27 de Gener de 2009. 15:14h.
Espanya justifica la venda d'armes a Israel
"Cap material de defensa o de doble ús espanyol no ha estat emprat en accions que pertorbin la pau"
Zapatero, amb el primer ministre d'Israel, Ehud Olmert
Audio
No hi ha imatges per aquesta noticia.

Després del difícil moment que va viure Zapatero aquest dilluns al programa de TVE Tengo una pregunta para usted, en ser preguntat per la venda d'armes d'Espanya Israel, el ministeri d'Industria ha difós un comunicat afirmant que des de 2001, a Espanya "no s'ha autoritzat l'exportació a Israel de cap armament ni equip que resultessin letals ni poguessin ser emprats com a material antidisturbis".
Industria diu que des de gener de 2001, arran de la segona Intifada, la junta interministerial reguladora del comerç exterior de material de defensa i de doble ús va incrementar els requisits exigits en les exportacions de material de defensa a Israel.
S'afegeix que les principals partides autoritzades van correspondre a equips electrònics per a aeronaus i exportacions temporals per a reparació de components, a més de components de pistoles esportives que són acoblades a Israel per a la seva posterior exportació als Estats Units.
Industria insisteix que cap de les exportacions realitzades no vulnera l'article 8.1 de la Llei 53/2007, de 28 de desembre, sobre el control del comerç exterior de material de defensa i de doble ús.
"Cap material de defensa o de doble ús espanyol", s'indica, "no ha estat emprat en accions que pertorbin la pau, l'estabilitat o la seguretat o que hagin pogut exacerbar les tensions a la zona, ni no han estat utilitzats amb finalitats de repressió interna o en situacions de violació dels drets humans".
També es diu que les exportacions autoritzades i realitzades de material de defensa es deriven en gran manera d'acords i convenis firmats entre els ministeris de Defensa d'ambdós països, com el programa Eurofighter, fonamentalment en el desenvolupament de programes de cooperació en l'àmbit militar.
Segons les dades del ministeri, en el primer semestre de 2008 les exportacions de material militar realitzades per Espanya a Israel van suposar 1,5 milions d'euros. En el conjunt de 2007 les exportacions de material militar d'Espanya a Israel van suposar uns altres 1,5 milions d'euros d'un total de 249,8 milions, és a dir el 0,6 per cent del total de les vendes espanyoles de material militar a l'exterior.





url curta
http://tinyurl.com/6gpznc6
|