Política · 15 de Gener de 2013. 16:54h.

La CUP encara creu en els Països Catalans

Reivindica els PPCC malgrat que no tenen cap representació ni al País Valencià i ni a les Illes

El diputat de la CUP, Quim Arrufat, ha reivindicat els Països Catalans, malgrat que la seva formació no disposa de representació ni al País Valencià ni a les Illes Balears.

Arrufat ha assenyalat que "la CUP no s'ha presentat a les autonòmiques" en cap d'aquests dos territoris, i que a les darreres municipals "ens vam presentar a Bartxeta i Benifalló de la Valldigna. Vam estar a punt de treure un regidor, però no en vam treure cap", ha admès.

El diputat de la CUP ha tret importància a la manca de representació de la formació al País Valencià i les Illes perquè "l'esquerra independentista sí té presència i nombrosa, i és part activa i indispensable, en la mobilització social, en la mobilització nacional d'aquests territoris".

En aquest sentit, Arrufat ha recordat les "mobilitzacions massives contra el Govern de Bauzà en defensa del català a l'escola i l'administració" o les realitzades al País Valencià en favor de "les 4.000 famílies excloses" de la possibilitat de tenir els seus fills escolaritzats en la llengua pròpia.

Arrufat ha recordat que "nosaltres parlàvem d'independència al Principat amb uns governs de CiU que no en absolut eren independentistes i amb corrupció també", en relació a l'actual situació dels altres territoris.

Un mapa dels Països Catalans

81 Comentaris

#29 Alexandre Pineda, Barcelona, 16/01/2013 - 12:41

El Notari de Catarroja (País Valencià) Benvingut Oliver l'any 1886: fou el creador del concepte Països Catalans. Per regenerar i esperonar la llengua, la cultura, la història l'economia....Recordant la vitalitat i personalitat de cada un dels Regnes de la Confederació catalanoaragonesa.

#29.1 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 14:45

B. Oliver acuño el término como sinónimo de "territoris de parla catalana" y si se usa como concepto lingüístico, considero que somos parte de los PPCC. El problema es que lo usan como término político y, automáticamente y sin importarles nuestra opinión, nos incluyen en su "nació catalana"

#29.2 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 19:05

No és cert que no ens importi la vostra opinió. Al contrari. Nosaltre podem incloure en els nostres desitjos això. Jo ho incloc en els meus desitjos. Me'ncantaria que anéssim plegats. Però per què no escrius en eivissenc, Fenici? Per què? Per què?

#28 ELTOPO, MDV, 16/01/2013 - 12:25

Que diferencia hay en el que quiere independizarse porque cree que su nación es CAT, y el que no quiere que se independice porque su nación es ESP?

#28.1 trescci, bcn, 16/01/2013 - 15:32

que los nacionalistas españoles no quieren ni que se pueda celebrar una consulta para saber que quiere la gente... y nos dicen que vivimos en una democracia ja ja ja ja ...

#27 ELTOPO, MDV, 16/01/2013 - 12:23

Heu llegit el programa electoral de les CUP o els heu escoltat. No parlan d'annexionar res a Catalunya, parlant de confederar-se amb els altres territoris de parla catalana. Però bé...em sembla tant bo o tan dolent defensar una nació catalana com una espanyola, perquè parlem de sentiments

#27.1 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 13:09

Lo he ojeado y, es cierto, no hablan de anexionarse nada: lo dan por hecho. "som Països Catalans. No reduirem la nació catalana ..." "... el conjunt de territori nacional, de Fraga a Maó i de Salses a Guardamar ...". Lo que no sabía es que la CUP "... rebutja formar part de la Unió Europea ...?

#27.2 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 14:20

Precisament, Topo, aquesta és la realitat indefugible i que no es pot obviar: el sentiment de comunitat, el sentiment nacionalista. Francament, el plantejament de les CUPS és encomiable.

#26 trescci, bcn, 16/01/2013 - 11:18

"Olores això? Sents aquesta olor? És baba, fill. No hi ha res al món que faci la mateixa ferum. M'encanta l'olor de baba de l'españolam feixista pel matí."

#25 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 08:34

Estos señores (y los pancatanalistas en general) deberían escuchar esta grabación de una radio de Mallorca. Es un poco largo, pero deberían escucharlo si les interesa lo que piensa la gente de "les illes", cosa que pongo en duda? http://www.goear.com/listen/18ec836/debat-a-esradio-es-radio

#25.1 Jordi, Martorell, 16/01/2013 - 12:56

I tu que en penses de la castellanitzacio de les illes?

#25.2 sergi, bcn, 16/01/2013 - 13:27

la radio de libertad digital, amb això t'ho dic tot.
Un to realment faltón del conductor del programa i en algún punt se li veu el llautó.
A mi realment mes igual si veniu amb nosaltres o no , tant de bo, pero es un tema que teniu que escollir vosaltres i nomes vosaltres.
El meu respecte a balears

#25.3 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 13:59

Jordi #15.1,

aunque no te lo parezca, TOTALMENTE EN CONTRA. Mi padre "xarraba mallorquí" y mis hijos "parlen eivissenc". Pero también estoy en contra de la pérdida de nuestras modalidades del catalán y de nuestra identidad: noltros no som catalans.

#25.4 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 14:25

Fenicio, es curiós, als catalans del Pricipat també ens anomenen així, algna cosa en comú tenim. Estic totalment d'acord amb al respecte a les vostres modalitats. Però hi ha quelcom que no entenc. Si estàs en contra de la castellanització, perquè no escrius en eivissenc?

#25.5 Un fenicio, Eivissa, 16/01/2013 - 16:22

Francesc #25.4

estic en contra de la castellanització però no de la convivència eivissenc (català)/castellà. ¿Motius per no parlar en eivissenc? Llengua materna, manca de vocabulari, por del ridícul, quan jo i era els eivissencs parlaven en castellà... La pitjo de totes: deixadesa per la meva part

#25.6 Jordi, Martorell, 16/01/2013 - 18:29

Ok Fenicio, dono per valid que estas en contra de la castellanització de Ses Illes. Ara bé, nomes per curiositat, participes activament en algun foro d'internet per a mostrar la teva posició en contra de l'esmentada castellanització?

#25.7 Francesc, Barcelona, 16/01/2013 - 19:08

Fenicio, tots els meus respectes pel que acabes d'explicar. Però tots podem millorar sempre i continuar aprenent. I jo el primer. Només dir-te que ho fas molt bé.