El president de la Generalitat, Pere Aragonès, confia poder sortejar la sentència del Suprem contra la immersió amb una modificació de la llei, previsiblement al Congrés dels Diputats on Pedro Sánchez necessita els vots d’Esquerra. Aragonès ha fet aquestes afirmacions durant una entrevista al nou programa de TVE-Catalunya “Fora de plató”, que s’ha celebrat a l’hotel Grand Marina de Barcelona.
El president s’ha desmarcat de les crides més abrandades del conseller d’Educació, Josep González Cambray, a favor de la desobediència. “El debat no és desobediència o obediència”, ha manifestat. Pere Aragonès ha manifestat que “el poder judicial interpreta les lleis”, però que “el poder legislatiu les fa” en al·lusió a buscar una sortida extrajudicial.
També ha insistit en què “tenim un model que funciona” encara que “amb moltes llacunes” i que “hem de preservar” el model educatiu perquè “el consens existeix. Davant la pregunta del presentador, Oriol Nolis, que ha afirmat que s’ha trencat el consens, Aragonès ha dit que amb “la ultradreta no pot haver-hi consens” i ha acusat al PP de “derivar cap a posicions de nacionalisme espanyol extrem”.