Publicitat
Política · 30 de Març de 2017. 21:52h.

Aznar pressiona Rajoy amb Catalunya

L'expresident del Govern espanyol demana reaccionar contra els que volen “destruir la nació”

Aznar pressiona Rajoy amb Catalunya

Aznar i Rajoy, en una imatge d'arxiu

L'expresident del Govern espanyol, José María Aznar, ha fet una crida a les institucions perquè reaccionin contra els que volen “destruir la nació”. Així ho ha assegurat en una conferència a Toledo, en el marc de l'Assemblea General de l'Associació d'Empresa Familiar de Castella-la Manxa, on ha defensat que les polítiques independentistes “han de ser contrarrestades amb altres a favor dels principis constitucionals i de l'Estat de Dret”.

“Les institucions han de reaccionar davant polítiques rupturistes contràries a la llei i a la pròpia democràcia. Han de reaccionar i, més encara, han d'avançar-se a aquelles polítiques de ruptura”, ha reblat Aznar. L'expresident del Govern espanyol ha etzibat que “no és acceptable que els que declaren obertament la voluntat de destruir la nació i insisteixen en promoure moviments de secessió utilitzin com a plataforma de les seves pretensions les mateixes institucions, la legitimitat de les quals neguen”.

Aznar ha considerat que hi ha “conductes que trenquen l'Estat de Dret” que “s'han de superar”. “S'ha d'aplicar la lògica de la democràcia que alguns veuen provocadora. Els problemes que afecten l'entorn institucional llastren el progrés, la competitivitat i les possibilitats del nostre país”, ha conclòs.

Publicitat
Publicitat

17 Comentaris

Publicitat
#8 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 31/03/2017 - 12:53

Els partits comunistes de Cuba i la Xina, a favor d'un "referèndum vinculant".
Un centenar d'organitzacions i partits d'una quarantena de països signen a Mèxic una declaració a favor del dret a decidir de Catalunya.

#8.1 Andrés, San Theodoros, 31/03/2017 - 13:13

Sois patéticos.

#8.2 Blol, Bcn, 31/03/2017 - 13:22

O sea dos paises no-democráticos a favor de un referendum en Cataluña? Como diría alguno mañana más pero no mejor porque es imposible!!...De traca i mocador!

#8.3 Ali Oli , Barnakistan, 31/03/2017 - 13:43

Los partidos comunistas chino y cubano. Ya sabemos cuál va a ser el modelo de democracia y de derechos humanos de la “Repúbliqueta”

#8.4 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 31/03/2017 - 14:03

L'estat espanyol és el menys indicat per parlar de democràcia.

#8.5 karkamal, La Marca Hispànica, 31/03/2017 - 15:02

#8

I jo vull referèndum vinculant per la il·legalitzar i expropiar bens a tots els partits, associacions i mitjans de comunicació independentistes, exili de tots els seus dirigents, inhabilitació vitalícia per ocupar càrrecs públics i places de funcionari, retirada de la nacionalitat espanyola i d

#7 Jordi Perpinyà, Perpinyà (Catalunya), 31/03/2017 - 12:29

Destruir la nació Castellana? No, crear el nostre propi estat.

#6 Blop, Bcn, 31/03/2017 - 10:46

Azanar és un dels principals responsables d'aquesta situació o es que s'ha oblidat del pacte del Majèstic on es va abaixar els patalons amb el nacionalisme cedint el control total del'educació. Menys lliçons Jose Mari...!

#6.1 JUANICO, Barcelona, 31/03/2017 - 20:12

Ja n'hi ha prou de la falâcia sobre la llengua.

La realitat és que som bilingües llevat uns pocs caps grossos espanyols, que visquent amb catalanoparlants no els dona la gana de socialitzar-se i només volen parlar en castellà.

#5 Casper, Bcn, 31/03/2017 - 08:55

Pero no robo y eso jode y es un referente mundial no como el Romeva de pacotilla o el paleto del Puchi y un crac en su curriculum como Rajoy, no como el patata del Arturu.

#5.1 JUANICO, Barcelona, 31/03/2017 - 20:14

Referente ?

Mundial ?

Yo diria modelo universal

#4 Lo Joanot, Tarrega, 30/03/2017 - 23:46

Aznar el presidente del milagro economico español,
sabe de lo que habla.
Tv3% ya lo habra puesto una vez mas a parir. Eso quiere decir que tiene mucha razon.

#4.1 JUANICO, Barcelona, 31/03/2017 - 08:31

Milagro ?

Económico ?

Español ?

Coyuntural, inestable, y fantasmal