Publicitat
Política · 26 de Maig de 2013. 10:59h.

"Catalunya hauria de ser un Estat independent?"

Marta Rovira defensa una pregunta "clara i explícita" per a la consulta

"Catalunya hauria de ser un Estat independent?"

Rovira

La secretària general d'ERC, Marta Rovira, en una entrevista a El País indica que la pregunta de la consulta "la decidirem entre tots. Per a nosaltres ha de ser clara i explícita". D'altra banda adverteix que "si intenten anul·lar el que hem fet fins ara, tornarem a donar els passos necessaris perquè hi hagi consulta".

Malgrat això, tampoc ha descartat unes eleccions plebiscitàries i ha apuntat que "treballem perquè els ciutadans votin: en una consulta o en unes eleccions. Però la nostra idea és que hi hagi consulta".

Rovira es mostra també convençuda que "Europa veurà amb bons ulls tots els processos democràtics. I el referèndum d'Escòcia ajuda a generar confluències".

Finalment, no ha tancat la porta a una llista conjunta amb CiU i ICV de cara a les europees. "Volem una llista que defensi el dret a l'autodeterminació i una idea reformadora d'Europa. Podem plantejar qualsevol proposta que integri aquests dos eixos", ha indicat.

Publicitat
Publicitat

21 Comentaris

Publicitat
#14 -emilio, a, 26/05/2013 - 23:38

vote sí o sí; Catalunya hauria de ser un Estat independent?"

#13 Protágoras, BCN, 26/05/2013 - 20:58

Pretender que cada nación cultural (más de 10.000) se convierta en estados es abogar por la guerra de todos contra todos, porque todas los naciones culturales comparten territorios con otras naciones culturales. El conflicto palestino-israelí, dos naciones un territorio, es una muestra de ello..

#13.1 Moles, Les Ardennes, 26/05/2013 - 23:58

sols entens la raó de la força per imposició d'una idea. Els més evolucionats entenem la força de la raó per entendre la idea, sobre tot quan estem d'acord en que tinguis llibertat de vot per mostrar-nos el teu pensament.

#13.2 Protágoras al "evolucionado", BCN, 27/05/2013 - 09:20

Si la nación se SUSTANCIA en un grupo cultural o lingüístico ¿Qué grupo tiene el derecho a constituirse en nación en los territorio donde conviven varios grupos culturales mezclados? y en qué situación quedan los ciudadanos que no pertenecen a ese grupo cultural.¿Como ciudadanos de segunda?

#12 BEJOTA, BCN, 26/05/2013 - 18:24

MENSAJE A LAS AUTORIDADES
Van Rompuy, a Escocia y Catalunya: "Nadie obtendrá nada del separatismo"
MADRID, 4 Nov. (EUROPA PRESS) -

#12.1 Olga, Barcelona, 26/05/2013 - 18:40

Bejota no hi ha res impossible no més la mort

#12.2 Moles, Les Ardennes, 27/05/2013 - 00:00

be, jo pensava en seguir treballant , com la majoria. La bicoca se t'acaba.

#11 Carles Munt, Barcelona, 26/05/2013 - 18:21

La pregunta "Catalunya hauria de ser un Estat independent?" és hipotètica, i per tant no és clara i senzilla. Si volem saber què vol la gent, s'ha de preguntar, ras i curt, "Vostè vol que Catalunya esdevingui un Estat independent?"

#10 Robert, bcn, 26/05/2013 - 18:10

"Hauria de ser?" I això és clar? No, no, la pregunta ha de ser: "VOL VOSTÈ QUE CATALUNYA SIGUI UN ESTAT INDEPENDENT?". Punt. Més clar, impossible. Rovira, pren-ne nota.