Política
1173
0024

02 / 04 / 2009
Trenta anys governant Barcelona
CiU veu a tocar l'alcaldia per primer cop des del 1979 pel desgast del PSC


Aquest 3 d'abril es compleixen 30 anys de les primeres eleccions municipals de la democràcia a l'Estat espanyol, unes eleccions que a Barcelona van guanyar els socialistes. Des de llavors, el PSC ha aconseguit la victòria a la capital catalana en totes les eleccions municipals, és a dir, el PSC porta 30 anys governant Barcelona de forma ininterrompuda. Sempre en coalició amb Iniciativa, que llavors era el PSUC.
Va començar Narcís Serra (abril de 1979 a desembre de 1982), seguit per Pasqual Maragall (desembre de 1982 a setembre de 1997), Joan Clos (setembre de 1997 a setembre de 2006) i Jordi Hereu, l'alcalde actual de la ciutat.
El model aplicat per transformar les estructures de la ciutat va ser la implicació del sector privat en el projecte, i la moneda de canvi va ser el sól públic. Amb aquest esquema, Barcelona va emprendre, amb Narcís Serra, un canvi radical, que va aconseguir el seu màxim impuls estructural amb els JJOO de 1992, que van col·locar Pasqual Maragall a la cimera de l'èxit.
Però el setembre de 1997, sense acabar el seu mandat, Maragall se'n va anar, en una decisió polèmica, mal gestionada pel mateix Maragall i pel seu partit, i que no va ser bé entesa pels ciutadans. El va substituir Joan Clos, però les coses ja mai no van ser igual que en els anys que van culminar en els JJOO del 92.
Els socialistes van començar a perdre posicions a Barcelona, com a fruit d'una gestió que ja no donava els resultats esperats. De fet, el problema va ser que s'aplicaven els antics mètodes a unes circumstàncies diferents. El fracàs del Fòrum de les Cultures el 2004 va ser el senyal que els temps havien canviat.
El relleu de Clos el va prendre Jordi Hereu, que va rebre una herència molt difícil. El nou alcalde no ha aconseguit redreçar la situació. Una comparació de xifres reflecteix el desgast socialista: Pasqual Maragall va aconseguir el 1983 un total de 413.034 vots (el 45%), i Jordi Hereu, el 2007, va aconseguir 182.000 vots (el 29,9%).
El declivi ha anat acompanyat d'un ascens de les expectatives de CiU. La federació considera que, per primer cop, té possibilitats de guanyar l'alcaldia després dels successius fiascos de Xavier Millet, Ramon Trias Fargas, Josep Maria Cullell, Miquel Roca o el mateix Trias. L'exconseller de Sanitat i exportaveu de CiU a Madrid -que forma part de la generació de Pujol- ja ha anunciat que ho aconsegueix a la propera o ho deixa.




Espero que el PSC continui governant Barcelona mooolts anys més. Jo els seguiré votant.


Vaya grupo de individuos mas curioso.. Todos forrados y haceindose pasar por socialistas. Vaya vergüenza.... Ciutadans es el único partido socialista de verdad en España...


No haviem quedat que 23 anys eren massa anys d'un mateix govern? No sabem que 30 es més que 23? Donç que fots poble de Catalunya??


L'ajuntament barceloní fa pudor, molta pudor i cal un canvi higiènic per a ventilar els calaixos i les corrupcions sociates. Trias alcalde, ja!


Treinta años son muchos años para seguir gobernando y más para los ciudadanos que han tenido que so`portar la voracidad y mal gobierno de estos socialistas.
Es hora de que entren nuevos aires en la Pza de S Jaime.



Compartir


Notícies Relacionades





Avís legal | Qui som | Publicitat | Contacte | Col·labora |
© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet
Notícies en català · Notícies en castellà
e-notícies - Notícies Política - Trenta anys governant Barcelona

























