Publicitat
Política · 12 de Maig de 2022. 08:20h.

Artadi també es va reunir amb russos

Puigdemont i l'exalcaldable de Barcelona es van reunir al 2017 amb emissaris del Kremlin a la Casa dels Canonges

Artadi també es va reunir amb russos

L'expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, es va reunir amb dos suposats emissaris del Kremlin dies abans de la declaració unilateral d'independència. Així ho va confirmar l'exsecretari de relacions exteriors de CDC, Víctor Terradellas, en la declaració que va fer davant el jutge que investiga els nexes russos del procés. En ambdues reunions, segons va admetre, també hi va ser present Elsa Artadi, que aleshores era directora general de Coordinació Interdepartamental del Govern.

Les trobades es van celebrar el 24 i el 25 d'octubre del 2017 a la Casa dels Canonges, la residència oficial del president. En aquestes dues trobades hi van participar l'expresident, Terradellas i l'exdirigent de Junts Elsa Artadi, que  que fa uns dies va dimitir com a candidata a l'alcaldia de Barcelona per motius personals.

A la primera hi va assistir Serguei Motin, ciutadà rus ja mort, i a la segona hi va acudir l'exdiplomàtic rus i empresari Nikolai Sadovnikov. Els suposats enviats de Vladimir Putin van oferir suport militar i econòmic a un futur estat català independent, però Puigdemont, segons va declarar Terradellas, "no va donar credibilitat".

L'exdirigent de Convergència i amic de l'expresident també va declarar que aquests contactes es van fer a petició seva perquè ell "anava per lliure" i va afegir que Puigdemont va qualificar la proposta dels russos li havia semblat "una broma de mal gust".

Publicitat
Publicitat

56 Comentaris

Publicitat
#32 Neferu, Barcelona, 12/05/2022 - 21:45

Está visto que en el governet hasta el más tonto hace relojes

#31 Barretina a rosca, Black hole, 12/05/2022 - 15:56

La "chaquetones de 1.000 euros" lloraba cuando anuncio que se iba.

#30 Carlos Gomez, diuen, diuen, diuen.., 12/05/2022 - 15:32

Vet aqui la sobtada fluixera que le ha dao a la nena Elsa.

Tan contentos y contentas que se les veia desfilando guarnidos con toda la quincalleria amarilla a cuestas bramando que las calles y tos los duros de la Generalitat eran suyos y exclusivamente suyos.

Menudos mujaidines i mujaidinas de chichinabo que tenim.

#29 Borja de Prada, Sant Cugat, 12/05/2022 - 14:58

Y el emérito también se reunió montones de veces con Putin ¿ y qué pasa? y hasta fueron de cacería juntos..... pa troncharse de risa.

#29.1 Chris, Lleida (RIP Cataluña), 12/05/2022 - 16:01

Reuniones protocolarias,a cara descubierta
Reuniones a puerta cerrada y cortinas echadas,con discreción mediática¿y que entre otros temas,se hable de la incursión de un estado hacia otro?
¿Comparas eso?
No tienes idea de lo ignorante que eres.

¿Sabes quien tuvo charlas parecidas a la de estos indepes? Lluís Companys,con Adolf Hitler

#29.2 Sergi , Bcn, 12/05/2022 - 17:31

Han cantado eméritooo!!!

#29.3 Borja de Prada, Sant Cugat, 12/05/2022 - 18:40

¿protocolarias? pregúntale al oso aquel que cazó que le salia el vodka del kremlin por la orejas, y luego de campamentos..... si los del CESID desclasificaran todos los papeles aquí no quedaba ni el tato, ni mister X, ni los pujolone ni nadie.

#29.4 Neferu, Barcelona, 12/05/2022 - 19:14

Sí, pero el rey no se reunió con Putin para fraguar un golpe a la democracia como sí lo han hecho estos indecentes que tú apoyas.El rey es un ladrón pero estos canallas además de ladrones son golpistas

#29.5 Chris, Lleida (RIP Cataluña), 12/05/2022 - 19:50

No te he contestado sobre la cacería,que es un simple decorado que no te compro,porque sé diferenciar argumentos de excusas;no tiene nada que ver con reuniones oficiales

En cambio,esto es lo único que rebates de mi respuesta

Me vas a perdonar, pero sigue sin tener sentido la comparación,y me remito a lo dicho,sin quitar nada.

#29.6 Martín, Villadecaballos, 13/05/2022 - 10:25

#29

¿A cuánto os pagan el kilo de bobada?

#29.7 pepe, andorra, 13/05/2022 - 10:43

Chris, es q el mensaje de los algoritmos es ir a por la monarquía, ultimo rescoldo de poder q no tienen controlado del todo los nuevos señores feudales y sus taifas de nuevo cuño, ahora les llaman autonomías, pero en la practica, es como una taifa. Eso si, de los condenados por corrupción en Andalucía, Chaves y Griñan, silencio, no como los traje

#28 Carlos Gomez, diuen, diuen, diuen.., 12/05/2022 - 14:58

Vet aqui la sobtada fluixera que le ha dao a la nena Elsa.

Tan contentos y contentas que se les veia desfilando guarnidos con toda la quincalleria amarilla a cuestas bramando que las calles y tos los duros de la Generalitat eran suyos y exclusivamente suyos.

Menudos mujaidines i mujaidinas de chichinabo que tenim.