Usuaris
·
·
·
·
·
·
·
·

Usuaris

|
22 de Gener de 2009. 12:20h. 114 comentaris ![]() 1198 lectures ![]() ![]() Quim Monzó: "El país s'enfonsa" L'escriptor lamenta que "Catalunya està en camí de convertir-se en una regió d'Espanya i punt" ![]() ![]() L'escriptor Quim Monzó ha estat el convidat del Centre d'Estudis Jordi Pujol per a realitzar una xerrada amb periodistes sobre la situació de la cultura catalana. Monzó ha afirmat, durant la mateixa, que "el país s'enfonsa". "El país, tal com era i tal com l'hem conegut, s'enfonsa. Ara neix un altre país", ha manifestat. L'escriptor també ha lamentat que "la qualitat de la llengua s'està empobrint" i en aquest sentit ha posat com a exemple que "s'han publicat llibres que eren per posar-los a terra quan vas a fregar". Vídeo: Monzó titlla de "falsedat" la immersió i de "marginal" el llibre en català ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() #113 ramonet, bcn. 23/01/2009 - 19:44 Es aixi Quim es aixi,i ja no cal escarrasar s-hi ,a arribat l´hora de relaxar s-hi i dilatar.Jorge ,FelipeV e Isabel la Catolica tambien querian que fueramos importantes y espejo de no se qué,pero vosotros solo nos quereis para el sexo y nosotrosniparaeso
#112 tantarambana, barcelona. 23/01/2009 - 19:38 És obvi que si no posem tanques a la frontera, com les que tenen els espanyols a Ceuta i Melilla, per evitar la infinita immigració espanyola setmanal que arriba fugint de la Castella tercemundista aviat serem una reserva índia.
#111 Jorge, Madrid. 23/01/2009 - 17:24 4 Por último, y referente a Quim Monzó: Cataluña no se va a convertir, ya es una Comunidad Autónoma del Reino de España. Y yo desearía que fuera la primera, la más importante y el espejo de las demás, como lo fue en muchos momentos de su historia.
#110 Jorge, Madrid. 23/01/2009 - 17:22 3 Felipe V aplicó los Decretos de Nueva Planta en toda España (incluída Castilla), no sólo en los territorios de la Corona de Aragón; su intención era uniformar las diferentes leyes que se aplicaban a los súbditos según el lugar en el que vivían.
![]() #113 ramonet, bcn. 23/01/2009 - 19:44 Es aixi Quim es aixi,i ja no cal escarrasar s-hi ,a arribat l´hora de relaxar s-hi i dilatar.Jorge ,FelipeV e Isabel la Catolica tambien querian que fueramos importantes y espejo de no se qué,pero vosotros solo nos quereis para el sexo y nosotrosniparaeso
#112 tantarambana, barcelona. 23/01/2009 - 19:38 És obvi que si no posem tanques a la frontera, com les que tenen els espanyols a Ceuta i Melilla, per evitar la infinita immigració espanyola setmanal que arriba fugint de la Castella tercemundista aviat serem una reserva índia.
#111 Jorge, Madrid. 23/01/2009 - 17:24 4 Por último, y referente a Quim Monzó: Cataluña no se va a convertir, ya es una Comunidad Autónoma del Reino de España. Y yo desearía que fuera la primera, la más importante y el espejo de las demás, como lo fue en muchos momentos de su historia.
#110 Jorge, Madrid. 23/01/2009 - 17:22 3 Felipe V aplicó los Decretos de Nueva Planta en toda España (incluída Castilla), no sólo en los territorios de la Corona de Aragón; su intención era uniformar las diferentes leyes que se aplicaban a los súbditos según el lugar en el que vivían.
#109 Jorge, Madrid. 23/01/2009 - 17:21 2 Todas las naciones se forman por una amalgama de pueblos. Incluyendo Cataluña, que también fue, desde sus comienzos, la unión de diferentes tribus que no tenían gran cosa en común. Por no hablar de los diferentes pueblos que la conquistaron.
#108 Jorge, Madrid. 23/01/2009 - 17:20 1 Josep, déjame hacer algunas precisiones históricas. En la península ibérica sólo hay tres naciones reconocidas internacionalmente: Andorra, Portugal y España. Gibraltar es una colonia británica.
#107 amoscaciques, girona. 23/01/2009 - 15:30 I, Josep de Barcelona, trobo exagerat q consideris estat sobirà a Gibraltar...en el mateix nivell q Portugal, Espanya o Andorra. Penso q...potser hauries de tornar tu a primària a repassar.
#106 Laura, Esparreguera. 23/01/2009 - 15:28 Kropotkin, només parles una llengua i a més repeteixes sempre les mateixes paraules. ¿Vols dir que el penós es en Josep? Tu ets infinitament més penós que ell, i a més molt menys divertit.
#105 amoscaciques, girona. 23/01/2009 - 15:24 Nacionalitat històrica? Catalunya ( o com molt ´bé has dit, Josep de Barcelona, els comtats catalans) formaven part de la Corona d´Aragó...així doncs, Aragó, Com. Valenciana, illes Balears...són igual de nacionalitats històriques q Catalunya...no?
#104 Kropotkin, Vic. 23/01/2009 - 14:54 Josep (Barcelona): Si, y sobre todo frente a openentes de tu calibre.... Jua, jua, jua,... Que penoso que eres... Jua, jua, jua,... ¿lo tuyo es de nacimiento o de accidente de tráfico?
#103 James Hetfield, Alt Àneu. 23/01/2009 - 12:26 Nois, voteu per Tarragona!!!
#102 Marduk, Barcelona. 23/01/2009 - 12:04 "Una majoria brutal de la població ja li està bé tal com estem, una autonomia d'Espanya", diu Monzó.
#101 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 12:01 Els polítics tipus Durán Lleida estan realment de capa caiguda a Catalunya, no tenen futur davant els Tremosa
#100 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 12:00 Jo penso que a les propers cal votar partits catalanistes marginals i radicals, tipus PxC o PRC. No guanyaran, però augmentaran el seu pes i això farà reaccionar els partits "políticament correctes".
#99 miquel, tarragona. 23/01/2009 - 11:43 M'estic tornant boig pensant en qui votaré a les properes. ERC per que sóc esquerranós o CyU a pesar de que són el meu enemic natural per que, presumiblement, no pactaran amb els sociates. Que algú m'ajudi! roybatty.c@gmail.com :D
#98 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:28 A Catalunya hi viuen un munt de gitanos, i formen la seva pròpia comunitat. Jo no he sentit mai un català dient als gitanos "sou iguals que la resta de catalans! I si no us agrada us heu de fer frotre!" Nosaltres deixem que siguin com vulguin.
#97 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:26 Ser gitano no està pas massa ben considerat socialment, però no conec cap gitano -i en conec un munt- que renegui de la seva condició de gitano. Són diferents i els agrada. Per què se´ls ha d´assimilar si realment són i volen ser diferents?
#96 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:25 Potser sí que els catalans som molt pitjors que els castellans, vés a saber!, per això volem ser diferents. Som diferents perquè som molt pijors que volsatres i a més parlem una merda de llengua. Tant us costa entendre la diferència?
#95 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:23 Tenen un enorme complex d´inferioritat, perquè es pensen que el fet de ser diferents o parlar una llengua distinta converteix en superiors els catalans. No som millors, som diferents.
#94 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:22 El discurs espanyolista sempre és el mateix: eres como los demás. L´uniformisme els porta de cap. No suporten la diferència. Entenen que un portugués sigui diferent d´un castellà, però no poden suportar que un català sigui diferent d´ells.
#93 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:19 Qui vulgui viure en una simple regió d´Espanya té molt de camp on triar. Ancha es Castilla, diuen. Aquí a Catalunya ho tenen magre; si més no, mentre els partits nacionalistes sumin molt més que els espanyolistes, que són residiuals.
#92 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:16 Hi ha una enorme diferència entre una nacionalitat històrica, com és el cas de Catalunya, i una simple regió. Qui no entengui això és un ignorant suprem o bé un feixista antidemòcrata, és així de simple.
#91 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 10:14 "Cataluña és una región de España. Punto". Aquesta és la frase que agrada més als colons castellans residents al nostre territori. Això sí que és prepotència, perquè la Constitució del 78 defineix Catalunya com una NACIONALIDAD. Punto.
#90 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:54 En qualsevol cas, Kropotkin, el fet que jo sigui poca cosa a tu no et converteix en una gran cosa. Tu l´únic que ets és un gran feixista, perquè defenses un fals estat assolit amb la força de les armes.
#89 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:52 Potser no sóc tan poca cosa, quan has de sortir tu -immediatament darrera la meva intervenció- a reafirmar que sóc ben poca cosa. Si sóc o no poca cosa, ja ho decidiran la resta de lectors, que són prou madurs per pensar per ells mateixos.
#88 me mola monzó, bcn. 23/01/2009 - 09:50 Me gusta mucho Monzó, pero lo que ha dicho es como decir: " A este paso me voy a convertir en un hombre como los demás".Es lo que eres,,,¿tan especial te crees? Catalunya es una región de España. Punto.
#87 Kropotkin, Vic. 23/01/2009 - 09:33 Eres un poco chulo para ser tan poca cosa. Jua, jua, jua,...
#86 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:12 Si algú vol documentar-se una miqueta més al respecte, aquest enllç li serà útil... http://www.gencat.cat/generalitat/cat/guia/antecedents/antecedents9.htm
#85 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:07 Los Decretos de Nueva Planta son un conjunto de decretos por los cuales se cambió la organización territorial de los Reinos Hispánicos y se abolieron los fueros de los reinos de la Corona de Aragón, que habían luchado contra Felipe V.
#84 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:05 Per molt que brami la caverna feixista (Kropotkin, etc) la realitat històrica documentada i contrastada és aquesta i no pas cap altra. El problema central ve del Decreto de Nueva Planta.
#83 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:03 Espanya va néixer, realment, com un estat plurinacional, com una confederació de pobles, però amb l´arribada dels Borbons això se´n va anar en orris, i per això avui som molts els que reclamem el sobiranisme arrabassat per les armes.
#82 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:02 Fins aquí tot va anar més o menys bé, perquè Espanya era una mena de confederació de regnes sobirans. Ara bé, a partir del 1714 Castella es va voler atribuir més competències de les acordades per les armes, i d´aquí ve el problema actual.
#81 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 09:00 Espanya es va formar en part gràcies -i no fa pas tant, relativament- a la voluntat dels comtats catalans, que juntament amb el Regne d´Aragó van formar la Corona d´Aragó, que unida a Castella va formar l´embrió més tard anomenat Espanya.
#80 Josep, Barcelona. 23/01/2009 - 08:58 Aquí alguns confonen la península ibèrica amb Espanya, segurament perquè de petits no van arribar a distingir entre el mapa físic i el mapa polític. A la península ibèrica hi ha quatre estats diferents: Andorra, Gibraltar, Portugal i Espanya.
#79 Ramon, Barcelona. 23/01/2009 - 08:57 Expulsar-vos? Ni parlar-ne! Precisament perquè tenim nas ens convé algú que es vagi menjant la merda, Copròfil.
#78 Kropotkin, Vic. 23/01/2009 - 08:35 Tià (Paisos Catalans): Expulsanos tu si tienes narices. Jua, jua, jua,...
#77 DLM, Barcelona-España. 23/01/2009 - 00:13 Es que es lo que es y lo que siempre ha sido........y que por cierto, ha sido aceptado perfectamente por muchísimos Catalanes. Ahora bien, si una parte de los Catalanes piensan de otra manera, no por ello se va a cambiar la realidad ni la Historia.
#76 Tià, Paisos Catalans. 22/01/2009 - 23:43 Survivor:vosaltres voleu que tot el món es posi als vostres peus;alla on aneu del mon us imposeu i aixo es ser invasor nazi.Sou vosaltres els que voleu viure de la caritat dels demés,i Europa ja está farta de gent com vosaltres.Si no us agrada CAT,marxeu
#75 xuclafiga, Barcelona. 22/01/2009 - 23:25 "una majoria brutal de la població ja li està bé tal com estem, una autonomia d'Espanya"...Exacte, senyó Monzó, una majoria, i si li fa mal, es posa cataplasmas, aspirineta i gotet de güisqui. Democràcia ???
#74 Survivor, Catalonia is Spain. 22/01/2009 - 23:11 Otro que se apunta al carro de pedir una subvención. Tripatitoooooooo, colocános a todos, que la crisis es muy dura ... ¿Y a él qué le importa lo que la gente hable? ¿o es que quiere imponer la gente como debe hablar?
#73 amoscaciques, girona. 22/01/2009 - 23:08 Josep(Barcelona): crec q es refereix a...DES DEL NAIXEMENT D´ESPANYA Q CATALUNYA N´HA FORMAT PART D´AQUESTA NACIÓ TAN BONICA Q ES DIU ESPANYA. sobren els comentaris, si.
#72 TERESA, CERVERA. 22/01/2009 - 22:33 Els únics que parlem català som els dels pobles, i el parlem correctament.
#71 Pako, Santako. 22/01/2009 - 22:26 La fin del mundo ya está aquí, arrepentios!!! Oh Nostradamus Monzó iluminanos!!!!
#70 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 22:24 Toni, quan parles de l´època en què Catalunya fou una regió més d´Espanya, et deus referir a l´època de la dictadura, ¿oi? Sobren els comentaris...
#67 Catalunya real, Barcelona. 22/01/2009 - 20:32 caram! entre Ciudadanos i representants de la "Catalunya optimista" els fòrums d'aquest diaris s'assemblen cada dia més als d'El Periódico
#66 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 20:23 Quan el 85 per cent del share televisiu procura un imaginari nacional espanyol, i a la Generalitat el que li preocupa i el que combat és que el 15 restant procuri en alguna mesura un imaginari nacional propi, Catalunya no s'enfonsa: ja ha tocat fons.
#65 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 20:10 Quan una obra pública executada per pòtols ensorra mig barri i el Col·legi de Periodistes protocolitza amb l'Executiu com impedir que els veïns facin declaracions a algun escadusser mitjà madrileny no addicte, un país no s'enfonsa: ja ha tocat fons.
#64 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 20:06 Quan hi ha invasió de pistes al Prat i l'única autoritat és un conseller que el que més li preocupa és que la càmera l'agafi de mig cos perquè no es vegi que va amb bermudes i que és allà per casualitat, un país no s'enfonsa: ja ha tocat fons.
#63 Alcampelló, Barcelona. 22/01/2009 - 18:55 Esto es angustioso. El país hundiéndose y a punto de ahogarse en la charca de España corrompida por la lengua española. Ya no podré dormir sin pastillas. Menos mal que no vivo de subvenciones.
#62 TONI de CIUDADANOS, BARCELONA. 22/01/2009 - 18:42 Cuando Cataluña era una región más de España, le fué bien, se puso a la cabeza en progreso y bienestar. Ahora que "somos una nación", vamos camino se estar a la cola.
#61 ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 18:40 Tens raó, Walzer, potser he exagerat una mica respecte de Pujol, però el seu discurs i el del Monzó són tan grollerament exagerats i tremendistes que suposo que això s'encomana.
#60 pepillo, barcelona. 22/01/2009 - 18:35 El pueblo y los políticos están más o menos a la misma altura. Al ciudadano Monzó le faltó tiempo para apuntarse a Frankfurt, y su aportación fue la de recitar lo de setze jutges d'un jutjat. La gente lo encontró muy gracioso y se rió mucho.
#59 Walzer, BCN. 22/01/2009 - 18:33 El punt de vista del Jacomet és molt original.
#57 salvi jacomet, roses. 22/01/2009 - 18:22 El nostre país (territori) només pot enfonsar sota les aigües si es fon l'Antàrtida i el nivell del mar puja 500 m.
#56 Albert, Sant Pau d'Ordal. 22/01/2009 - 18:08 Ens passem el dia diagnosticant, i ja toca començar a curar.
#55 ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 18:07 És clar que el país s'enfonsa, però per la crisi, per la manca de competitivitat, per l'estancament! No pas perquè la majoria de la gent no parla con en Pomepu Fabra! Pujol vol un país de fanàtics fonamentalistes, i en part ho ha aconseguit.
#54 Kropotkin, Vic. 22/01/2009 - 18:01 Miqui (LF): Si, mucho rollo pero de devolver el 3% nada de nada. Si fueseis patriotas, devolveriais la pasta con los intereses correspondientes. Vuestro patriotismo acaba donde empieza vuestra cartera... Sois realmente penosos...
#53 Joaquim, Tarragona. 22/01/2009 - 17:54 Monzó l'encerta, i això, com la nostra llengua, molesta. Són molts anys de dominació i represió "ejpañolista" i depen de nosaltres fer valdre els nostres drets i no canviar tan dòcilment de llengua.
#52 vicent, llíria. 22/01/2009 - 17:47 autocrítica: qui escriu al suplement de La vanguardia en llengua castellana?
#51 Walzer, BCN. 22/01/2009 - 17:45 Enyoro aquell Monzó irònic, sempre amb bon humor. Encara més a aquell contracultural que fundà Ajoblanco. Aquest Monzó rondinaire, fatalista i exagerat ens fa plorar, com al Joan de Manresa
#50 Miqui, LF. 22/01/2009 - 17:42 Sempre insultant, acusant,3%, Banca Catalana,...Us penseu sempre que la butxaca pesa més, i no, en aquest cas el cor del President pesa més, i el meu, i el de molts catalans i catalanes...President estem amb la causa. Hem de reaccionar.
#49 Pablo, Castelldefels. 22/01/2009 - 17:01 Al leer el titular "El Pais s'enfonsa" he pensado que pasaba algo grave, pero ahora, leyendo, veo que se trata otra vez del viejo tema de que ni los más catalanes de la seba saben hablar bien catalán, pero quieren a toda costa que los demás lo hablemos
#48 Aleix (25anys), Barcelona. 22/01/2009 - 16:50 Ànims gent! Som molts els que volem continuar mimant la nostra identitat (no pas en contra de ningú, sinó a favor de la diversitat). Ja sabem que és dur, però l'amor a la terra ens hi esperona.
#47 CALIGULA, BCN. 22/01/2009 - 16:46 Está en camino de convertirse en una región de España... Jo, qué frase. Los nacionalistas viven en un matrix como muestra también la otra noticia donde el ex honorable reprocha a Buenafuente que diga gilipollas en lugar de no sé qué...resultan cómicos
#46 joan, manresa. 22/01/2009 - 16:20 Lleguim tot el trós de la noticia amb la colla al voltant de la pantalla,u faig en veu alta,a petició del Pepet.Al acabar veig alguns ulls que parlen per sí sols,bermells i molls...,las frasses del Sr.Monzó,son com punyals recoberts de veritats.Plorem
#45 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 16:17 Gràcies, James Hetfield (Alt Àneu), comentaris com el teu ajuden a tirar endavant. Salut! Visca Catalunya!
#44 carles, Cornellà. 22/01/2009 - 16:04 El futur som nosaltres, si ens preocupem hi ha futur, si ens derrotem nosaltres no hi ha futur.
#43 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 16:02 L'escola espanyola és una fàbrica d'espanyols. L'escola francesa és una fàbrica de francesos. L'escola americana és una fàbrica d'americans. L'escola japonesa és una fàbrica de japonesos. L'escola catalana és una fàbrica de progres.
#42 James Hetfield, Alt Àneu. 22/01/2009 - 15:49 Josep, ets el meu ídol, tens més paciència que un sant amb gent del tipus Kroptokin. Jo estic amb tu, el nostre futur depèn de nosaltres i només de nosaltres, ens hi hem d'involucrar tots molt més del que ho fem ara.
#41 Joan, Lloret de Mar. 22/01/2009 - 15:48 Estic d'acord Munzo, sobreto el tema de la inmersió linguística, es falç no es fa jo ho he vist i escoltat molts professors, vigilants de pati i menjador l'únic idioma que fan servir es l'espanyol. es una vergonya aquest país.
#40 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:44 La gent catalana de debò i que tenim reponsabiitats en els mitjans de comunicació públics i privats de Catalunya tenim el deure de col.laborar en aquesta campanya. Jo, de fet, ho faig cada dia escrivint rius de tinta aquí i allà.
#39 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:43 El que ara mateix li falta a Catalunya és una gran campanya publicitària, molta pedagocia, perquè és molt necessari parlar obertament i sense prejudicis de sobiranisme. El dia en què el sobiranisme formi part del centrisme polítics, estarem salvats.
#38 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:41 En Josep Ma pregunta a qui votar? Bona pregunta! Jo penso que cal votar forces minoritàries radicals tipus PRC, perquè quan les forces "normals" veuen que els radicals guanyen pes, aleshores rectifiquen per no morir.
#37 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:37 Quan jo vaig començar a intervenir en política, en Pujol encara era un complet desconegut. De fet, el primer polític conegut que vaig tenir ocasió de saludar va ser l´Arias Navarro i va ser al museo de Montserrat.
#36 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 15:36 Ignatius, et recodo que qui primer ha parlat de suicidii i de mort és el teu col.lega Kropotkin. Com és que a ell el deixes en pau? Per companyerisme, potser? A més, a mi no m´ha creat en Pujol, jo sóc de molt abans. Sóc dels anys 50, jo.
#35 Josep-Empordà, Palafrugell. 22/01/2009 - 15:32 Algun espabilat es pensaba que lliurar la Nació al PSOE no tindria consequencies?.
#34 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 15:26 Ara amb el Tripartit ha caigut en picat la projecció mediàtica d'ERC -en tenia molta més abans, quan era a l'oposició-. En canvi, ha pujat com l'escuma la veu mediàtica d'un lerrouxisme hidrofòbic que Jordi Pujol sempre va tenir molt, molt a ratlla.
#33 volem la independencia ara aquest vespre, sils. 22/01/2009 - 15:23 Els representants de CiU també són responsables -no són els únics, certament- que Catalunya rebutgés al seu dia negociar un concert econòmic com el que tenen els bascs i els navarresos. I el sistema de concert huera solucionat els problemes
#32 Marc, Girona. 22/01/2009 - 15:20 El que hem de suportar els catalans. Prou bonisme collons, prou bonisme.
#31 Kropotkin, Vic. 22/01/2009 - 15:18 Josep (Barcelona=: Venga, hazlo cuanto antes que yo ya me encargaré de hacer lo que pueda por cumplir tus ultimas voluntades...
#30 ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 15:17 Anna, el fet que Monzó no visqui de subvencions sinó de la fama injustificada de bon escriptor que té, no vol dir que les seves opinions hagin de ser encertades. De fet, en aquest cas, són bajanades per cridar l'atenció.
#29 ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 15:08 El tal Josep diu que es suicidaria per alliberar Catalunya de vés a saber qui, i després acusa els altres de fanatisme nacionalista. Demencial. Quin nivell. Pujol, mira quins monstres vas crear.
#28 Anna, Vilanova i la Geltru. 22/01/2009 - 15:05 Natius, tens raó que molts escriptors catalans viuen de subvencions. En Monzó no. Per tant, que digui el que vulgui (a més l'encerta bastant en moltes coses).
#27 Ignatius, Barcelona. 22/01/2009 - 14:59 "Els de pobles d'interior de Catalunya el parlen pitjor"? "Els immigrants ni parlen català ni el volen parlar"? Si un escriptor respectat fa aquestes generalitzacions barroeres, jo puc dir "els escriptors en català viuen de subvencions".
#26 Josep Ma, Banyoles. 22/01/2009 - 14:56 Agraeixo a en Monzó, com sempre, la seva claredat. Ara bé, no estic d'acord que sigui només "el poble". Som uns quants independentistes, i el vot a E (abans ERC) ha estat una estafa que, per a molts, no es repetirà. Però... a qui votar?
#25 Jose Maria, bcn. 22/01/2009 - 14:54 ¿Hace cuantos años que este par vive del cuento de que el catalan desaparecerá? Y: ¿Se han planteado alguna vez de quien es la culpa de que Cataluña se hunda? No miren a Madrid, que la solución está bien cerca.
#24 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 14:50 Algú que considera dolents els llibres d´en Monzó -autor reconegut arreu com a veritablement genial-, només demostra que és un complet ignorant o bé que el seu fanatisme espanyolista és tan elevat que l´incapacita per ser persona.
#23 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 14:47 Ja que vas de dràstic, Kropotkin, deixa´m dir-te que em suicidaria realment a gust si sabia que amb la meva mort alliberava Catalunya de fills de mala mare com tu. Queda clar que l´odi que em dispenses és recíproc, malparit.
#22 carles, hospitalet. 22/01/2009 - 14:28 txaviees (Barcelona); amb el tripartit som una regió cutre d'egpanya i ens han de treure la crosta catalanista que tant molesta als partits egpanyolistes.
#21 Fora montillas, chacons,corbachos i tota aquesta xusma espanyola, Lleida. 22/01/2009 - 14:24 Falta un govern que posi els collons sobre la taula, o parles català o no tens permís de treball, ni dret a la SeguretatS, ni dret a cap ajuda pública.. I tots els xarnegos que porten 30 anys aquí i no saben dir ni bon dia, a l'ave i cap al seu país
#20 Kropotkin, Vic. 22/01/2009 - 14:23 El mensaje previo era para el inclito Josep (Barcelona)
#19 Kropotkin, Vic. 22/01/2009 - 14:13 Si la culpa del hundimiento de Cataluña es tuya, tu deber patriotico es suicidarte...
#18 txaviees, Barcelona. 22/01/2009 - 13:43 Prefereixo ser una regió d'Espanya en comptes de l'actual dictadura administrativa del tripartit que utilitza la desviació de poder, constatada judicialment, per castigar al seu personal del Dpt. de Justícia amb la connivència del Síndic de Greuges.
#17 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 13:33 De totes maneres jo no seria tan pesimista, perquè Catalunya sempre es reinventa a ella mateixa en els pitjors moments. Als anys 50, 60 i 70 tots parlàvem fatal el català, per la imposició escolar del castellà i el ?hable en cristiano, coño!".
#16 Josep, Barcelona. 22/01/2009 - 13:28 Completament d´acord amb Monzó: la culpa no és pas dels polítics, sinó del poble, de tots nosaltres, per votar malament, per votar massa pocs els qui convenen o per votar més del compte els qui ens perjudiquen. Votem massivament PRC, caram!
#15 PPitus, Arrahona. 22/01/2009 - 13:22 Ya, ya, mucho quejarse pero tu a Frankfurt a cobrar que para eso estamos.
#14 Ramon, Barcelona. 22/01/2009 - 13:20 Si el President de la Generalitat parla amb dificultats la llengua del país, per què ens estranyem que en els mitjans es parli malament. El problema és que això no es pot dir, doncs no és políticament correcte. Els fills d'en Montilla parlaran alemany.
#13 rasca, castelldefels-españa. 22/01/2009 - 13:20 este tal Quim Monzó quien es? otro que esta enganchado al canape y a las subvenciones sus libros los utilizo para nivelar las mesas son malisimos
#11 JJ, Barcelona. 22/01/2009 - 13:03 Que la Cataluña de hoy no es la de hace 30 años es evidente, pero también lo es que el sentimiento de catalanidad es más transversal. Su Catalunya ya no existe, pero poco a poco vamos camino a una nueva Cataluña y hacia su independencia.
#10 Desvelado, Barcelona. 22/01/2009 - 13:01 Doncs podria començar deixant d'escriure a "La Vanguardia", un diari que encara no s'ha dignat a fer la versió en català. Sigues el primer a fer país, Quim!
#9 rosa, valencia. 22/01/2009 - 13:00 a ver como quedamos?, sois una nacion, una autonomia, una region, a ver si os aclarais, porque igual un dia sois independentistas todos que al otro parece que sois todos españolistas, seriedad por favor
#7 Pablo, Castelldefels. 22/01/2009 - 12:45 "una majoria brutal de la població ja li està bé tal com estem, una autonomia d'Espanya". "els immigrants ni parlen català ni el volen parlar". No hase falta desir nada más....
#6 Carles, Malgrat. 22/01/2009 - 12:44 L´última frase és falsa. En les eleccions catalanes vaig votar ERC, pq després d la seva expulsió del 1r tripartit, creia q no reeditarien el 2n. EM VAN ENGANYAR. Els polítics d´E no han fet el q vull: lluitar per la independència. No torno a votar E.
#5 Lluis, ripoll. 22/01/2009 - 12:36 La globlització acabarà amb els nacionalismes, això no te volta enrere
#4 Montserrat, Catalunya perplexa, desorientada i decadent. 22/01/2009 - 12:34 Preparat per haver dit veritats com un temple. El de la crosta de ronya (el Ferran), et dirà de tot però res d?intel·ligent. Catalunya és morta culturalment, políticament i econòmicament. Gràcies als de l'E i a un analfabet de president.
#3 dani, reus. 22/01/2009 - 12:30 Donça ja sabem a qui hem de donar les gracies, no? Al cony del Tripartit ves per on.
#2 José Miguel, El Prat de Llobregat. 22/01/2009 - 12:30 Dicho de otra manera,los q no nos va el rollo independentista no somos bichos raros ni gente extrafalaria,sino gente q simplemente decimos en voz alta lo q vemos
#1 Miquel, Barcelona. 22/01/2009 - 12:27 En Monzó sempre tant pessimista, així ens va!! Aquesta mena de manifestacions no afavoreixen Catalunya precisament, dona arguments als enemics del país i de la nostra llengua.
![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Política - Quim Monzó: "El país s'enfonsa"
































