Política · 12 de Setembre de 2017. 19:07h.

Un jutge suspèn un acte a favor del procés a Madrid

L’alcaldessa Manuela Carmena ho havia autoritzat

Un jutge suspèn un acte a favor del procés a Madrid

Manuela Carmena (foto: Ajuntament de Madrid)

Un jutjat contenciós administratiu de Madrid ha suspès l’acte a favor del referèndum que havia organitzat l’entitat ’Madrileños por el referéndum’ per aquest diumenge. L’esdeveniment comptava amb l’autorització de l’alcaldessa de la capital espanyola, Manuela Carmena, ja que el consistori havia cedit un espai municipal per celebrar-ho, concretament una de les naus de Matadero.

El grup municipal del PP a l’Ajuntament va presentar aquest dilluns un recurs contra la celebració de l’acte emparant-se en les resolucions del Tribunal Constitucional que suspenen la Llei del Referèndum com la convocatòria de l’1-O. “A Madrid no permetrem que s’incompleixi la llei, ni que es faci publicitat d’actes que volen trencar la unitat d’Espanya”, ha assegurat el PP de Madrid a través del seu compte de Twitter.

Abans de conèixer-se la decisió judicial, Carmena havia assegurat que l'acte complia “tots els requisits” i els organitzadors tenien “tota la documentació en regla”. L’alcaldessa encara no s’ha pronunciat sobre la resolució, però sí ho ha fet el secretari general de Podem, Pablo Iglesias, per assegurar que “el dret de reunió i la llibertat d’expressió són fonaments de la democràcia. Prohibir una reunió política a Espanya? Està passant”.

Per la seva banda, la portaveu de la formació violeta a l’Assemblea de Madrid, Lorena Ruiz-Huerta, ha dit que “alguna cosa funciona malament quan s’impedeix el debat polític ciutadà i s’assetja la llibertat d’expressió”.

28 Comentaris

#17 pelaez, Barna.Spain, 13/09/2017 - 15:51

Si los separatistas no quieren pantallas pata ver la seleccion de todos,los españoles no queremos a los golpistas separatistas.
(Hasta rima)

#16 A, Bcn, 13/09/2017 - 11:38

No soy partidario del derecho a decidir en absoluto, pero prohíbir una manifestación me parece repugnante

#15 Jordi BR, L'H, 12/09/2017 - 23:03

Ante tan vergonzosa actitud del estado, quitándose todas las máscaras, amenazando todo lo que se mueve, solo queda decir: "Otra, otra, otra!!!!"

#15.1 pepe.----, andorra, 13/09/2017 - 10:46

estos al menos dan la cara, no son hipocritas, como cuando se censuro una campaña de publicidad en los autobuses de Barcelona a favor de la educacion en español en las escuelas publicas. Y no es vergonzosa, nadie en su sano juicio, dejaria q alguien diera una conferencia sobre como cometer un delito. Esto, es lo mismo.

#15.2 Jordi BR, L'H, 13/09/2017 - 11:59

A ver, es que seguís hablando de ilegalidades, de delitos como si fuéramos delincuentes. Sólo estamos hablando de votar!!!!!!!!!!!! Parecéis Pokemons en modo guerra, que están en guerra sin saber el porque.
´No sería más fácil y barato hacer una campaña potente del NO, con estudios jurídicos, económicos, bancarios, ...ganar y acbar con esto

#14 Josep, Barcelona, 12/09/2017 - 22:53


Como suele ser habitual en él, el Sr. Iglesias miente y manipula, nadie prohíbe ni impide el debate político, se impide el uso de un espacio publico para publicitar un referéndum suspendido. Que alquilen una sala privada y nadie les impedirá nada, todo es manipulación y mentira.

#13 Mayrucha, Sant Celoni, 12/09/2017 - 20:56

Si está pasando y cuando pone el tonillo antes de comerse en un restaurante de alta alcurnia el atunillo, ya le vemos todo su cuero cabelludo. Lo que no se percibe es el que toma a sus esperanzados votantes y esperanzadas votantes. El y los suyos cuadrarán el círculo: más gasto público pero menor presión fiscalidad, eing? No se aguanta.

#13.1 pepe.----, andorra, 13/09/2017 - 10:47

si reduces gastos si, pero claro, lo de reducir gastos, esto es, enchufados y familiares, ademas de las consabidas comisiones, no les mola mucho a los chupopteros q tenemos por politicos.