L’expresident de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l’europarlamentari de Ciutadans, Jordi Cañas, han protagonitzat una enganxada a la comissió del Parlament Europeu sobre el Catalangate després que Cañas es referís a la trama russa durant la seva intervenció.
Cañas ha remarcat que el cap de l'oficina de l'expresident Puigdemont, Josep Lluís Alay, "es va reunir com a mínim quatre cops, tres en Moscou i una en Ginebra, demanant ajuda financera i política per a la independència".
"Vostè mateix sembla que va tenir una reunió a Ginebra amb els serveis russos i una altra a Barcelona amb altres membres de l'entorn de Putin que li van oferir 10.000 soldats per a la independència", ha afegit l'eurodiputat de la formació taronja.
Puigdemont, en el seu torn de rèplica, ha acusat Canyes de "fabricar fake news" i reproduir "fake news fabricades per la policia patriòtica". A més ha recordat que l'Audiència Nacional "espanyola" i el jutjat número 1 de Barcelona van tancar les recerques de la mateixa "suposada trama russa".
"Sap què no hi ha cap indici? Vostès poden fabricar en el seu fabrica de fake news el que vulguis però la realitat és molt tossuda perquè els seus jutges han hagut de concloure que no hi ha cap evidència d'aquesta narrativa que volen imposar", ha conclòs.