14 de Desembre de 2009. 14:48h.

11 comentaris

1189 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Segon intent amb l'autodeterminació

CiU i ERC ja la van rebutjar mesos enrere

Carles Móra, al registre del Parlament

Carles Móra, alcalde d'Arenys de Munt, ha presentat al registre del Parlament una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) que té per objecte la convocatòria d'un referèndum sobiranista vinculant. Ara, la mesa del Parlament ha d'aprovar o rebutjar la proposta. En cas d'aprovació, els convocants haurien de reunir 50.000 signatures perquè el referèndum es pogués celebrar el 25 d'abril proper.

Una iniciativa similar ja va ser presentada al Parlament fa uns mesos, però tant CiU com Esquerra hi van votar en contra i no va prosperar. Arran d'aquest rebuig, Móra va iniciar el procés de consultes populars. Aquesta nova ILP serà una prova per al Govern de José Montilla, perquè Joan Puigcercós, president d'Esquerra, ha demanat el a les consultes d'aquest passat diumenge.

Móra ha assegurat que "200.000 persones que no són gens de menysprear", en relació als votants dels 166 municipis on es van fer consultes. L'alcalde d'Arenys ha afegit que la Plataforma no esdevindrà un partit polític sino que "es tracta de crear un front unitari, una plataforma cívica, per crear pressió sobre els polítics perquè vagin de cara a la feina. Ens hem d'unir a través d'aquests teixits i plataformes que volen unificar tot el món polític sobiranista".

"Tots estem més units que mai per tirar les voluntats del poble endavant", ha afirmat Móra.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/65835a5

11 comentaris

#11 Meliq Salau, Reus. 15/12/2009 - 23:39

 

Valorar

Positiu Negatiu

Davant el molt probable avançament electoral hem d'estar en posició de colpejar
Cal per tant el que al món es coneixerà com el Catalan Accord entre Coordin de consultes, CUP, Cat.Acc, Esq Indep, 10.000.Cat, Cercle d'Est Sobir i Reagrupament.cat

-

. .

#10 Toni, Barcelona. 15/12/2009 - 01:22

 

Valorar

Positiu Negatiu

Estic d acord amb en Carles Móra en la presentació d aquesta ILP... Igual com el poble el 13-D ha organitzat una consulta, amb més raó els diputats del Parlament (que per això els paguem el sou) tenen el deure de convocar-ne una, nacional, vinculant

-

. .

#9 Xavi, Barcelona. 14/12/2009 - 23:16

 

Valorar

Positiu Negatiu

¡Por favor, referendum cuanto antes en Barcelona que me quiero caer al suelo de risa!

-

. .

#8 Independència o mort, Lleida. 14/12/2009 - 22:10

 

Valorar

Positiu Negatiu

F.M. ves somiant..Quan és faci el referèndum vinculant, el SI guanyarà de carrer,especialment a girona i lleida..I com que molts xarnegos sinó és presenta el psoe no voten, doncs tampoc aniràn a votar..Amb un 55% de participació el SI arrassaria.

-

. .

#7 F.M., Lleida. 14/12/2009 - 21:29

 

Valorar

Positiu Negatiu

Vinculant què vol dir? Que si surt que la majoria ja està bé com està, deixaran de donar-nos la tabarra els barretinaires? Si és així: som-hi! Però em temo que continuarien fins que surti la seva: són així de demòcrates

-

. .
 
Adrià Alsina

A casa per Cap d'Any..xinès

ADRIÀ ALSINA

528

1

Montse Ribera (TU)

"La meva indignació amb els indignats"

MONTSE RIBERA (TU)

13378

63

Raphael Pherrer

Delicies mallorquines II

RAPHAEL PHERRER

496

1

App Store
El temps
Top 10 Cinema
Raphael Pherrer

Comedia

El cambiazo

David Dobkin

Raphael Pherrer

Acción, Terror, Fantástico

Underworld: El despertar

Måns Mårlind, Björn Stein

Raphael Pherrer

Acción, Intriga

Sherlock Holmes 2

Guy Ritchie

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Política - Segon intent amb l'autodeterminació

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya