Política · 17 de Març de 2017. 13:51h.

La fiscalia vol que Mas sigui condemnat també per prevaricació

Presenta recurs de la sentència davant el Suprem

La fiscalia vol que Mas sigui condemnat també per prevaricació

Artur Mas, durant el judici del 9-N

La fiscalia recorrerà davant del Tribunal Suprem (TS) la sentència del 9N contra l'expresident de la Generalitat Artur Mas i les exconselleras Joana Ortega i Irene Rigau per haver estat absolts del delicte de prevaricació, malgrat que sí que van ser condemnats per desobediència .

El ministeri fiscal, en un comunicat, ha anunciat que interposarà un recurs de cassació de la sentència al Suprem perquè l'Alt Tribunal "es pronunciï" sobre el delicte de prevaricació del qual van ser absolts els polítics.

La fiscalia justifica aquesta decisió "en coherència amb la pretensió processal mantinguda per la Fiscalia del Tribunal Suprem (TS) en la causa seguida contra el diputat senyor Homs" i d'acord amb el principi d'unitat d'actuació que estableix l'article 124 de la Constitució.

Mas, Rigau i Ortega també presentaran un recurs a la sentència, encara que en el seu cas l'objectiu és buscar l'absolució. Si no ho aconsegueixen, acudiran a instàncies europees.

23 Comentaris

Publicitat
#13 JUANICO, Barcelona, 19/03/2017 - 09:37

Trobo més greu que es desitgi la mort de persones, però no veig que la Fiscalia actui amb tots aquells que la justícia ha absolt, llevat un, en el cas Germanwings.

Tot plegat fa fàstic i ferum.

No m'estranya que l'independentisme hagi crescut aquwsts anys .

#12 Casper, Bcn, 17/03/2017 - 20:12

Es una cuestión de Estado, una Estructura de Estado, una defensa territorial del Estado y una necesidad de Estado que se condene democráticamente a Mas por prevaricador y se redacte la sentencia de condena previamente al juicio. Y tururú.

#12.1 JUANICO, Barcelona, 18/03/2017 - 15:02

Eso es.

Condena antes de juicio.

Ole ole y ole. Demócrata! Que erea un demócrata !!!

#11 Galderic, Barcelona, 17/03/2017 - 20:06

Honor al grans liders del poble català.
Abans d'ahir Pujol.
Ahir Mas.
Avui Puigdemont.
Catalunya una unitat de destí en ho universal !
Amunt Catalunya !

#11.1 Casper, Bcn, 18/03/2017 - 00:09

Jajaja que mediocridad vaya colección de meapilas

#11.2 Manolio, Barcelona, 18/03/2017 - 15:06

El troll es aberrante.

Lo que les gusta a algunos nacionalistas españoles extremistas suplantarca indepes !!!

Solsona ejemplariza !!!




#10 M, Sabadell, 17/03/2017 - 19:28

Si usó dineros de los impuestos de los ciudadanos, para fines ilícitos, y no se contempla en la sentencia o se enmascara con la desobediencia, ¿que justicia es esta?

#10.1 JUANICO, Barcelona, 18/03/2017 - 15:08

A ver si nos vamos aclarando.

Prevaricar es otra cosa.

Busca en el diccionario. Eso siempre ayuda.

#10.2 JUANICO, Barcelona, 18/03/2017 - 20:30

Por mycho que valoréis negativamente el comentario, la definición del delutp según el código penal no variará.

Y después os quejaréis de la falta de respeto a la ley de los indepes, y sóis los mismos con otros collares !!! Ja ja ja

#10.3 M, Sabadell, 18/03/2017 - 23:52

Si hay que gastar dinero se gasta, pero gastarlo para nada es una tontería.
No hace falta el diccionario, solo hay que mirar lo que hacen estos indepes sobrevenidos para saber lo que es prevaricación.

#9 Juvenal, Upper Gratallops, 17/03/2017 - 17:44

Ai ai aaaaai Artuuur.... Ho bo de tot aquest sainet es que per molt que aquest subjecte vulgui passar per màrtir, no hi haurà manera possible si ni tan sols els seus el volen. Tanta supèrbia i tant odi s'acaba pagant. Good luck Mr. (ex)President!