Publicitat
Política · 9 de Març de 2014. 09:48h.

CiU i ERC sumen pels pèls

Ciutadans seria tercera força política, el PSC baixaria a cinquena, el PPC a sisena i la CUP doblaria el nombre d'escons

CiU i ERC sumen pels pèls

Mas i Junqueras, al Parlament (Foto: Job Vermeulen)

CiU i ERC encara sumarien majoria de goven encara que una mica pels pèls -de 69 a 71 diputats, quan la majoria és 68-, però el mapa polític català patiria una sacsejada segons una enquesta d'El Periódico: Ciutadans pujaria a tercera força política; ICV seria quarta; el PSC baixaria a cinquena, el PPC a sisena i la CUP doblaria el nombre d'escons de tres a sis.

CiU obtindria entre 35 i 36 escons -50 el 2012-. La seguiria ERC, amb 34-35 -21-. C's seria la tercera força, amb 17-18 -9-, seguits d'ICV-EUiA i el PSC, amb 14-15 -13 i 20, respectivament-. El PP cauria fins als 12-13 -19- i la CUP doblaria el nombre d'escons fins als 6.

CiU baixaria, en total, 15 escons respecte a les eleccions del 2012 als que caldria afegir els 12 que ja va perdre després dels 62 de les eleccions al Parlament del 2010. Tanmateix, respecte l’anterior enquesta del diari, Mas hauria aturat el degoteig: la federació nacionalista ha avançat el partit d'Oriol Junqueras, que ara perdria entre un i quatre escons dels previstos a l’octubre.

Publicitat
Publicitat

109 Comentaris

Publicitat
#53 xavi, bcn, 12/03/2014 - 00:23

Es normal que ERC puji I Ciutadants tambë doncs CiU I PP baixen així com PSC. El mapa es radicalitza I per aixó també puja CUP I la suma de partits independentistes segueix amunt, poc a poc I pas a pas...

#52 David Casanovas, BCN, 10/03/2014 - 15:25

Els que deien que Ciutadans era una "anèctodota" no els auguro gran futur com a futuròlegs. Tercera força política i pujant...discurs constitucionalista clar, modern, europeiste, sense complexos. Ni un pas enrera enfront al discurs ranci, clàssic i perillós del nacionalisme, font de conflictes

#52.1 xavi, bcn, 12/03/2014 - 00:27

La questió és si la suma espanyolista Ciutadants PP va a menys que CIU ERC CUP. Es una paulatina radicalització del mapa polític però que vaperdent espanyolistes I va guanyant independentistes. Matemàtiques

#51 Rucades Ibèriques, Catalunya, 10/03/2014 - 13:17

Ostia !!!
Que no sabeu sumar ???
Xatos:
Sobiranisme puja
espanyolisme baixa
Comprenc que us toqui els collons
que la gent vulgui fugir del jou espanyol,
peró les cosses són com són.

#50 Funcional, bcn, 10/03/2014 - 11:00

Llamar proyecto democratico de construccion nacional a convertir en extranjeros a la mitad de los catalanes es de menguados mentales. Hasta los estelados mas descerebrados lo saben, pero con su mentalidad totalitaria siguen con una matraca que al resto del mundo le parece un chiste malo.

#50.1 Pere Prats, Sants, 10/03/2014 - 12:02

Tots els ciutadans de Catalunya esdevindran nacionals, no extrangers, malgrat els sentiments que puguin tenir, per exemple jo em sento Espanyol però tindré la Nacionalitat Catalana, no passa res, hi ha qui li costa entendre aquestes coses tant bàsiques, qualsevol dubte em preguntes.

#49 Francesc Vidal, Figueres, 10/03/2014 - 09:37

Dons el meu vot si se presenten el tindrà Plataforma per Catalunya. Ara amb l´Anglada fora s´en tret un llastre que els impedia de creixer. Ahir ja ho deia el diari Ara, amb una entrevista prou interessant. Amunt PxC !!!

#49.1 lluc, Barcelona, 12/03/2014 - 00:29

Fantastic. A veure si encara robeu algun diputat al Rivera...4 gats I encara fotereu la pota...Tot hi quecrec que sense anglada potser desapareixeu del tot...