Publicitat
Política · 14 de Juliol de 2014. 20:30h.

CiU demana al Govern espanyol "aturar la privatització d'AENA"

El grup parlamentari català, juntament amb el basc, reclamen crear un nou marc regulador “que faciliti la integració de Catalunya i Euskadi”

CiU demana al Govern espanyol "aturar la privatització d'AENA"

Pere Macias

El grup parlamentari de CiU al Congrés, juntament amb el PNB, ha presentat una proposició no de llei en la qual es demana al govern de l'Estat que se suspengui l'operació de privatització d'AENA i es dissenyi un nou marc regulador “que faciliti la integració de les comunitats autònomes de Catalunya i Euskadi en el sistema de gestió aeroportuària”. L'Executiu planteja un model que suposa, segons CiU, “un clar posicionament polític greu i irreversible”.

Els dos grups, a més, demanen al govern espanyol que presenti aquest projecte de privatització davant les autoritats europees de la competència prèviament a la seva execució per evitar que es vulneri la legislació europea sobre competència; i adverteixen que una sentència europea que declari el model centralitzat i monopolístic d'AENA com contrari a les normes de la competència “comportaria un enorme cost pressupostari públic que, si s'escau, revertirà sobre els impostos dels ciutadans”.

La proposta del govern de l'Estat passa per una privatització del 49% del capital d'AENA (un 28% a través d'accions en borsa i un 21% a través de licitació). No obstant això, els Estatuts d'Autonomia de Catalunya i Euskadi assumeixen la gestió dels aeroports d'interès general quan l'Estat no s'hagi reservat la gestió directa. Segons aquesta premissa, l'única alternativa a la gestió integral dels aeroports era la gestió autonòmica, no la seva privatització.

El portaveu de Foment de CiU, Pere Macias, adverteix “del perill que representa aquesta privatització, ja que obre les portes a altres empreses per tenir part del control d'aquest organisme que potser no coincideixen amb els interessos estratègics d'aeroports com ara el d'El Prat de Barcelona”.

CiU i el PNB denuncien que aquest projecte “trenca amb qualsevol opció de gestió individualitzada dels aeroports, un model que resulta molt comú a Europa on no hi ha un plantejament monopolístic”. El model pel qual ha optat el ministeri de Foment està deixant buit de contingut un altre apartat essencial d'ambdós estatuts d'autonomia.

Publicitat
Publicitat

0 Comentaris

Publicitat