El departament de Vicepresidència de la Generalitat, dirigit per Josep Lluís Carod Rovira, ha publicat la convocatòria d'un contracte de serveis per a mantenir la pàgina web Optimot, un motor de recerca destinat a resoldre dubtes de la llengua catalana «on line». L'empresa que es beneficiï d'aquest contracte percebrà en un any 541.541,36 euros.
L'acord podria prorrogar-se un altre any, per la qual la Generalitat calcula que l'import total ascendiria a més de 900.000 euros. El vicepresident tanca abans de les vacances el contracte de manteniment d'una eina que, segons va afirmar el 2008, "respon a l'actuació d'un govern responsable que facilita el coneixement del català".
El secretari general del Partit Popular de Catalunya, Jordi Cornet, ha dit que “ja prou de despilfarrar els diners dels catalans en les excentricidades del tripartit”. Davant aquesta convocatòria, el PP ha manifestat que “és vergonyós que la primera mesura del govern tripartit després de conèixer que l'atur a Catalunya s'ha incrementat en el mes de juliol sigui gastar més de 500.000 euros (541.541,36) en el manteniment d'una web destinada a resoldre dubtes sobre la llengua catalana”.