12 de Gener de 2009. 20:23h.
Gran augment de les vendes d'armes d'Espanya a Israel
En el primer semestre de 2008 li va vendre material bèl·lic per valor de 1.551.933 euros
El primer ministre d'Israel, Ehud Olmert, saluda Zapatero
Audio
No hi ha imatges per aquesta noticia.

Israel va ser durant el primer semestre de 2008, sis mesos abans de la invasió de Gaza, un bon client de la indústria armamentística espanyola. Així ho reconeix el mateix govern de Zapatero al seu últim informe sobre el control de comerç exterior de material de defensa i de doble ús remès recentment al Congrés dels Diputats pel ministeri d'Industria. Segons l'esmentat document, Espanya va exportar a Israel durant aquell període material bèl·lic per valor de 1.551.933 euros. La pràctica totalitat, en concret el 94,13%, tenia com a destinatari a les forces armades de l'Estat hebreu. En concret, Espanya va exportar "armes de canó de ánima llisa amb un calibre inferior a 20 mil·límetres" definició que inclou, entre altres, fusells, pistoles, metralladores, silenciadors, carregadors i visors per un valor de 91.045 euros. Tanmateix, el gruix de l'exportació, 1.460.888 euros, es refereix a material que l'informe denomina "equips de formació d'imatge o de contramesura". Aquest apartat inclou càmeres, equips de formació d'imatges d'infraroigs i tèrmiques, i equips sensors d'imatge per radar utilitzats per a la localització nocturna d'objectius.
Aquestes xifres revelen un augment considerable en l'exportació de material de defensa a Israel per Espanya. De fet, els 1.551.933 euros exportats en els primers sis mesos de 2008 superen ja el valor de tot el material bèl·lic venut a l'Estat hebreu durant 2007, quan els lliuraments van assolir un import total de 1.515.934 euros, segons l'informe sobre aquell any que la secretària d'Estat de Comerç, Silvia Iranzo, va lliurar al Congrés el passat mes de setembre.
L'augment que és encara més vistós si es compara amb 2006. Aquell any, la venda de material bèl·lic a aquest país va ser de només 441.335 euros, dels quals, a més, només el 36% anava destinat a les forces armades isralíes.
Segons els informes d'aquells anys, llavors Israel va comprar també a Espanya armes lleugeres i "equips de formació d'imatge o de contramesura", com ara. Encara que el 2006 i el 2007 també es van incloure partides per a l'adquisició de "bombes, torpedes, coets i míssils" i "explosius".





url curta
http://tinyurl.com/7evk9n
|