Publicitat
Política · 26 de Setembre de 2012. 20:03h.

Catalunya perd la por

Mas: "ha arribat l'hora que els catalans decidim"

Catalunya perd la por

Mas, abans de la seva intervenció al debat

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha aprofitat el seu torn de rèplica al portaveu de CiU, Oriol Pujol per acomiadar la legislatura amb una intervenció solemne en la qual ha afirmat que "ha arribat l'hora que els catalans decidim".

"Si ens posem d'acord en el camí per arribar a fer aquesta pregunta, el país haurà fet una passa de gegant", ha afegit. Al seu parer, Aquesta sintonia en una gran operació de país seria molt positiva per ella mateixa, al marge de les posicions de cadascú."

"Oriol Pujol -ha afirmat- diu que ha arribat l'hora que els catalans decidim. Per què no? No val la pena que siguem cridats a decidir?". Mas ha recordat, d'altra banda, que "les condicions mentals del país estan canviant clarament" i que "no podíem trigar gaire en anar a les urnes".

També ha presentat la seva proposta d'autodeterminació com el resultat final del catalanisme perquè "és excessivament dur pintar la generació anterior com un fracàs, com no ho va ser la Mancomunitat o la Generalitat Republicana". "L'obra col·lectiva, malgrat tot, ha estat sòlida, i aquestes sempre deixen petjada", ha afegit.

Publicitat
Publicitat

35 Comentaris

Publicitat
#17 joan, manresa, 27/09/2012 - 12:23

cont.)del total español....,com pot veure Sra.Anna,podrá compendre aquesta resistencia a no dexarn-os marchar...,Podem ser Estat Catalá dins Europa amb total garantías ,no ens volen retenit per amorets ,no...u saben prou be ,pro ells axís u han volgut.... Ha arribat l'hota de decidir,u farem...

#16 joan, manresa, 27/09/2012 - 12:18

tinu reservas del banc d'Espanya ,ens tocan a un 16 %,els hauría d'entregar al Banc de Catalunya,i axís altres actius...,miri coma resum..,el nostre deute a asumir sería de uns 120.000 milions i allavors restr-los als efectius que ens pertocar'en..,o siga un 20 % del pes que te el PIB Catalá (con

#15 joan, manresa, 27/09/2012 - 12:12

El Casal obre la seva paradeta desde Moro-Landina,( Abans Manresa,demá....,qui lo ..sá..)--Al comentari #10

Anna de Barna...,Cortina de fum rés de rés..,asumir el deute..?? Perqué no..? tambe asumirem els actius que ens pertocan tan a casa nostra com de l'Estat...,com per exemple..,las (cont.

#14 Alan, Barcelona, 27/09/2012 - 09:44

Si! Hay que decidir! Decidir si se sigue soñando que que cataluña quiere ser: Suiza, Noruega, Puerto Rico, Baviera, Masachusset, Holanda, Kosovo, republica, monarquía, estado, País, Estado asociado, federación y no se cuantas zandeces mas. A ver si decidis lo que queréis seguir soñando.. jaja

#14.1 Alano, bcn, 27/09/2012 - 10:27

Lo unico seguro,es no querer seguir teniendo pesadillas,con ESPAÑISTAN y sus españocatetos de bien adictos a la bellota y al chinchon.

#14.2 Guillermo, Madrid, 27/09/2012 - 12:16

Muy bien, @Alano, que poca xenofobia y cuando conocimiento y comprensión del mundo que te rodea...

Un pequeño consejo : Los libros, los trenes, los aviones y la cultura tienen algo en común... no matan, puedes acercarte a ellos de vez en cuando que no te pasará nada.

#14.3 marcos, Cornella, 27/09/2012 - 15:28

Guillermo, los libros, los trenes y los aviones tienen otra cosa en comun: En Catalunya se pagan doble y en España te los regalan!!!

No nos des consejos aplicatelos a ti y no seas demagogo e hipocrita. Trabaja, gana dinero, paga impuestos y luego habla.

#14.4 Guillermo, Madrid, 27/09/2012 - 17:36

Trabajo, gano dinero, pago impuestos (demasiados) y hablo cuando quiero, siempre desde el respeto, por supuesto.

¿En catalunya pagais el doble por los libros, los trenes y los aviones? ¿No llegó allí internet, el libre mercado y la competencia? ¿Tenéis impuestos distintos? ¿¿Me regalan todo eso??

#13 golpista del expxolio del 3%-, b, 27/09/2012 - 06:58

Esta pidiendo a gritos ser juzgado