22 de Febrer de 2012. 18:31h.
Sol contra el PP
Fernández Teixidó qüestiona que CiU votés a favor de les mesures econòmiques de Rajoy
Antoni Fernández Teixidó, durant una intervenció al Parlament
Audio
No hi ha imatges per aquesta noticia.

El vot de CiU a favor de les mesures econòmiques de Mariano Rajoy del passat mes de desembre -que significaven un augment de l'IRPF, entre d'altres- no va rebre el suport unànime entre les files de la federació nacionalista. L'exconseller i actual portaveu d'Economia, Antoni Fernández Teixidó, va qüestionar el sí al govern del PP en una reunió del grup parlamentari, segons ha sabut ara e-notícies.
Durant aquesta reunió, Teixidó va considerar que les mesures del govern de Mariano Rajoy castigaven les classes mitjanes catalanes -el segment electoral de la federació- i que hi havia altres alternatives a la política d'ajustaments fiscals i d'austeritat. La crítica de Teixidó es referia a les decisions adoptades pel primer Consell de Ministres de l'actual govern de l'Estat del passat 30 de desembre per reduir el dèficit públic en línia amb les exigències de la Unió Europea.
Durant aquesta reunió, l'executiu espanyol va apujar l'impost de la renda sobre les persones físiques (IRPF) i l'impost sobre béns immobles (IBI). Així mateix, va congelar per a l'exercici del 2012 tant el sou dels funcionaris com el salari mínim interprofessional, i va retallar un 20% les subvencions als partits polítics i als sindicats. Igualment, es va decidir retardar fins al 2013 la introducció de noves categories de beneficiaris de la llei de dependència.
No és la primera vegada que Fernández Teixidó critica les polítiques econòmiques fonamentades exclusivament en les retallades. Al març del 2011 va afirmar que era un "disbarat" la "perdigonada de retallades" pressupostàries generalitzades anunciades pel govern d'Artur Mas.
"Em fa la impressió", va dir, "que s'ha produït una perdigonada de retallades que, des del meu punt de vista, no tenen gaire sentit en la forma en què han estat formulades". Va afegir que "parlar de retallades generalitzades" és un disbarat", i va demanar al Govern que tingués "molt de compte, i que fos molt específic amb allò que hem de tocar".
Posteriorment, el portaveu de CiU al Parlament, Jordi Turull, va assegurar que s'havia malinterpretat Fernández Teixidó, i es va mostrar "sorprès" per la interpretació que s'havia donat a les seves declaracions. Turull va assenyalar que no compartia, "en cap moment", la lectura que s'havia fet de les manifestacions de Teixidó. "Si algú intenta buscar una esquerda entre les decisions del Govern i el grup de CiU no ho aconseguirà", va dir. I va afegir que Teixidó no va fer "cap crítica" al Govern.


url curta
http://tinyurl.com/7bgautl
|