Publicitat
Política · 20 de Desembre de 2018. 13:50h.

Crisi interna a Societat Civil Catalana

Destitueixen el president per presumptes irregularitats econòmiques

Crisi interna a Societat Civil Catalana

Rosiñol, a l'esquerra, en una imatge d'arxiu

L'entitat Societat Civil Catalana està immersa en una guerra interna que aquest dimecres ha costat el càrrec al seu president, José Rosiñol. La destitució l'ha decidida la junta directiva, que també hauria destituït tres membres més de la direcció, Ferran Brunet, Miriam Tey i Sixto Cadenas.

La majoria de la junta, que ha nomenat Álex Ramos com a nou president, els acusa a tots quatre de greus irregularitats econòmiques. Segons ha avançat el diari digital Crónica Global, Ramos i els que li donen suport acusen Rosiñol d'haver contractat serveis, d'esquena a la junta, a l'empresa on ell mateix treballa, Manifiesto, per valor de més d'1 milió d'euros.

Segons aquest digital, des de l'estiu el sector crític, encapçalat per Ramos, reclama explicacions a Rosiñol, sense èxit, per aquest presumpte conflicte d'interessos. El conflicte hauria comportat que la junta no s'hagués reunit des de llavors, malgrat el deute que arrossega l'entitat, de més de 500.000 euros.

Rosiñol, però, no hauria acceptat la destitució i ha convocat pel seu compte una assemblea general de l'entitat per al 17 de gener per ratificar els càrrecs de la junta i del president.

En un comunicat, SCC explica que "la junta directiva celebrada aquest dimecres va procedir a reestructurar els seus càrrecs, de manera provisional, tot esperant la propera assemblea de socis, que tindrà lloc en breu".

"Per desacords en els processos de presa de decisions, completament aliens a criteris ideològics, els nou membres presents van acordar per unanimitat nomenar Àlex Ramos nou president; a Isabel Fernández Alonso, vicepresidenta; Irene Álvarez, secretària; i Xavier Marín, tresorer. Óscar Uceda es manté com a vicepresident", afegeixen.

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#6 Neferu, Barcelona, 21/12/2018 - 13:41

Antes de restituir los cargos habría que dejar claro si ha habido o no tráfico de influencias y si resulta que sí pues, a la p. rue, de lo contrario SCC perdería toda credibilidad y confianza.

#5 Espanyolator, Bcn, 20/12/2018 - 18:54

Com han pres el pèl als pobres analfabets espanyols. ¡A robá, a robá, a robá carteras! XD

#5.1 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 20/12/2018 - 22:06

supongo que no menos que l'ANaCi a sus borregos y Odium a los suyos. Se ve que los separatistas son igual de analfabetos.

#5.2 Neferu, Barceloa, 21/12/2018 - 13:43

Mucho menos tomadura de pelo que los Pujol a los 7 millones de analfabetos catalanes durante 34 larguísimos años. ¿No crees, tolilo?

#4 Joanet, Bcn, 20/12/2018 - 18:10

Contractes d'un mil.lió d'euros ? I d'on treu SCC els fons ? Quants socis té ? Quant paguen ?
Aquestes són altres preguntes a fer. Falta transparència, óbviament.

#4.1 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 20/12/2018 - 22:07

Debemos haber leído diferentes noticias, porque el millón que mencionas no aparece por ningún lado. Me parece bien que haya y se exija transparencia en esa asociación. Debería exigirse la misma para Odium y l'ANaCi.

#3 Maro maro, Barcelona, 20/12/2018 - 17:25

Es que estos del facherío están muy acostumbrados a meter mano en la caja, a cajas B, etc. Los Barcenas y Rato son el espejo. Y ahora verás la tropa del facherío a hablar de Pujol y del 3%, hahahaha, vamos a reir un rato leyendo comentarios.

#3.1 Grijander, Ratafialand, 20/12/2018 - 18:15

Jo soc mes de la Nuri de Vilafranca, alias "toma el dinero y corre".

#3.2 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 20/12/2018 - 22:09

Tienes razón, los del facherío que gobiernan la Degene llevan 40 años metiendo la mano en la caja y tu aplaudiendo con las orejas.

#3.3 Neferu, Barcelona, 21/12/2018 - 13:50

Maro. Lo que no nos extraña en absoluto es que cuando habláis de corrupción siempre os olvidáis de la tremenda trama delictiva que durante 34 años instauraron en Catalunya la sagrada familia Pujol dorandoos la píldora envolviéndose en la senyera.

#2 Jordi br, L'h, 20/12/2018 - 15:36

Lo dije un monton de veces, para cuando una auditoria a este gente, pues toma. Crisis???? Venga e-noticies, estamos hablando de corrupcion, las cosas por su nombre

#2.1 opinador, Barcelona, 20/12/2018 - 16:29

para cuando un juicio a Jordi Pujol y su consorte por todo lo que han desviado de dinero público a Andorra, Suiza,...? eso, hablemos de CORRUPCIÓN Y CLEPTOCRACIA, las cosas por su nombre, verdad? para cuando el jucio? para cuando ver a toda esa mafia pasando delante de un juez?

#2.2 Soloesmiopinion, Tabarnia, 20/12/2018 - 17:52

Corrupción es un término que se aplica al dinero público, lo que no se da en este caso a diferencia por ejemplo de los Pujol. Totalmente de acuerdo en que se les audite, pero al ser una entidad privada eso deben decidirlo sus socios. Espero que pidas lo mismo para ANC, Odium, TV3 y toda la prensa subvencionada del regimen procesista.

#2.3 Jordi BR, L'H, 20/12/2018 - 18:07

Estaré en primera fila para abuchear a Pujol i Ferrusola si entran en la cárcel. Yo condeno toda la corrupción.
De todas formas no creo que tengamos mucha suerte, Pujol tenía negocios en común con la monarquía y sabemos que ésta, es intocable. Condenas la corrupción de SCC????

#2.4 opinador, Barcelona, 20/12/2018 - 19:10

y según tú qué dinero público ha robado SCC?

la corrupción de los Pujol y su banda es la corrupción del catalanismo más rapiñero del que surge el movimiento independentista

#2.5 Carles Fortuny, Palau de la Degeneralitat, 20/12/2018 - 22:11

Jordi, me hace gracia tu comentario sobre los Pujolone. Pero si allí donde van le ponéis alfombra roja. Por algo será.

#2.6 Neferu, Barcelona, 21/12/2018 - 13:55

Hay una gran diferencia entre malversar o cometer irregularidades económicas con dinero privado de los socios o dinero público. De todas formas es corrupción en ambos casos y traer a colación a los Pujol y su mafioso 3% en absoluto quiere decir que se apruebe la corrupción de SCC