No cal ser expeer en processal per adonar-nos que wl teatimoni de Rajoy és irtellevant pel cas.

#4 Calígula, Girona, 11/01/2017 - 21:07

No sé que pinta Rajoy en este asunto, también podría haber pedido que testificara el Papa. Realmente a estos indepes se les ha ido la olla al ver que se les va la mamandurria de sus cargos

#4.1 JUANICO, Barcelona, 12/01/2017 - 08:57

Porque es el Presidente del gobierno de España, que incluye Cataluña, y jefe directo de la abogacia del Estado y la Fiscalia, promotores de la denuncia ?

También convendria el Papa por representarval juez máximp en la Tierra, pero le pilla un poco más palllá.

#4.2 pepe.----, andorra, 12/01/2017 - 13:33

pues juanico, por esa regla de tres todos los presidentes de todos los gobiernos de todo el mundo tendrían q estar todo el dia en el juzgado.

#4.3 JUANICO, Barcelona, 12/01/2017 - 16:40

Intentaba ser irónico.

Evidentemente, el testimonio de Rajoy es irrelevante en este juicio.

#3 Galderic, Barcelona, 11/01/2017 - 20:56

Mariano Bárcenas Gürtel declarant ?. ha ha ha ha
Espanya, separació de poders ? ha ha ha
Espanya estat de dret ?, ha ha ha ha

#3.1 pepe.----, andorra, 12/01/2017 - 13:34

si, eso q dices es totalmente cierto en esta dictadura blanca q vive España, pero lo q pretenden hacer los separatas en Cataluña es exactamente lo mismo, es mas, los separatas forman parte de este regimen de dictadura blanca q vive España desde la muerte de Franco.

#2 Cesc, Bcn, 11/01/2017 - 18:47

En Marianico i en Català si que en són un Rato si de impertinents i altres coses també.

#2.1 pepe.----, andorra, 12/01/2017 - 13:35

pues igual q el resto de politicos de España, menuda novedad, q todos los q hablan de la corrupcion pepera, estaban callados como muertos cuando era el psoe o pujol el q lo hacia.