Publicitat
Política · 26 de Maig de 2014. 11:23h.

Ciutadans irromp a Espanya

El partit de Rivera aconsegueix dos diputats en territori de Rosa Díez

Ciutadans irromp a Espanya

Punset, a la dreta, amb Nart i Girauta

Ciutadans ha aconseguit al final dos eurodiputats -Javier Nart i Juan Carlos Girauta- tot i que en algun moment de la campanya aspiraven també a un escó per a Carolina Punset, la número tres, filla de l'exministre Eduard Punset.

La formació d'Albert Rivera -que fins ara tenia presència parlamentària només a Catalunya- ha aconseguit així irrompre en territori d'UPyD en franca competència amb Rosa Díez.

La irrupció, a més, es produeix sense presència mediàtica perquè no havia pogut participar en els debats electorals de les cadenes públiques -com el de TV3- perquè no tenia encara presència a Brussel·les.

El partit ha aconseguit al final quasi 500.000 vots i un 3,16% dels vots, però a molta distància encara d'UPyD, que n'ha obtingut més d'un milió, un 6,5% i el doble de diputats: quatre.

Publicitat
Publicitat

50 Comentaris

Publicitat
#24 ktt73, sants, 27/05/2014 - 11:56

FRACAS!!!

#23 alicantino, alicante ESPAÑA, 26/05/2014 - 23:02

En España ya habían irrumpido, o es que Cataluña es el extranjero?. Por cierto la cosa esa que anda por aquí, que es la misma, o sease, warsaw, fernando hospitalet, el de murcia... bien, todo eso, que lo sepáis que es la misma mierda. Ahora, lo que no tengo claro es si la ha puesto la redacción

#22 Lluis, Barcelona, 26/05/2014 - 23:02

300 mil votos en esoaña y 180 mil en Cataluña. En España, mal y en Cataluña peor porque en las autonòmicas sacaron casi el doble.

#22.1 Romulo, Sant Just, 27/05/2014 - 10:43

Si insistes en comparar resultados de autonomicas con europeas, entonces tomad nota:-

CiU pierde MAS del 50% de sus votantes (550.000).
CUP ni se presenta a las Europeas (126.000).
ERC sube pero con una subida de MENOS de 100.000 votos!

#21 Luis, Prunix, 26/05/2014 - 19:29

El titular seria: Cs perd la meitat dels vots.

#21.1 Romulo, Sant Just, 27/05/2014 - 00:27

Incorrecte.

C's multiplicó per 22 els vots obtinguts en el 2009.

És més, van obtindre més vots a Barcelona (tant ciutat com provincia) que ERC en les europees fa 5 anys.

#21.2 Luis, Prunix, 27/05/2014 - 07:51

Cs va fer 275.000 vots a Catalunya a les darreres eleccions del 2012 i ahir, 150.000.

#21.3 Romulo, Sant Just, 27/05/2014 - 10:35

Els vots de CiU han baixat a menys del 50% dels obtinguts el 2012 (1.112.341 a 548.718).

La suma de CiU, ERC i CUP ha baixat en el mateix temps des de 1.734.852 a 1.142.867, és a dir, una BAIXADA del sobiranisme en més d'un 34% i quasi 600.000 votants!

No arribeu ni al 25% del cens!

#20 Korrupotkin, Vic, 26/05/2014 - 18:15

La regeneración democrática de C's antes se basava en estar en contra de la corrupción, Ahora se basa en ser corruptos y dimitir cuando nos pillan...jua, jua...si la democrácia no la regeneramos nosotros no la regenera nadie...jua, jua