Demòcrates de Catalunya ha decidit sumar-se al projecte municipal de Jordi Graupera després d'una consulta a Barcelona sobre un cens total de 584 en el qual han votat 234 persones (40,1%). El sí ha tret un 95,42% (223 vots), No: 3,05% (7 vots), Blanc: 1,53% (4 vots).
El líder del partit, Toni Castellà, ha valorat positivament els resultats i ha proposat que es constitueixi una "Sindicatura Electoral independent, integrada majoritàriament per independents, per un representant de cada partit polític, entitats i de les candidatures ciutadanes".
Castellà ha fet una crida "PDECAT, Junts per Catalunya, ERC i les CUP perquè se sumin al procés. "Després de l'1 d'octubre no podem tractar les municipals com unes eleccions normals. La capital de Catalunya ha de tenir un alcalde o alcaldessa disposat a fer efectiu el mandat de l'1-O", ha afirmat.
El dirigent també ha anunciat la participació de Demòcrates a la convenció de Primàries per la República, feta pública la setmana passada. "L'objectiu és fer efectiu el mandat de l'1 d'octubre per sobre d'estratègies de partit. Les eleccions municipals de 2019 són el primer pas per tenir el control del territori i fer efectiva la República".
El diputat ha assegurat també que "el que realment interessa a Demòcrates és que el Govern implementi un full de ruta que respecti el mandat de l'1 d'octubre, i no la seva configuració. De fet Demòcrates ha rebutjat les contrapartides als cessaments patits fins que no es concreti un full de ruta republicà. Demòcrates ens centrarem en l'acció parlamentària".
"Cal convocar amb urgència la mesa de partits i entitats sobiranistes. No es pot parlar de front comú si no fem la reconstrucció del full de ruta. Constatem amb preocupació que ara mateix no existeix una estratègia comuna de forces polítiques i entitats sobiranistes" ha insistit.