Publicitat
Política · 28 de Juliol de 2014. 09:42h.

“D’ara endavant d'ètica i moral en parlarem nosaltres"

Jordi Pujol afirmava que "amb Catalunya no s'hi juga" després de la querella per Banca Catalana

“D’ara endavant d'ètica i moral en parlarem nosaltres"

Pujol, el 1984

L'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, va afirmar el 1984 que "el Govern central ha fet una jugada indigna", en referència a la querella que contra ell i altres 24 exdirigents de Banca Catalana va interposar llavors el fiscal general de l'Estat.

"D'ara endavant, d'ètica i moral en parlarem nosaltres. No ells", va afegir en aquest sentit, davant de milers de persones que s'havien concentrat davant les portes del Parlament, després de ser reelegit president de la Generalitat per 87 vots a favor contra 44, tal com informava El País.

"Hem de ser capaços de fer entendre a tothom, fora d'aquí, no només que amb Catalunya no s'hi juga i que no val el joc brut, sinó que des de la nostra identitat de poble estem disposats a col·laborar per a la construcció general del país, perquè nosaltres no anem contra ningú, sinó a favor de tots", ha dit Pujol des del balcó de la Generalitat.

"Gràcies per aquesta extraordinària manifestació amb la qual doneu suport a les institucions de Catalunya, no a mi, i sobretot perquè doneu suport a Catalunya". "Catalunya no és una cosa amb la qual es pugui jugar", va advertir. "Som una nació, som, un poble i amb un poble no es juga. Un poble són milions milions de persones, són generacions, és gent que ha vingut aquí per establir-se i amb això no es juga", va sentenciar.

Publicitat
Publicitat

89 Comentaris

Publicitat
#49 giordano bruno, tarragona, 28/07/2014 - 21:39

"Un estado donde queden impunes la insolencia y la libertad de hacerlo todo, termina por hundirse en el abismo". Sofocles

#49.1 ambaixadorCAT, UK, 29/07/2014 - 00:09

i precisament per això espanya s'està enfonsant a l'abisme.

#49.2 ambaixadorCAT, UK, 29/07/2014 - 00:10

insolència del PP contra catalunya, llibertat d'especulació immobiliària, casos de corrupció, robatori contra catalunya... un gran exemple de a què es referia Sofocles.

#49.3 dani_B, bcn, 29/07/2014 - 11:23

ambaxador : Comprendo tu desasosiego de hoy y no das a basto (que estrés). Espera unos días porque esto no ha hecho mas que empezar. Comprendo que te sientas engañado. Pobret.

#48 Música celestial, Forcadell i cia. Societat en Comandita, 28/07/2014 - 18:53

I amb aquests comandants voleu anar a l Ítaca somiada? Amb ells voleu cambiar el món? Pero no us adoneu que el seu regne és d'aquest món? No veieu que l únic paradís que els interessa és aquell on hi ha secret bancari? Vinga, va, tots a formar, que toquen el pito! Repetiu amb mi: Madrit ens roba!

#45 Sí a Cilia, Cornellá, 28/07/2014 - 18:21

Pujol ha hecho un gran servicio a numerosos pueblos del mundo: los sicilianos, por ejemplo, se sienten mucho mejor hoy que el viernes pasado, debido a que han encontrado, por fin, a alguien más delincuente que la media de ellos. ¡¡Y todo gracias a Don Jordi!!

#42 Manolo, Sang Cugat, 28/07/2014 - 17:10

El poder corrompe, y el poder absoluto que ha tenido CiU en muchos sitios los ha corrompido absolutamente. El independentismo es la huida hacia adelante para no ir a la cárcel, les da igual Cataluña y los catalanes. Todo es una manipulación interesada.

#42.1 Almogaver, La figuera, 28/07/2014 - 18:20

Realment si dius això es que no en tens ni idea de que i de qui som els independentistes. En Pujol que pagui i li caigui el pes de la llei. El procés independentista res a veure te amb tot això, i si ho contínues pensant tindràs una sorpresa. Salut i independència!

#42.2 Claudi, Barcelona, 28/07/2014 - 19:39

Li heu rigut les gràcies durant tota la democràcia, li heu deixat estafar-nos en nom de Cataluya, Li heu tapat les vergonyes i quan algú des d'un diari no català ha volgut destapar la màfia, l'heu linxat en nom de Catalunya i la Independència. Els separatistes sou corresponsables

#40 Eduard, Warsaw, 28/07/2014 - 16:14

A veure, qui no enten que l'independentisme surt del carrer i no dels politics?

No ho veuen encara? Encara hem d'estar explicant-ho cada dia?

Ara tothom anira a mort amb en Pujol. Be, no hem de permetre cap cas de corrupcio, cap ni un. Per aixo volem un pais nou! Per fer millors lleis.

#40.1 Eduard, Palamos Sevilla, 28/07/2014 - 18:42

L'independentisme surt dels politics que escalfen el cap amb mentides a la gent del carrer. Aixi de senzill.

#40.2 ambaixadorCAT, UK, 29/07/2014 - 00:10

#40.1

Eduard,
això és el que volen vendre per les espanyes.. realment us ho creieu?