Publicitat
Política · 31 de Gener de 2011. 17:47h.

CiU apuja la velocitat variable a d'entre 90 i 120 km/h

Entre l'1 de febrer i l'1 de març s'aplicaran els canvis de manera gradual i progressiva

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per a explicar que la supressió dels 80 km/h es farà de forma immediata i que l'aplicació del nou sistema de velocitat variable entre els 90 i els 120 km/h es començarà a aplicar el proper 1 de març.

Puig, que ha atès la premsa acompanyat del nou director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha afirmat que, partint de la situació actual, s'ha establert un calendari per a la supressió de la limitació "rigida" dels 80 km/h, que conclourà amb un nou model que preveu la implementació de la velocitat variable a tots els accessos a Barcelona a finals de l'actual legislatura.

El canvi de model de gestió del trànsit afectarà 53,3 quilòmetres dels 78 que integren l'actual zona 80. En concret, un 68,3% de l'actual zona 80 quedarà alliberada d'aquest límit. Els 24,7 km on encara caldrà anar a 80 km/h s'ubiquen en les zones de transició entre zones interurbanes i urbanes.

Puig, preguntat sobre si la supressió de límit de velocitat suposarà un augment de la contaminació i dels accidents, ha lamentat que "hi ha gent que des d'una perspectiva de provocació, de polèmica política ha utilitzat tant el tema ambiental com el tema de la sinistralitat d'una manera poc qualitativa".

"M'hagués estat molt fàcil a mi, per aixecar aquesta mesura, dir que durant l'any 2010 la sinistralitat greu ha a la zona 80 s'ha incrementat mentre que a la resta de Catalunya ha disminuït", ha afegit. "Hi ha hagut gent que ha jugat amb la sensibilitat, fins i tot amb el dolor i la por de la gent", ha dit el conseller, abans d'afirmar que "el nou model serà segur".

La limitació dels 80 km/h quedarà suprimida immediatament
Publicitat
Publicitat

9 Comentaris

Publicitat
#9 El método, Barcelona, 01/02/2011 - 10:50

El metodo es muy simple, se mira cuantos accidentes graves se han producido y se compran datos. El resultado es que la zona 80 aumenta la siniestralidad. No se trata de una cosa complicada. Lo complicado es justificar lo injustificable, ir a 80 a las 3 A.M. por la C-32.

#8 arnau, maresme, 01/02/2011 - 00:31

Aixo és una secta pro psc?? Perque alucino! Sabeu el que es perillos? Posar un carril adicional a lautopista perque els de bcn poguin tornar rapidet a casa, dons 3 carrils i a 80 aveure si agarada com els hi fan a la gent que no es de la ciurat i te que fer paciencia per aguantar a 80.

#7 Toni, Sabadell, 31/01/2011 - 22:17

Felicitats al Conseller per posar sentit comú i racionalitat. Per molt que poseu un elefant davant, hi ha que veurá jirafes. És una pena que després de llegir els informes publicats i circular cada dia, no he vist en lloc aquestes hipotètiques millores del 80.

#6 Datos, datos!!!, Barcelona, 31/01/2011 - 20:50

Ojo al dato, som molts els que estem esperant veure aquest informe al que es refereix el conseller. Les dades cal presentar-les, informar de la metodologia, etc. De moment tots els estudis apunten a que la mesura dels 80 presentava més avantatges que inconvenients.

#5 Ojo al dato, Barcelona, 31/01/2011 - 19:49

Gemma, tu información no es correcta. Habiendo descendido la mortalidad en el conjunto de todas las carreteras catalanas, en la zona 80 en concreto ha aumentado un 27%. A los datos del Consejero de Interior me refiero.
Así que la Zona 80, objetivamente, ha supuesto un aumento de la accidentalidad.