Política · 26 de Juliol de 2011. 12:55h.

Banyoles rebutja penjar l'estelada l'11 de Setembre

La CUP critica la decisió de l'equip de govern format per CiU i PSC

Banyoles rebutja penjar l'estelada l'11 de Setembre

Una estelada, en un Ajuntament (foto: antic bloc de roquet)

Els grups municipals a l’equip de govern de l'Ajuntament de BAnyoles, CiU i PSC, van rebutjar la moció de la CUP que demanava que es pengés l’estelada els dies 10 i 11 de setembre coincidint amb la Diada Nacional.

La moció demanava la hissada de l’estelada per l’11 de setembre per tal que a través dels representants polítics “els banyolins evidenciïn la nostra ferma voluntat de seguir avançant cap a la plena llibertat”.  

En aquest sentit, en la moció la formació demana que la senyera estelada onegi al balcó de l’edifici consistorial els dies 10 i 11 de setembre del 2011 “com a símbol del procés d’alliberament que està emprenent el poble català”.

Segons la CUP, “ara més que mai, amb la celebració de 554 consultes populars arreu del territori, s’ha fet evident que el camí cap a la independència ja no té aturador” i remarca que Banyoles “és la capital del Pla de l’Estany, l’única comarca que el passat 13 de desembre del 2009 va aconseguir que els 11 municipis celebressin conjuntament una consulta independentista”.

Per la formació, això és una mostra “del sentiment cada cop més majoritari que la nació catalana no pot desenvolupar-se socialment ni econòmicament en el marc juridicopolític espanyol de la constitució del 78 i que l’única via possible i viable és la independència”.

Publicitat
Publicitat

11 Comentaris

Publicitat
#7 angel, sevilla, 27/07/2011 - 11:37

doncs que posin la bandera amb la cara de ZP

#6 Joan, Barcelona, 26/07/2011 - 21:39

L'estelada no és cap bandera anticonstitucional.

#6.1 JJJ, Lleida, 26/07/2011 - 22:55

L'estelada es la bandera dels independentistes bolivarians i no es representativa de la majoria dels catalans. Pero cal respectarla com a simbol dels que combreguen amb aquestos ideals.

#5 jk, vic, 26/07/2011 - 17:18

basta de banderas alegales!!!!! y inhabilitacion para lo que no cuelgue las banderas constitucionales!!!!!

#4 joan, manresa, 26/07/2011 - 17:16

El Casal,17,05h.--Ya veurem...,a de plore molt encare ,i poden haber fortes tamborinades acompanyades de calamarse...,Compte dons.Srs de CiU,un Consell de 7 pobres i vells pensionistas,no juguin amb las cosses de menjar.Heu de saber que heu pujat potser al ultim tren,aquets próxims anys serán dec

#4.1 pepe, andorra, 26/07/2011 - 17:51

Las mismas amenazas totalitarias y fascistas tipicas de los perroflautas batasunos de siempre. A ver si vas a ser tu el q salga escaldado fantasma.

#4.2 JJJ, Lleida, 26/07/2011 - 22:59

Al meu barri em varen dir que les navalles MAI es treuen si no es fan anar, I amb compte, ja que de qui menys t'esperes et treu la retallada i et quedes amb una cara de ruc quan tens el tret al ventre que es massa.

#3 salvador, girona, 26/07/2011 - 17:13

La nostra bandera oficial i que ens representa a tots els catalans tant de esquerra com de dretes, es la senyera!! la estelada es una bandera mes de caira reivindicatiu, que n'estic molt orgullós eh!! però la oficial es la Senyera !!

Visca Banyoles i Visca Catalunya!!

#3.1 JJJ, Lleida, 26/07/2011 - 23:02

L'estelada es la santa ensenya aragonesa, amb les barres vaticanes grogues i vermelles, simbol de ser estat apostolic romà, i el triangle maso que la corona amb l'estel, el triomf de la masoneria, en forma de republica americana per sobre la corona espanyola.L'unic simbol català de debò es la creu