9 de Desembre de 2009. 19:33h.

18 comentaris

1008 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Una exconsellera denuncia "passivitat" a CDC

Carme-Laura Gil elogia Reagrupament i lamenta la "manca d'ambició nacional" de Mas

Carme-Laura Gil, amb l'expresident del CAC, Josep Maria Carbonell
Carme-Laura Gil, amb l'expresident del CAC, Josep Maria Carbonell
Carme-Laura Gil, amb l'expresident del CAC, Josep Maria Carbonell

L'exconsellera de CDC Carme-Laura Gil ha criticat en un article publicat al seu bloc, titulat "No, no t'equivoquis, CDC", la "passivitat, la manca d'ambició nacional i l'ambigüitat de CDC i d'ERC". Inicialment, afirma que Artur Mas "ha dit que l'aparició de noves formacions polítiques poden causar la italianització de la política catalana, posant al mateix sac Carretero, Nebrera, Anglada i Ciudadanos. Ha estat una mala diagnosi, una afirmació injusta i una manera de no assumir la responsabilitat de CDC".

També es refereix a "la incapacitat de CDC i del PSC per a incrementar la confiança i la il·lusió dels votants", i després, diferència Nebrera, Anglada, Ciutadans i UPyD de Reagrupament i les CUP, i diu que "Reagrupament i les consultes del 13D denuncien l'ambigüitat de CDC i ERC, són la denúncia i l'activisme necessaris".

Segons Carme-Laura Gil, "CDC és responsable que Reagrupament hagi d'existir", i assegura que "el 'catalanisme polític' d'avui és una estratègia insípida, tèbia, aigualidora que tanca un futur diferent per molt de temps" .

"CDC", afirma la ex consellera, "és el partit majoritari i, malgrat que és format per molts independentistes, els discursos, les opinions dels seus dirigents es mouen en la plàcida ambigüitat, com en el conte de la infantesa: 'potser sí, potser no, potser sí que independentista fóra jo'. Com si neglegís que la seva força, fonamentada en la credibilitat, podria aconseguir que la nostra societat assumís el nou futur".

I assenyala, també sobre Reagrupament i les consultes independentistes: "No, no t'equivoquis; Reagrupament i el  moviment que s'alça és producte de la nostra feblesa".

Carme Laura Gil és filòloga. Llicenciada en filologia clàssica, ha estat catedràtica de llatí a l'Institut Joan Maragall de Barcelona i a la Universitat de Barcelona. Militant de CDC, el 1980 fou nomenada directora general de batxillerat. A les eleccions generals espanyoles de 1996 fou escollida diputada per la província de Barcelona per CiU, on es destacà per votar a favor de la despenalització de l'avortament, però deixà l'escó el 1999 quan va ser nomenada consellera d'Educació, càrrec que va ocupar fins el 2003. Fou elegida diputada a les eleccions al Parlament de Catalunya de 2003.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/68etzmp

18 comentaris

#18 Carles, Sant Just. 11/12/2009 - 08:00

 

Valorar

Positiu Negatiu

A mi aquesta senyora, i Campuzano, etc, em fan molta gràcia. Van de progressistes indenpendentistes, i no tenen memòria, quan ells han votat per sortir president a AZNAR. Per tant que no donin lliçons de catalanisme. FALSOS E INTERESSATS

-

. .

#17 salva, gava. 10/12/2009 - 23:11

 

Valorar

Positiu Negatiu

alguna vegada CiU dira clarament i sense mitjas tintes si es un partit independentista i que pensa fer per la independencia de Catalunya.

-

. .

#16 Alcampelló, Barcelona. 10/12/2009 - 20:00

 

Valorar

Positiu Negatiu

Algunos ya funcionan estilo Italia. Vean las relaciones de Millet con Colom y asociaciones de CDC. O los medios diciendo lo que quiere el poder, como si fueran de Berlusconi. Pero Reagrupament es estilo Balcanes. Solo CIUDADANOS es estilo Alemania.

-

. .

#15 Hipo, Mindilandia. 10/12/2009 - 12:19

 

Valorar

Positiu Negatiu

Esta señora es una de las responsables del estupendo nivel educativo que hay en Cataluña? Bueno, en cierta medida tiene razón. Las medias tintas engañan a los votantes pero no reconoce es que sin esa ambigüedad no alcanzarían ni la mitad de votos

-

. .

#14 Eduard VF, Barcelona. 10/12/2009 - 10:27

 

Valorar

Positiu Negatiu

Sra. Gil: A què espera per reagrupar-se?

-

. .
 
e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Política - Una exconsellera denuncia "passivitat" a CDC

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya