Política · 18 de Juny de 2017. 10:57h.

Només un 42% dels catalans votaria ‘sí’

El 39% s'inclinaria pel ‘no’, segons una enquesta del diari Ara

Només un 42% dels catalans votaria ‘sí’

Imatge de la concentració independentista de la darrera Diada

Només un 42,3% dels catals votaria ‘sí’ en el referèndum independentista anunciat pel Govern, segons una enquesta publicada al diari ARA aquest diumenge i realitzada per l’Institut Opinòmetre. L’estudi afegeix que del total den cens, els partidaris del ‘no’ serien gairebé el 39%. El 18,8% no es decanta per cap de les dues opcions.

L’enquesta també ha preguntat la intenció de participar en el referèndum. Gairebé el 55% diu que aniran a votar segur. El 9,3% que ho faran possiblement , un 18,5% que segur que no i un 5,8 que possiblement no. El 11,5% dels enquestats no es pronuncien.

Creuant les dues dades, el diari conclou que de celebrar-se la consulta, el 67% dels que acudissin a les urnes votaria sí i el 14% no. D’altra banda, l’estudi conclou que el 68% dels catalans estan d’acord “amb un referèndum sobre la independència”. El 26,5 està en contra i el 5% no té una posició definida.

Equesta de l'Ara

49 Comentaris

#26 emprenyat , Barcelona, 19/06/2017 - 13:11

Curiós, només aniria a votar el 64% de la població, i caldria veure-ho. Però vinga a donar la tabarra amb el 80%

#26.1 Maulet, Barcelona, 19/06/2017 - 19:26

Perquè suposes que tot el 26 per cent que no aniria a votar està a favor del no ?

#25 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 19/06/2017 - 12:36

42,3% de sis i 38,9 de nos (SOBRE EL TOTAL DEL CENS)

Però:

67% de sis i 19% de nos (SOBRE ELS QUI AFIRMEN QUE ANIRAN A VOTAR)

#24 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 19/06/2017 - 12:36

42,3% de sis i 38,9 de nos (SOBRE EL TOTAL DEL CENS)

Però:

67% de sis i 19% de nos (SOBRE ELS QUI AFIRMEN QUE ANIRAN A VOTAR)

#23 pepe, ciutat, 19/06/2017 - 12:00

Curiosamente, el voto que más va a defender la unidad de España será el SI a la independencia. Es la única manera de que Madrid reaccione, ofreza un cambio constitucional adecuado y acabemos con este maltrato económico histórico al que estamos sometidos TODOS los catalanes.


#23.1 Luis, Barcelona, 19/06/2017 - 17:15

No estaría de más que mencionase los casi cuarenta años de maltrato por parte de la mafia del 3%, quienes, además de robar, han efectuado los recortes más brutales en el estado del bienestar.

#22 Culerdo, Basilea, 19/06/2017 - 06:23

El que no vota es que se quiere quedar igual... Asi que... a cascarla. Independencia para Barcelona de los chupópteros Lleida, Tarragona y Girona !!!! Lleida ens roba.

#22.1 bcn, bcn, 19/06/2017 - 09:53

Jajaja, quines interpretacions que feu alguns.

#22.2 pepe.----, andorra, 19/06/2017 - 10:30

no hace falta independencia, basta con pedir autonomía para Barcelona, de Terrassa a BCN y de Castelldefels a Malgrat, lo demás son tonterías.

#22.3 !!*!!, Bcn, 19/06/2017 - 13:51

"El que no vota es que se quiere quedar igual". Ah ah ! molt bona aquesta. I el que vota NO, què vol canviar ?