Política
1828
0042

05 / 06 / 2008
La justícia avala que els pares demanin escola en castellà
El tribunal no qüestiona, tanmateix, la immersió lingüística


El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha dictat sentència amb data de 14 de maig de 2008, que s'ha notificat ara, per la qual declara que l'administració educativa catalana ha d'habilitar a la fulla de preinscripció escolar, que es facilita als pares una casella perquè els pares o tutors puguin expressar la llengua d'escolarització dels seus fills, segons informa l'Associació per la Tolerància. Aquest pronunciament s'ha produït després del recurs contenciós administratiu interposat per la mateixa associació contra la normativa de preinscripció i matriculació de l'any 2005.
El tribunal considera que això permetra "hacer efectivo su derecho a recibir en aquélla la primera enseñanza", però també deixa clar que la sentència "no se cuestiona el sistema de conjunción lingüística que sigue la Administración educativa".
D'aquesta forma, són ja tres els pronunciaments que consten de l'esmentat Tribunal anul·lant la normativa catalana. Malgrat aquesta reiterada doctrina, el departament d'Educació de la Generalitat incompleix sistemàticament la previsió de l'article 21.2 de la llei de política lingüística, que reconeix el dret a escolaritzar durant el primer ensenyament (és a dir, fins al primer cicle de l'educació primària) a la llengua habitual de l'alumne.
L'Associació per la Tolerància indica al seu comunicat que "exigeix que es compleixin les sentències" i qualifica d' "intolerable que sigui motiu de discussió política la implantació d'una tercera hora de castellà i que, en canvi, no ho sigui que la majoria dels polítics catalans desconegui l'Estat de dret".




m'estic fixant en els comentaris i ´la major part són feixisme pur. Els castellanoparlants som majoria a Catalunya. Com podeu ser tan burros? Si estimeu el català, us interessa el bilingüisme. El castellà és la primera llengua catalana


en cataluña se hablan 300 lenguas. La segunda en hablantes es el catalán. ¿Adivinan cuál es la primera?


Cuando nacisteis todos en Catalunya ya se hablaba catalán o sea que ya es una lengua catalana.
Y no soporto niñatos de 15 años, que cuando nacieron yo ya llevaba 30 años viviendo aquí (y nacido aquí) que me digan que yo me integre...¡QUE SE INTEGREN ELLOS


Asi me gusta , que os retrateis, que todo el mundo sepa del fascismo impuesto por la generalitat, y respaldado por las ordas catalanofascista.
Besitos


Ara resultara que Marc-Sabates no es un friki i es un exemple de catala equilibrat....



Compartir





Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Política - La justícia avala que els pares demanin escola en castellà

























