Publicitat
Política · 31 de Maig de 2013. 10:29h.

Contra la reforma de la Constitució

Herrero de Miñón, un dels pares de la Carta Magna, diu que "hi ha moltes coses que es poden fer sense modificar-la"

Contra la reforma de la Constitució

Herrero de Miñón

Un dels pares de la Constitució, Miguel Herrero de Miñón, ha assegurat que la carta magna és pot "modificar i s'ha de modificar" però ha dit que per fer-ho s'han de donar unes circumstàncies que ara no es produeixen. És per això que ha dit que "hi  ha moltes coses que es poden fer sense modificar la Constitució". 

Herrero de Miñón, en una entrevista a Els Matins de TV3, ha dit que "parlar de la refundació de l'estat espanyol és dramatitzar excessivament" i en aquest sentit ha alertat Mas que pot arribar a "cansar". Tot i això, ha considerat que "l'autogovern de Catalunya ha crescut des del 79 i crec que encara podria desenvolupar-se més".

"No dic que Catalunya hagi de tenir les competències de Navarra, però és una relació pactada que dóna seguretat a les dues parts", però s'ha preguntat: "Per què no aplicar la relació pactada que ja hi ha a Navarra a Catalunya?". Segons ell aquesta seria una solució a les relacions entre Catalunya i Espanya sense tocar la Constitució.

D'altra banda, ha indicat que "l'Estatut no és afortunat, però està aprovat pel poble i pels parlaments català i espanyol" i ha lamentat que "una sentència que diu que el català no és la llengua pròpia és una estupidesa, és un fet històric, no reflecteix la realitat". "No tinc cap vinculació amb el PP i no pretenc tornar a la política", ha sentenciat.

Publicitat
Publicitat

14 Comentaris

Publicitat
#4 A mi em fa FASTIC aguantar Espanyols a CASA MEVA, barcelona, 31/05/2013 - 15:02

Als CATALANS, el que ens fatiga es veure ESPANYOLS cada dia i aguantar-los l'espoli, el robo, l'insult i la caspa,, la horterada, la mala educacio, la xuleria barata, el cutrerisme cultural, els xulobares, la rancia i penosa forma de ser, les dictadures passades, els reiezuelos mataelefantes, etc...

#4.1 CARLOS, bcn, 31/05/2013 - 15:57

pues ya sabes que hacer, coge la cloaca mas grande que veas, y te fugas para Francia... pero sin hacer mucho ruido, que alli tampoco os quieren!! Apa traidor!! ya estas corriendo!!!!!"

#4.2 Pierenc, aaa, 31/05/2013 - 18:19

a los españoles si que no os quieren ni ver, panda de analfabetos

#3 Casper, Bcn, 31/05/2013 - 11:11

Y desde el bodrio del nuevo estatuto organizado por Maragall hasta el fraudulento derecho a decidir Cataluña se ha convertido en una GMCM (Gran Mierda Capitaneada por Mas). El despiporre es la charnada de ICV capitaneados por sus lideres independentistas.

#3.1 Pierenc, bcn, 31/05/2013 - 15:45

claro claro, como España va tan bien, se puede llamar mierda a Catalunya, mira casper entiendo q defiendas a tu país, pero meas fuera de tiesto, si tu país estuviera bien hecho no habría rebeldes hacia el.

#2 Casper, Bcn, 31/05/2013 - 11:08

España es el Estado Nación mejor vertebrado de todos los Estados Nación, como Francia, GB, Italia, Alemania, etc... Pues sus instituciones unitarias se mantienen intactas desde hace siglos por "la fuerza de la razón o por la razón de la fuerza".

#2.1 Pere que tomba, Barcelona, 31/05/2013 - 11:18

Ja es nota, cada 50 d'anys els exercits han de posar ordre. El que no havia passat mai era la impossibilitat de fer-ho, a veure com ho feu ara.

#2.2 ambaixadorCAT, Figueres, 31/05/2013 - 11:21

hahahahaha Casper, no sabia que tinguéssis un sentit de l'humor tan bo!
això ho dius davant d'una paret d'obra vista, en un micro, en una sala fosca amb gent asseguda a taules i triomfes!

#2.3 Caspa, Quintanilla de O., 31/05/2013 - 14:32

Les vèrtebres d'Espanya deuen ser de plastilina.

#2.4 Casper, Bcn, 31/05/2013 - 16:27

1714 Felipe V moderniza el Estado y termina con el derecho medieval catalán, 1934 la II República acaba con el Régimen de Terror de Companys y en 1939 Franco vence al secesionismo nacional comunista y en 1978 la Constitución fortalece a la nación española.

#2.5 Pierenc, casperistan, 31/05/2013 - 18:20

casper chico, deja la farlopa y para de escribir tonterías.

#2.6 Casper, Bcn, 01/06/2013 - 00:53

Si es cierto no hay nadie que rebata mis verdades. Felipe V os dio por el culo, a Companys se lo folló la II República y Franco puteo a rojos y nazionalistas,de Piera a Monistrol los esfínteres se abrieron y la Constitución ni los cerro. Maricas.

#2.7 Pierenc, bcn, 01/06/2013 - 07:36

ahora ha salido el verdadero casper, el fascista de mierda q llevas dentro, luego hablas de supremacías hipócrita, te gusta la violencia eh? ojala nos separemos y te vayas a vivir a tu adorada españa, aquí no encajas.

#1 ambaixadorCAT, Figueres, 31/05/2013 - 10:55

Herrero, t'equivoques.
Espanya mai ha estat un pais vertebrat. Durant la transició es va arribar a uns acords, però han resultat ser un nyap a la llarga i pels catalans no hi ha més remei que marxar d'espanya. Ja ens han demostrat que no ens volen respectar ni econòmicament ni com a nació.