Política · 16 de Maig de 2017. 18:39h.

L’ANC ofereix als musulmans gaudir “dels mateixos drets” en cas d'independència

L'Assemblea farà campanya en una mesquita de Vilanova i la Geltrú

L’ANC ofereix als musulmans gaudir “dels mateixos drets” en cas d'independència

Imatge del cartell (foto: @ANCVilanovaG)

L’ANC celebrarà el proper diumenge la xerrada ‘Catalunya, terra d’immigrants’ a la mesquita Al Furkan de Vilanova i la Geltrú. L’agrupació de l’Assemblea en aquest municipi anuncia l’acte a twitter afirmant que “tots serem fundadors d'un Estat nou en el que gaudirem dels mateixos drets, oportunitats i deures”. Així es pot llegir en un cartell escrit en àrab i que porta el logotip de la sectorial d’immigració de l’ANC.

La mesquita de Vilanova i la Geltrú és un dels centres on la policia sospita que es fa més proselitisme integrista de tot Espanya, segons va informar La Vanguardia l'any 2015. El centre Al Furkan va saltar a l'opinió pública l'any 2006 després que la Policia va detenir 14 persones en el marc de l'operació Xacal per haver participat presumptament en el reclutament de joves als voltants de la mesquita amb l'objectiu d'enviar-los a l'Iraq com a terroristes suïcides.

El jutge que portava el cas va assegurar que en el centre es dedicaven oracions als mujahidins tots els divendres. L'Audiència Nacional va condemnar per pertinença a organització terrorista a tres detinguts i a dos per col·laboració, però el Suprem els va acabar absolent per manca de proves. L’acte de l’ANC tindrà lloc el proper diumenge a les 18.30 de la tarda.

 

61 Comentaris

#42 Dunia, Girona, 17/05/2017 - 12:27

Seguiu amb aquestes imprudencies i aconseguireu que el "NO" cada día sumi mes.

#41 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 17/05/2017 - 12:24

Rigoberta Menchú, Viggo Mortensen i Gerry Adams també signen pel referèndum.
Ja són quaranta les figures que reclamen que es deixi votar els catalans, entre els quals hi ha diversos premis Nobel com Desmond Tutu i Pérez Esquivel, i noms com l'activista José Bové i la política nord-americana Angela Davis.

#41.1 pepe.----, andorra, 17/05/2017 - 14:07

Tambien han firmado Napoleon y vickie el vikingo, ademas de la abeja maya, todos ellos piden q se deje votar a los separatas y q tambien voten el resto de catalanes sobre la imposicion linguistica, la ley electoral, la seguridad social, la fiscalidad a empresas, las concesiones de autopista y agua....Y q BCN sea autonomia aparte o independiente.

#41.2 Pedro, Badalona, 17/05/2017 - 18:57

¿No sabe usted nada del dudoso historial de algunos de estos personajes? ¿De verdad que considera positivo para el movimiento independentista el apoyo de Menchú, Esquivel, Adams, Bové, Tutu...? Infórmese mejor de las biografías de estas personas: con amigos como ellos la independencia no necesita enemigos.

#41.3 Albert, Barcelona, 18/05/2017 - 17:34

Y solo faltaba Vigo(tete) con la cabeza comida por Ariadna Gil con lo del 'Dretadecidir'...Menudo elenco para un circo de variedades.Patético.

#40 Enric, Tarragona, 17/05/2017 - 11:24

Hem d esser els propis catalans que hem de Fer fora als parasits subvencionats de l ANC, omnium, etc que viuen dels nostres diners i ens porten a la deriva.

#40.1 Alejandro, Barcelona, 17/05/2017 - 13:34

De acuerdo contigo Enric, pero la única forma de desprendernos de esta lacra es a través de las urnas. Concienciarnos de que hay que hacerlo para que Catalunya y sus ciudadanos recuperen el lugar preferencial que siempre tuvieron .

#39 joan, manresa, 17/05/2017 - 10:50

tinu.)de quins drets i obligacions parlem...???,de las mevas o de las sevas...,Quina identitat hem de guardar,la nostra o la seva...???. Millor Srs. de la ANC,proposar un referendum o consulta sobre temas tan delicats i no enganyar al poble.Portem ya días i días ,amb noticias esgarrifossas per molts ciutadans.El procés potser el votará vostre ma..