20 de Febrer de 2009. 11:20h.

18 comentaris

1062 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Prejubilacions a La Vanguardia

El diari travessa per una "situació delicada" i amenaça amb un ERO

Javier Godó, amb Recoder, en una imatge d'arxiu
Javier Godó, amb Recoder, en una imatge d'arxiu
Javier Godó, amb Recoder, en una imatge d'arxiu

L'empresa editora de 'La Vanguardia', el diari més rendible de tota la premsa catalana, travessa per una "situació delicada" i ha demanat a periodistes majors de 55 anys que s'acollin a la prejubilació, segons ha sabut e-notícies.

El rotatiu té 44 periodistes majors de 55 anys i la intenció és que, almenys, 29 d'aquests s'acollin a les mesures per a alleugerir la plantilla. El grup Godó ha donat, de moment, quinze dies als possibles interessats perquè s'ho rumiïn, però amenaça d'aplicar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) en el cas que no s'arribi a aquesta xifra.

El director del diari, José Antich, també ha mantingut una reunió amb l'equip directiu i càrrecs de la redacció per a informar-los de la situació , arran de la crisi econòmica. Les prejubilacions també van ser tractades en una assemblea multitudinària de la redacció celebrada dimecres passat.

El mateix Javier de Godó va demanar dimarts passat al Govern ajuts a la premsa -com han fet altres sectors amb la indústria de l'automòbil al capdavant- en un acte en commemoració dels 30 anys de l'Asociación Española de Editores de Diarios presidit pel Príncep Felip. El diari li va dedicar quatre columnes a la informació.

Les prejubilacions arriben després que el grup inaugurés el passat 1 d'octubre del 2007 una nova planta impressora a la Zona Franca amb l'assistència del president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero. 'La Vanguardia' ha intentat esdevenir durant els últims anys un grup multimèdia i, després del fiasco d'Antena 3, es va concentar en el llançament de Rac-1 i de City TV.

Rac-1 s'ha consolidat enfront Ona Catalan, que ha acabat en mans del grup Prisa; però City TV -ara TD8- no ha acabat d'arrencar malgrat els canvis successius en els equips directius i les graelles.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/6cavjyr

18 comentaris

#18 ester, Barcelona. 31/07/2009 - 09:52

 

Valorar

Positiu Negatiu

La decisión de aceptar o denegar el ERE en la Vanguardia esta en manos de la consellera Mª del Mar Serna, la consellera lo tendrá difícil. El ere no se puede coger por ningún lado, no cumple ninguna de las 3 causas. Treball también esta comprado?

-

. .

#17 Hug, Begur. 22/02/2009 - 17:25

 

Valorar

Positiu Negatiu

Q!ue passa? el ftxes catalans ja no compren el diari?. Que fan amb els canals TDT que no fan servir?

-

. .

#16 Gemma, Matadepera. 22/02/2009 - 16:23

 

Valorar

Positiu Negatiu

deberían dejar el "anti-españolismo" al que nos tienen acostumbrados...quizás así, tendrían una mayor aceptación. A la gente no les gustan los bandazos que hacen pasar de La Vanguardia Española, a LV antiespañola.

-

. .

#15 Pere, Barcelona. 21/02/2009 - 14:28

 

Valorar

Positiu Negatiu

Podrien començar baixant els sous de l'estaf de La Vanguardia.

-

. .

#14 Catalunya real, Barcelona. 21/02/2009 - 13:01

 

Valorar

Positiu Negatiu

fot fástic (tot plegat) 20/02/2009
21:22....i els semàfors verds a sociates (Maleni inclosa!!), les ensabonades al Montilla, la desaparició d'en Mas, el tracte a Convergència....

-

. .
 
Adrià Alsina

A casa per Cap d'Any..xinès

ADRIÀ ALSINA

728

1

Montse Ribera (TU)

"La meva indignació amb els indignats"

MONTSE RIBERA (TU)

13637

65

Raphael Pherrer

Delícies mallorquines II

RAPHAEL PHERRER

818

2

App Store
El temps
Top 10 Cinema
Raphael Pherrer

Acción, Terror, Fantástico

Underworld: El despertar

Måns Mårlind, Björn Stein

Raphael Pherrer

Comedia

El cambiazo

David Dobkin

Raphael Pherrer

Acción, Intriga

Sherlock Holmes 2

Guy Ritchie

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Política - Prejubilacions a La Vanguardia

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya