Publicitat
Política · 22 de Gener de 2021. 14:15h.

Alcaldes a la corda fluixa

Mitja dotzena de batlles s'arrisquen també a ser inhabilitats

Alcaldes a la corda fluixa

Joan Ramon Casals, exalcalde de Molins de Rei, en una foto d'arxiu

La sentència que del TSJC que condemna el conseller d'Exteriors, Bernat Solé, a un any d'inhabilitació i a 16.800 euros de multa per "desobediència greu" per la seva participació en el referèndum de l'1 d'octubre quan era alcalde d'Agramunt pot crear precedent per als set alcaldes investigats per participar en el referèndum. A hores d'ara, hi ha obertes set causes, totes també per desobediència, però encara no han arribat a judici.

Són les dels alcaldes Marta Felip (exalcaldessa de Figueres), Miquel Serra (exalcalde d'Alcarràs), Josep Caparrós (alcalde de Sant Carles de la Ràpita), Salvi Güell (alcalde de Castelló d'Empúries), Joan Ramon Casals (exalcalde de Molins de Rei), Miquel Solà (alcalde de Collbató) i Francesc Gas (alcalde de Roquetes).

Solé és el primer alcalde amb una sentència condemnatòria per l'1-O i el segon que va ser jutjat. L'alcaldessa de Roses, Montse Mindan, de JxCat, va ser jutjada el novembre passat i absolta del delicte de desobediència pel jutjat penal número 1 de Figueres. En aquest cas, la Fiscalia demanava un any d'inhabilitació i una multa de 3.240 euros.

El TSJC considera provat que Solé va cometre un delicte de "desobediència greu" a resolucions judicials, ja que constata que tenia coneixement personal i directe de les decisions del Tribunal Constitucional que advertien de les conseqüències en cas d'aplicar les lleis aprovades pel Parlament l'any 2017 sobre el referèndum.

Publicitat
Publicitat

16 Comentaris

Publicitat
#10 El Sifoner, Castelló, 22/01/2021 - 19:29

¿Estos son los alcaldes que bastón en mano, lo levantaban y agitaban al aire en apoyo a la secesión?
o ¿es que estaban ensayando el "ball dels Bastonets" d'Algemesí?
No se porque le dirán al juez, que era eso, ensayo, ensayo.

#9 Telamarinera , Vng, 22/01/2021 - 16:45

A pesar de todos la Justicia garante de los derechos de los menos protegidos, funciona.
Gracias, no es fácil lo que ustedes hacen.

#8 On és la democràcia....??, Barna, 22/01/2021 - 16:09

Quan un alcalde es salta una llei, aquest alcalde té un problema. Però quan 750 alcaldes (de 900) se salten la mateixa llei qui té un problema és la llei.
Qui no entèn això no és un demòcrata, és un totalitari.

#8.1 Doctor, Barcelona, 22/01/2021 - 18:39

Los alcaldes no hacen o cambian las leyes, para eso están los Parlamentos. Cuando las leyes afectan a cierto tipos de derechos no basta mayorías simples para crearlas o modificarlas, requieren mayorías cualificadas. ¿lo has entendido o llamo a Barrio Sésamo?

#8.2 VRaptor, Alicante, 22/01/2021 - 18:43

#8

Tu lo has dicho es totalitarismo, no la ley que es igual para todos.750 alcaldes dando soporte a una idea inspirada en el "Mein Kampf "para apoyar a Arturito, el primer delincuente de la lista. que por motivos espúreos empujó a toda una generación de semi zombies a ser ilegales. Vosotros sois los culpables de haber destrozado Cataluña.

#8.3 On éd la democràcia....??, Barna, 22/01/2021 - 19:42

#8.2

VRaptor. És evident que tu encara no has entès què és la democràcia.

#8.1
Doctor. Tothom sap que els alcaldes no fan les lleis. Però són representats del poble escollits democràticament, i si el 80% dels alcaldes refusa una llei, la democràcia obliga a dialogar i no pegar a votants o empresonar polítics.

#8.4 Vigatano, Vic, 22/01/2021 - 19:51

Argumentación de primero de primaria, como todo el prusés. Si nosotros decimos que esa ley está mal, es que está mal y punto! O sea, si vienen 900 de VOX y dicen que hay que cambiar una ley, habrá que cambiarla no? Lo dicho, un niño pequeñito, pequeñito.....

#8.5 VRaptor, Alicante, 23/01/2021 - 02:18

#8.2

Ya que te diriges a mi, te contestaré diciendo solamente lo que no quieres oír. Cuando un cargo público incumple la ley, la de todos, no la suya, delinque y es corresponsable de los delitos ajemos causados por su desprecio a la ley. Está elegido por el pueblo , pero si delinque, es delincuente. Tu y Blaiet ya estáis fuera de juego. Res a fer

#8.6 Cristóbal , Granada, 23/01/2021 - 16:08

Pues nada, hombre; como en el chiste, si un millón de portugueses se empeñan en perderse por el desierto, quitamos el desierto de en medio y ya está el problema solucionado, jejeje... Y al que le guste el desierto que se fastidie! Y no digo yo que no se pueda ni se deba intentar que haya el menos desierto posible, que conste. El problema es cómo.

#7 Benet S., Barcelona, 22/01/2021 - 15:42

Ara tota aquesta colla de bandarres que en aquell temps treien pit i alçaven el bastonet amenaçador mentres rendien pleitesia als kapos sediciosos, començaran a emular a sant Pere negant tres vegades abans que canti el gall, que ells no sabien res...que son inocents...i la cantarella del guió, fins i tot algun el veurem fugir en una nit de fosca

#6 Carme, Barcelona, 22/01/2021 - 15:42

Ja seria hora de que comencin a pagar el mal que han fet tots aquests polítics que se'ls hi omple la boca de la voluntat del poble,de quin poble en som molts que estem en contra de tot això, també som poble i ens han dit des de súbdits fins a fatxes.