|
4 de Juny de 2008. 22:54h. 79 comentaris ![]() 1315 lectures ![]() ![]() ERC va fer servir la Fundació Irla per a crear vàries empreses Quan Xavier Vendrell n'era el director ![]() ![]() L'ara diputat d'ERC Xavier Vendrell va fer servir la Fundació Josep Irla, per a camuflar varies empreses vinculades al partit malgrat que, en teoria, només "atorga guardons, organitza jornades d'estudi i homenatges, edita publicacions i manté un arxiu, una biblioteca i un servei de documentació" segons el web oficial. Vendrell, que va ser conseller de Governació durant 21 dies, va ser secretari d'Organització i Finances d'Esquerra des del 1996 al 2006 i director general de la Fundació Josep Irla del 1997 al 2005. Tots els partits tenen fundacions, que tenen notable autonomia i un règim fiscal especial: el PSC té la Rafael Campalans, CiU la Trias Fargas, el PPC la FAES, ICV la Nou Horitzons i Unió la Miquel Coll Alentorn, però en la seva majoria es dediquen a organitzar només estudis i conferències. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #79 Jose, Vinaroz. 06/06/2008 - 11:04 Madre mia......que lastima dan los mandamas de ERC, seguir asi, seguir asi........ya vereis que solitos os quedais.
#78 normal, BCN. 06/06/2008 - 10:38 tens raó Xisco, no hi ha notícia, només un intent d'especular un cop més amb ERC, sigui amb el que sigui. Els atacs inventats a persones fan mal a propòsit, i això ho trobo d'un dèspota increhïble. Així és el món de TOTS els mitjans de comunicació...
#77 xisco, palma. 05/06/2008 - 22:56 que han fet malament? res. la fundacio amb empreses que li fan la feina, tot normal. on es la noticia?
#76 Roser, Solsonès. 05/06/2008 - 21:36 Aquesta colla de personatges demostren que qualsevol pallús es pot dedicar a la política i accedir a un càrrec a la Generalitat i, fins i tot, a la seva presidència. Què hem fet els catalans per merèixer això? o què no hem fet per suportar tanta ignomínia ?... fins quant?
![]() #79 Jose, Vinaroz. 06/06/2008 - 11:04 Madre mia......que lastima dan los mandamas de ERC, seguir asi, seguir asi........ya vereis que solitos os quedais.
#78 normal, BCN. 06/06/2008 - 10:38 tens raó Xisco, no hi ha notícia, només un intent d'especular un cop més amb ERC, sigui amb el que sigui. Els atacs inventats a persones fan mal a propòsit, i això ho trobo d'un dèspota increhïble. Així és el món de TOTS els mitjans de comunicació...
#77 xisco, palma. 05/06/2008 - 22:56 que han fet malament? res. la fundacio amb empreses que li fan la feina, tot normal. on es la noticia?
#76 Roser, Solsonès. 05/06/2008 - 21:36 Aquesta colla de personatges demostren que qualsevol pallús es pot dedicar a la política i accedir a un càrrec a la Generalitat i, fins i tot, a la seva presidència. Què hem fet els catalans per merèixer això? o què no hem fet per suportar tanta ignomínia ?... fins quant?
#74 Josep Francesc Terrassa, Terrassa. 05/06/2008 - 20:43 Lluis , jo vull saber tot aixo dels negocis inmobiliaris , tots esperem les teves noticies , i les teves probes
#73 lluis, Barcelona. 05/06/2008 - 19:58 i si sabéssiu els pilotassos que aquesta fundació i les seves empreses han fet a nivell immobiliari...
#72 Alcampelló, Barcelona. 05/06/2008 - 19:53 La actividad empresarial de ERC hay que atribuirla al deseo de contribuir al desarrollo dels PPCC, no al de financiarse fraudulentamente como pasó con el caso FILESA. Eso ya se acabó. Tanto el partido como Vendrell son de fiar. Pongo la mano en el fuego.
#71 joana, Barcelona. 05/06/2008 - 16:39 De tapadora de que ??? Quin nivell de periodisme... on es el rigor??
#70 answer, Reus. 05/06/2008 - 16:05 Per al Joan i Jaume R. No sé el grau de delicte que deu ser, però les fundacions han de ser sense ànim de lucre. I les empreses, per definició no ho són i menys les esmentades segons es pot veure.
#69 Joan, solivella. 05/06/2008 - 15:39 Mai, en la història de e-notícies, he vist que un titular el mantinguin tanta estona. Rius, et quedaràs ben sol.
#68 jaume R, puigcerda. 05/06/2008 - 15:36 soc militant i als 11 euros que costa cada mes una part sen va a la fundacio que amb aquests diners fa actes, on es el delicte? que hi ha de dolent? ja son ganes de veure problemes on no n´hi ha
#67 joan, xativa. 05/06/2008 - 15:20 que esquerra te una fundacio que te empreses asociades, on es la noticia? on es el delicte?
#66 Max, Barcelona. 05/06/2008 - 15:11 Doncs el dia que descobreixin les màfies d'UGT i el PSOE...
#65 Luis, Logroño (aqui tambien). 05/06/2008 - 15:03 Parece que algunos se sorprenden... quien expolia a quien?? quien está libre de pecado?? QUE SON POLITICOS DE PROFESION su trabajo es aferrarse al sillón y manejar dinero ageno en su propio interes todos ERC CIU PSOE PP UM PNV...
#63 Josep, Cerdanyola. 05/06/2008 - 14:09 No és il·legal que les fundacions siguin propietàries d'empreses que els proporcionen ingressos. En tot cas, seria il·legal utilitzar els diners de la fundació per fer activitats fora del seu àmbit d'actuació, però aquest no és el cas...
#62 Eduard, Castelldefels. 05/06/2008 - 14:08 Un cop més defensen els seguidors d'E que robar no és dolent, perque altres tal vegade hagin robat. Resulta tan pobre aquesta defensa que fa creure que el que diu la notícia tans sols és una minima part del que fan. Un és honest o lladre pel que fa ell
#61 Jordi T, Bcn. 05/06/2008 - 14:07 Les irregularitats en un sistema democràtic es pornen als tribunals i la justicia decideix. Si hi ha algun problema s'ha de denunciar i si s'arxiva la causa (com ja ha passat en altres vegades) q sigui notícia amb la mateixa rellevancia q ara....(cont)
#60 Miquel, Catalunya. 05/06/2008 - 13:36 Una forma de quedar en ridícul tot sol és exagerar fets on no hi ha cap notícia ni raresa. Aquest n'és un cas. On és la notícia? On és la irregularitat? On és la cosa estranya? Enlloc. El partit més net de tots, ERC segueixi sent-ho i? Rius, Rius...
#59 Quim, Mrtorell. 05/06/2008 - 13:34 Treieu una notícia que no representa cap irregularitat...és la cosa més ximple que he vist. Quan us ha pagat el PSC???àlies el partit dels diners i la Il·legalitat?
#58 Joel, Girona. 05/06/2008 - 13:31 No havia vist un titolar menys important en ma vida...això li interessa a algú després de veure els negocis que remenen els socialistes???? Si això és l'única cosa que li poden treure a ERC, tenint en compte que és legal, aneu ben arreglats...
#57 sulfuro sulfuro, Barcelona. 05/06/2008 - 13:23 Estos bandidosde Esquerra son unos sinvergüenzas pero por desgracia no son los únicos. La política española necesita un baldeo para acabar con corrupciones
#56 jordi, Calella. 05/06/2008 - 13:22 Quina casualitat que ara sortin aquestes notícies. El Sr. Rius ja no sap que fer per desprestigiar ERC. Has seguit el fil de les fundacions de CIU, PSC...etc ??
#55 plndesny, Osormort. 05/06/2008 - 13:19 Manel, no pot ser que tot plegat sigui producte d'una espècie de confabulació universal contra E i que la gent li vulgui mal. Molt de mal. Oi que ho entens que no es tracta d'això?
#54 e-patètic, peralada. 05/06/2008 - 13:09 I perquè no treieu com a notícia les trucades que estan fent als militants d'ERC, un per un, des de la candidatura de Benach i Niubó?? I d'on treuen els telèfons??
#53 JC, KMR. 05/06/2008 - 13:06 Es critica a esquerra quan és el partit més transparent amb els seus comptes i que ha impulsat iniciatives per netejar la resta de partits. Per cert, els diners que anaven a JERC potser eren pel Tio Canya. En pitjoríssimes coses es gasten els diners.
#52 Manel, Sabadell. 05/06/2008 - 12:44 Què curiós que es parli d'Esquerra i el seu finançament quan és el partit que a Madrid va impulsar una llei contra les donacions anònimes i al Parlament fa el mateix amb l'Oficina Antifrau!! Pq no parlem d'UGT i CCOO, Feria Abril... O és que no hi ha peb.
#51 Pere, Barcelona. 05/06/2008 - 12:25 Que guapo que surt el senyor Vendrell a la foto, encara queda més afavorit que de costum.
#50 Josep-Empordà, Palafrugell. 05/06/2008 - 12:19 Nuria, però els que van pressumint de "mans netes", son els que son. Donç si no les tenen netes, al menys que callin i no vinguin donant llisson..
#49 Ferran, Bna. 05/06/2008 - 11:57 Encara sou més patètics els qui davant de la realitat no la volen veure, Si algú és inmoral, trampós o mentider s'ha de dir, i donar gràcies a qui ens ho fa veurer, i despreciar als ganduls que malversen els nostres euros en lloc de donar-los fins socials
#48 Núria, BCN (CAT). 05/06/2008 - 11:37 Quan vegi un veritable interés per enfrontar aquest problema i altres corrupcions en general seré la primera en protestar. Ara ho entenc com una manipulació més i amb molt mala llet. I sí m'impota molt poc. Aplaudiria o els catalans hem de ser també sants
#47 Núria, BCN (CAT). 05/06/2008 - 11:33 Hi ha notícies amb mala llet i aquesta és una. El problema del finançament dels partits es sabut i tots recordem Filesa i l'entramat inmobiliari-PP etc. No es salva ni el Re i com els C's. Però ves per on molesta ERC.
#45 jaume, Reus. 05/06/2008 - 11:09 Oh si, que estrany , ERC a l'igual que la resta de partits es busca la vida per finançar-se, cosa mai vista, estic segur que el PSC, CiU, Ciudadanos (com es va pagar la 1a campanya?), IC això no ho han fet mai.
#44 e-patètic, Ciutat no, poble: peralada. 05/06/2008 - 10:52 E-notícies, sou patètics. Només feu que linxar i linxar a ERC. Ja no cola. Sou uns embusteros manipuladors. Què voleu?? Fer pedre vots al sector Puigcercós pq a vosaltres us convé més que guanyi en Carod o Carretero, no?
#43 JM, Martorell. 05/06/2008 - 10:52 Com és que sempre parlem del finançament d'ERC? Per què no parlem dels altres partits? Potser perque els números no els tenen tant clars?
#42 Plndsny, Osormort. 05/06/2008 - 10:50 Aquí la clau és si de la Fundació Irla pengen negocis que, per definició, un ens d'aquest tipus no pot acollir ni tapar. I ja n'hi ha prou de venir amb el 'qüento' de la llagrimeta i el suat "pos anda que Ciu" que no paren d'esgrimir els de l'ex-ERC.
#41 Carlos Riera, Esparraguera. 05/06/2008 - 10:20 Lamentable el linxament a Vendrell i a ERC. I lamentable que els sectors crítics d'ERC no entenguin que quan ells gestionin el partit seran ells els linxats. Carretero i seguidors, no recordeu el tracte rebut per l'afer de la gasolinera a Puigcerdà?
#40 Josep, Sabadell. 05/06/2008 - 10:09 Ostres, quines grans empreses! Quanta facturació! Molt be e-noticies! Entre la línia editorial i el canvi de disseny, cada dia millor!
#39 Valentí, L'Hospitalet. 05/06/2008 - 10:07 Manel Ferran, aquest home no és el cap de finances d'Esquerra, opines sense informar-te, lamentable......Per quan noticies sobre donacions anonimes als partits d'en Felip Corleone Puig o Jose Slovodan Zaragoza.
#38 Ramon, Barcelona (Barcelonès). 05/06/2008 - 10:06 Matilde, en Carretero era director del projecte de l'hospital transfronterer, nomenat a proposta de l'ajuntament de Puigcerdà per mèrits professionals. Els projectes també necessiten de directors. Va deixar aquest càrrec en presentar-se a president d'ERC.
#37 KAStigator, BCN. 05/06/2008 - 10:05 I ara s'enteren? I n'hi han moltes mes. Es com el Grupo Mondragón amb ETA.
#36 Pep, Vic. 05/06/2008 - 09:58 Suposo que això és una filtració d'algú a dos dies, però de tota manera suposo que no deu ser un secret.
#35 Manel Ferran, BCN. 05/06/2008 - 09:52 per cert, si aquest paio és el cap de finances d'ERc(aganera), ja cal que es calcin....! quins estudis té aquest individu? ni l'ESO........!!!!!!
#34 marc, Camp d'en Grassot. 05/06/2008 - 09:51 Em sembla lamentable el tractament de premsa groga que li doneu a aquesta "notícia". ¿A que vé aquest tamany desmesurat? ¿I aquest sensacionalisme?Ara, que ja no sou un diari en català, sols us falta aquesta grogor. Fora subvencions a e-noticies!
#33 Jaume, Sitges. 05/06/2008 - 09:51 un cop més heu d'intentar fer mal a Esquerra, perque no parleu de les "donacions" d'altres partits, de els possibles tractes de favor en les contrates públiques, Esquerra per vosaltres sempre es la dolenta, aneu a...
#32 Manel Ferran, BCN. 05/06/2008 - 09:50 Amb la cara de mafiós del Vendrell ja n'hi ha prou... per adonar-se de qui són aquesta gentussa d'ERc(aganera).... Una colla de submarins del psoE més espanyolista...
#31 Xavier Coll, Barcelona. 05/06/2008 - 09:50 I, cantimpalo, xistorra... són varietats del mateix producte.
#30 Mikel, Girona. 05/06/2008 - 09:45 Que se'n vagin home que se'n vagin què gent d'aquesta no volem. Mans netes, mans netes, mans netes.
#29 arnau, roquetes. 05/06/2008 - 09:38 com paguen l'actual campanya els 4 candidats??????
#28 Dani, Bages. 05/06/2008 - 09:31 Curiós que surti aquesta notícia (q d'altra banda no és notícia) 2 dies abans de les votacions a ERC. No em quadra amb l'afirmació que són el Puigcercós, Vendrell, etc els que es dediquen a la guerra bruta...
#27 deric, ESPLUGUES. 05/06/2008 - 09:18 Lamentable, que e-noticies tregui això avui. Quins és lìnterès d'aquest diari digital? Deixeiu que ERC faci el seu procès tranquilament.
#26 Fran, Girona. 05/06/2008 - 09:15 Aquí teniu més tema sobre les tapaderes d'ERC i les subvencions que dona....
#25 Matilde, Mollerussa. 05/06/2008 - 09:13 Tot això és públic i notori. I no és delictiu ni reprovable. Ja heu parlat que Carretero té dos sous, un dels quals per una feina que encara està per constituir-se?
#24 Carumba, -. 05/06/2008 - 09:07 Veig que ara e-notícies té un becari militant de C's: un titular difamant sense que la suposada notícia mostri cap fet delictiu. Durant hores deia "TAPADERA". I la foto triada no és periodisme, és goebbelisme! I que consti: el Vendrell em cau com un pet.
#23 Ariadna Serra, Badalona. 05/06/2008 - 09:06 Quins pajarus. Si la seu de les JERC no estava al número 4 del carrer Regomir, sinó al 18. Qualsevol pot comprovar-ho al google. Segur que si anem desgranant fil per randa el q diu trobarem "petits" errors com aquest q sumats demonten la "gran" notícia.
#22 Maria, Barcelona. 05/06/2008 - 09:03 Les Fundacions poden tenir participació a empreses. Qualsevol mínimament informat coneix la legislació sobre entitats amb personalitat jurídica.
#21 Marc, Barcelona. 05/06/2008 - 09:01 És clar: millor seria que ERC vivís com els altres partits, de les donacions de generosos empresaris sense cap interès propi, que contribueixen gratuïtament a la causa del bé del país i la humanitat... Digne de sortir a las Mañanas de la COPE.
#20 Jordi, Barcelona. 05/06/2008 - 08:51 Tot ERC és una tapadera de xoriços i mangants, com els presidents de les diputacions de Lleida i Girona.
#19 jordi, barcelona. 05/06/2008 - 08:38 El problema, Anna, és que, si la notícia és certa, ens trobaríem davant d'un frau, ja que una fundació és una entitat sense ànim de lucre, i per això reben un tractament fiscal especial. Es tracta, simplement, de complir les lleis del Parlament.
#17 sebastia, Tàrrega. 05/06/2008 - 08:27 La camorra es divesifica; filesa-2 es unfet; per que el Baix Llobregaz es més perillosa que la camorrista sicilia? i el Putxi-filesa diversificant la camorra-filesista; 3000 informes filesa i nari-nan, nari-nan, robant i robant; Visca el Montillisme-putxi
#16 Toni A, La Seu. 05/06/2008 - 08:11 Quin terror insta.
#15 Anna, BCN. 05/06/2008 - 08:10 I quin és el problema? A part de fer mal a erc que és l'única intencionalitat de la notícia...
#14 Pere, barcelona. 05/06/2008 - 07:48 Comença la guerra bruta, la noticia no diu res i forma part de l'entremat d'interessos de Niubo i Carretero per liquidar segurament la persona més integra i fer mal a puigcercos.
#13 bcn, bcn. 05/06/2008 - 07:42 "es dediquen a organitzar només estudis i conferències". Quin eufemisme! tots sabem que estudis=blanquejament de diners públics. Estudi de la reproducció de l'escarbat, 1 milió d'euros....
#11 Pere, Sant Pere de Riudebitlles. 05/06/2008 - 07:34 El trafic d'influències també és delicte, a veure si ens enterem!!!
#10 Guillem de Varoic, Varoic. 05/06/2008 - 07:23 Hi ha que té les mans netes fins que li donen la ocasió de embrutar-se-las. A les hores ho fá amb gran fruició.
#9 Xavi, Barcelona. 05/06/2008 - 01:16 O sigui que "les altres" fundacions són només un cau d'ànimes pures, oi?
#8 Sandra, Barcelona. 05/06/2008 - 00:55 Carai! Una notícia contra Puigcercós en portada i una mica més avall una a favor del Benach donant sang deixant-lo bé.
#7 lios nuevos, noubarris. 05/06/2008 - 00:47 Josep Maria opino lo mismo Es un castigo esta letra tan PEQUEÑA Y SIN CONTRASTE. A ver si toman nota.
#6 lios nuevos, noubarris. 05/06/2008 - 00:46 la sede de ERC en la calle Calabria, la de UNIO en la calle Napoles, la de CIU en la calle Corcega. Propongo que se vayan todos a la Calle Sicilia.
#5 Adrià, Barcelona. 05/06/2008 - 00:29 Perquè e-notícies posa com a llocs on "compartir" la notícia només planes en castellà i anglès, i ignora LaTafanera (.cat) que és 100% en català? L'AVUI, El Periódico i el 3cat24.cat l'incorporen!!!
#4 Jan, Barcelona. 05/06/2008 - 00:08 Que facin el fotut favor de no embrutar el bon nom del president Irla. El que haurien de fer es donar a conèixer la seva figura. Sense ell avui no hi hauria Generalitat ni res de res.
#3 Josep-Maria, Barcelona. 04/06/2008 - 23:53 Quant al títol de la notícia, el mot correcte és "tapadora".
#1 el pilos, girona. 04/06/2008 - 23:35 costa entendre com aquests putiners i zapastres poden controlar un partit com erc que esta en caiguda lliure i el¨ls negan la realitat gent sense formacio ni dignitad
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Política - ERC va fer servir la Fundació Irla per a crear vàries empreses



































