Publicitat
Política · 12 de Desembre de 2016. 17:53h.

Catalunya congela el transport públic i després demana que una part la pagui l’Estat

Generalitat, Ajuntament i ATM li encolomen malgrat que l’Administració central no ha participat a la reunió

Catalunya congela el transport públic i després demana que una part la pagui l’Estat

Usuaris col·lant-se a RENFE

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciat aquest migdia l’acord assolit per les tres administracions que conformen l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), per “congelar les tarifes del transport públic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona per al 2017”, i “l’augment dels 15 als 16 anys de l’edat de gratuïtat del transport públic”, entre altres mesures. Pel cap de l’Executiu, aquest acord polític “és un compromís que compartim de manera inexcusable d’estar al costat dels ciutadans per garantir un dret bàsic com és el de la mobilitat, no només sostenible, sinó accessible i raonable”.

La mesura s’ha adoptat a la reunió de l’ATM que s’ha celebrat al Palau de la Generalitat, on a més del president ha participat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’ATM, Josep Rull, i el vicepresident de mobilitat i transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda. Les tres administracions han demanat tot seguit que l’Estat, que no era present a la reunió, assumeixi deu milions dels 20 que costarà la mesura.

El president, en efecte, ha destacat que aquesta congelació tarifària suposa un “increment del dèficit a l’entorn d’uns 20 milions d’euros, la meitat del qual serà assumit per la Generalitat,  l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB”, i ha convidat l’Estat “que assumeixi també la part que li correspondria en el finançament d’aquest dèficit, l’altre 50%, uns 10 milions d’euros”, perquè, ha subratllat “no seria diferent al que està fent a la Comunitat Autònoma de Madrid i seria dispensar exactament el mateix tracte”.

El president ha recordat que les administracions han augmentat substancialment les seves aportacions durant aquests anys de crisi, mentre que “l’Estat s’ha anat retirant”. La Generalitat, en efecte, finançava el 2008 el 43% del cost del dèficit del sistema, i ara finança el 51%, que representa un total d’inversió de 350 milions d‘euros. L’Ajuntament de Barcelona i l’AMB, per la seva banda, han augmentat també en aquests anys les seves aportacions del 15% al 19% en el primer cas, i del 12% al 16% en el segon. En canvi, ha subratllat, “l’Estat ha passat d’aportar el 29% el 2008, al 14% del finançament aquest any”.

El que no ha dit el president, tanmateix, és que les tres administracions han pactat en els darrers anys diverses congelacions o rebaixes sense negociar-ho abans amb l’Estat. “Estic convençut que quan es parla de diàleg a través dels fets ens referim al mateix, ens referim a que els beneficiaris han de ser els ciutadans”, ha ressaltat el president. I ha afegit que “aquest acord és una prova del compromís de les tres administracions per garantir als nostres ciutadans la mobilitat que es mereixen”.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#14 botifler1914, Sinitaca, 13/12/2016 - 10:11

Como jugada ya la habia visto, soy fantástico, paga tú y como sé que no lo harás, te voy a dejar a los pies de los caballos. Todo muy catalán.

#13 oscar, barcelona, 13/12/2016 - 09:05

Ben fet! Amb els milions d´euros que cada any Escanya roba als catalans per regalarlos a qui ens insulten es podria fer transport públic de franc per a tothom. Un motiu més per deixar aquest país tercermundista anomenat Expanya..i encara hi han tontaines que es volen quedar..jaja

#13.1 botifler1914, Sinitaca, 13/12/2016 - 10:10

Espero por el bien de su equilibrio mental que lo suyo sea sarcasmo.

#12 Jax el boletaire, Vic , 12/12/2016 - 22:46

La culpa de .....Madrit i del boggie.
Los gestores de la generalitat estan concentrados en pillar lo que tienen a mano y los servicios publicos no se los toman con progrsionalidad y dedicacion.

#12.1 Galderic, Barcelona, 12/12/2016 - 23:07

La culpa de la fallida de les autopistes de la Marca España és de l'independentisme català. La culpa es de los catalanes !!.

#10 sid, bcn, 12/12/2016 - 21:07

pensava q els transports si no eren rendibles economicament s'havien de tancar, resulta q la son deficitaris? cada billet és subvencionat? quina sorpresa

#9 Teniente Dimitri, BCN, 12/12/2016 - 20:21

"Con las lechugas de otro que buenas ensaladas hago yo"