Publicitat
Política · 7 de Gener de 2021. 16:29h.

Bèlgica qüestiona la imparcialitat de la justícia espanyola

Un tribunal rebutja l'extradició de l'exconseller Lluís Puig

Bèlgica qüestiona la imparcialitat de la justícia espanyola

El tribunal d'apel·lació de Brussel·les ha rebutjat la petició d'euroordre del Tribunal Suprem per a l'exconseller de Cultura Lluís Puig. Aquesta decisió arriba després que el Tribunal de primera instància de Brussel·les tombés el 7 d'agost la petició del jutge del Suprem Pablo Llarena perquè va entendre que el Suprem no era l'òrgan jurídic competent per demanar l'extradició.

A banda de ratificar que el Suprem no és l'òrgan competent per demanar l'extradició perquè Puig ja no era una persona aforada quan es va tramitar l'euroordre, el tribunal d'apel·lació no considera que el Tribunal Suprem pugui donar prou garanties d'imparcialitat en cas de jutjar l'exconseller de Cultura.

A aquesta decisió encara s'hi pot presentar recurs al tribunal de cassació. Hi ha 24 hores per fer-ho i aquest òrgan podria resoldre aquest mateix mes. En cap cas, però, no s'entraria en el fons de la qüestió, sinó que es discernirien possibles defectes de forma durant el procés judicial.

Publicitat
Publicitat

42 Comentaris

Publicitat
#23 Escamarlà, Waterlooo de Dalt, 08/01/2021 - 21:41

Ta content el bomber dansaire

#22 Vicky, Mataró, 08/01/2021 - 16:31

Los jueces belgas han declarado que no sería un juicio justo, por la ideología y comentarios de los jueces españoles.

Claro que eso, españolistos, nunca os lo contará vuestra prensa "libre"

#22.1 Pan con tomate y jamón ibérico, El Trabuco catalán..., 08/01/2021 - 17:51

Veras Vickichu, como Españolisto que soy te voy a ilustrar... tiene toda la pinta de que han sido "Dupont et Dupond" los personajes de Hergé quienes han perpetrado el desaguisado. De todas formas el partido no ha terminado y los forajidos siguen en busca y captura por toda Europa...
¡Ah! y con la prensa catalanista cuida tus neuronas...

#21 Borjamari, Barcelona, 08/01/2021 - 16:27

Endavant LLuís !! Ñ = Turquia Visca Catalunya LLiure !!

#21.1 mateu j.c., Barcelona, 08/01/2021 - 19:10

si turquia, com en diríem del règim on els fanàtics persegueixen les caixeres, dependents, restaurants i en definitiva assenyalen, insulten i fan escratxos com a bèsties a qui no 'pensa igual'? això en resum és tot el que sou vosaltres i la vostra colla. per nosaltres com si se'ls queden a les vostres figures al santuari de delinqüents belga.

#20 luzbell, BARCELONA, 08/01/2021 - 10:31

Para cuando la ruptura de relaciones diplomáticas con Belgica?

#19 Pan con tomate y jamón ibérico, El Trabuco catalán...!!, 08/01/2021 - 09:46

Lluiset tío... ¿ya has encontrado un trabajo decente...? ¿o sigues alojado en la caseta del perro de Guaterloo...?