L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, veu el referèndum com "tonteries". "La gent no està per tonteries", ha declarat Colau a Els Matins de TV3 al ser preguntada per la possible celebració d'una votació.
Colau ha considerat, amb vistes a la taula de diàleg, que "no hi ha cap condició per plantejar un referèndum a curt termini". A més, l'alcaldessa s'ha mostrat crítica amb els dirigents independentistes, afirmant que havien fet promeses que s'han "incomplert sistemàticament" aquests darrers anys.
"A la taula hi ha moltes coses a plantejar, s'ha de seguir amb el tema de la desjudilització, els indults són molt importants, també està el tema de la reforma del delicte de sedició, que seguim proposant. S'ha de parlar d'autogovern, de blindar la llengua i la cultura catalana, el tema del finançament...", ha indicat.
L'alcaldessa ha manifestat que "el tema polític també s'haurà d'abordar", a més de defensar que "algun dia es pugui votar". "Però pas a pas. Les preses, prometre que l'any que ve serem independents, que hi haurà un referèndum... tot això ha fet mal a la política", ha afirmat.
