Política · 13 de Novembre de 2013. 18:54h.

Junqueras amenaça amb una vaga general

El líder d'ERC proposa "aturar l'economia catalana una setmana" si l'Estat no permet la consulta

Junqueras amenaça amb una vaga general

Junqueras i Mas, a Sant Vicenç dels Horts, en una imatge d'arxiu

El president d'Esquerra, Oriol Junqueras, ha amenaçat amb una vaga general si el Govern de l'Estat no permet una consulta sobre el futur polític de Catalunya.

"I donat que nosaltres hem demostrat que podem posar dos milions de persones a les carreteres de Catalunya, dos milions, algú creu que no som capaços d'aturar l'economia catalana una setmana?", ha indicat.

El líder d'ERC ha afegit: "I si ho fem, quin impacte té sobre el PIB espanyol?". També s'ha preguntat "quina opinió tindran els creditors del deute? I què passa amb la prima de risc?" El dirigent independentista ha recordat que Catalunya representa una quarta part dels ingressos fiscals de l'Estat.

El diputat republicà també ha assenyalat que "una Catalunya independent seguiria formant part de la UE" perquè, en la seva opinió, "no hi ha tractat ni directiva europea que prevegi l’exclusió d’una societat per exercir un dret democràtic".

Junqueras ha fet aquestes declaracions a l'Eurocambra de Brussel·les (Bèlgica) durant una conferència sobre el dret a decidir organitzada per l'Aliança Lliure Europea.

118 Comentaris

Publicitat
#90 Santiago, Madrid, 02/11/2015 - 23:22


La propuesta presentada en el parlamento catalán pretende dar un "GOLPE DE ESTADO" contra los 44.500.000 de españoles y 53% de los catalanes no independentistas

El gobierno de España, el PP, el PSOE, Ciudadanos y UPyD aplicarán "TODAS LAS MEDIDAS" que contempla nuestra Constitución para evitarlo

#89 tom, bcn, 14/11/2013 - 12:58

vaga farà ta tia Naranjito, bastant en la misèria m'heu deixat ja entre CiU i ERC com per secundar una vaga general, ves que no fem una vaga per tal que marxeu a pastar fang a casa vostra

#88 spanish, madrid, 14/11/2013 - 10:23

porten dos anys amb l´economia aturada

#88.1 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 14/11/2013 - 12:34

és que mantenir una bona economia amb un 8-9% del pib expoliat cada any en plena crisis, amb un gobern central que no pagua els deutes, que ens posa un sostre de dèficit ridículament baix, i amb decisions contràries als nostres interessos és pràcticament impossible.

#88.2 Dvip, Sant cugat, 15/11/2013 - 17:08

Ambaixador !!! Tu eres tonto o solo un ploramiques?????

#88.3 Moles, Les Ardennes, 16/11/2013 - 09:47

#88.2Dvip


a tu ni et preguntem ho has confirmat tu mateix.

#87 ccc, bcn , 14/11/2013 - 09:53

sembla q hi ha alguns q tenen les garrofes assegurades, de fet quan pitjor estiguin les coses millor per ells.

#87.1 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 14/11/2013 - 12:36

et refereixes als funcionaris de Madrid, oi? Però donan-te part de raó, proposaria que aquella setmana de suposada vaga, els funcionaris i polítics catalans també deixéssin de treballar i de cobrar, que no s'ho hagi d'empassar tot el sector privat!

#85 Quo vadis?, Bcn, 14/11/2013 - 09:38

Ja van aturar l'economia catalana durant vuit anys de tripartit i ara ens volen castigar amb una setmana més. No, gràcies, molts estem per sortir de la crisi.

#85.1 ambaixadorCAT, Bristol, Figueres, 14/11/2013 - 12:28

exacte, molts estem per sortir de la crisis. La única manera per sortir de la Crisis de Catalunya és sortint d'Espanya, i si per aconseguir-ho calgués fer una vaga d'una setmana (que no estic segur que fos necessari ni suficient) em semblaria un preu a pagar molt raonable.