Publicitat
Política · 17 de Febrer de 2016. 08:19h.

Denuncien l'alcalde de Celrà per "desobediència"

Una escissió de Podemos l’acusa també de "prevaricació durant la campanya electoral"

Denuncien l'alcalde de Celrà per "desobediència"

Daniel Cornellà

Unidos Sí, partit sorgit d'una escissió de Podem "després de la seva deriva sobiranista i diversos problemes interns", ha denunciat l'alcalde de Celrà (Girona) per "desobediència a l'autoritat electoral i prevaricació" durant la campanya de les eleccions generals.

La representant provincial d'Units Sí que ha denunciat a l'alcalde del municipi de Celrà, Daniel Cornellà, així com el seu primer tinent d'alcalde, Josep "Pitu" Bartis, tots dos membres de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), "per desobeir a la Junta electoral i vantar-se'n".

Durant les passades eleccions generals, Unidos Sí va denunciar "la presència de banderes partidistes -en concret, esteladas- a les façanes de les seus dels ajuntaments de Celrà (CUP), Santa Coloma de Farners (ERC) i Sant Gregori (CDC)" .

"Tot i que la Junta Electoral va resoldre la retirada d'aquests símbols, els dies es van succeir sense que el consistori de Celrà arribés a fer-ho, havent de ser la força pública qui fes efectiu el compliment, amb molts dies de dilació, tot just quatre dies abans dels comicis", recorden.

El tinent d'alcalde "Pitu" Bartis va assegurar que "no pensem despenjar l'estelada; fa quatre anys que està; si algú vol llevar-la, que vingui" i que "no perdrem ni un minut en això, que facin el que vulguin".

Per la seva banda, l'alcalde Daniel Cornellà va dir que no pensaven retirar l’estelada perquè no volien participar en un "espectacle judicial" i que "si envien els cossos de seguretat, allà ells; no participarem en aquest espectacle judicial que estan organitzant últimament".

Unidos Sí considera que "els alcaldes han de ser els primers a complir la llei. Si no fos per la Constitució i la pròpia llei electoral, ells no serien alcaldes. Per si fos poc, difícilment pot reclamar que es compleixin les seves decisions aquell que es nega a complir les d'instàncies superiors segons l'ordenament jurídic".

"Finalment, durant una campanya electoral, els poders públics tenen obligació de neutralitat partidista i ideològica, tal com dicten la legislació electoral i el més elemental sentit comú democràtic", afegeixen.

"Una vegada desaparegut el símbol de la façana de l'ajuntament de Celrà, el seu alcalde va negar haver complert la resolució de l'autoritat electoral i va atribuir la retirada a una intervenció de la força pública: 'Suposo que han estat els Mossos", va manifestar.

Publicitat
Publicitat

21 Comentaris

Publicitat
#15 Estos de Interior, se creen los caciques de pueblo, 17/02/2016 - 15:00

El Gobierno ha de actuar con contundencia si un funcionario público se jacta de incumplir la ley, expediente y multa o retirada e inhabilitación de cargo público. Punto.

#14 Un gra massa, Girona, 17/02/2016 - 14:40

Atravessar Celrà és com un passeig per la Unter den Linden quan els nazis feien aquelles manifestacions amb banderetes a tot el llarg de l'avinguda. Practicament no hi ha un post o una paret sense bandera estelada. Sembla que ets a un altre mon o millor dit una altra època.

#14.1 Jofcelra, Celrà, 17/02/2016 - 22:31

Tu no has passat mai per Celrà!!!
Com a Celranenc et convido a pessajar pel poble, si saps on és, i si contes més de vint-i-cinc estelades et convido al centre cívic a fer una cervesa!!
Primer vine i després opina!

#13 Tirant, bcn, 17/02/2016 - 13:28

En los pueblos el separatismo gana por goleada .. Y tiene su explicación: sociedades cerradas, todos se conocen, el poder establecido se hace notar .. Y si a eso añadimos menor nivel cultural y atraso social ..., la manipulación de los "listos" de la CUP o ERC lo tienen fácil ...

#13.1 jordij, La Bisbal Empordà (un pueblo), 17/02/2016 - 14:15

Si hubieras pasado por Celrà te darías cuenta de que el atraso social lo tiene Barcelona. I lo del nivel cultural, mejor decir: No hay mayor desprecio, que no hacer aprecio.
Sal de la ciudad y visita el campo. Igual aprendes algo.... o igual no.

#13.2 Sara, Celrà, 17/02/2016 - 14:50

Sociedades cerradas? Menor nivel cultural? Atraso social? Quins qualificatius tan poc adients per un poble com el meu. És evident que l'imatge que dónes dels pobles no els hi fa justícia. Et convido a conèixer Celrà, de ben segur, que canviaràs d'opinió! Un saludo!

#13.3 Pueblitos, endogámicos sin valor añadido, 17/02/2016 - 14:54

No Jordi, yo he visitado y he estado en esos pueblos y excepto algún mason de pueblo con su biblioteca lleno de autores estelados y poco más lo que hay en el interior es endogamia, lo primero que te preguntan es el apellido para decirte si eres de Cal Algo y mirar si eres hereu de algo. Es la nada.

#13.4 Sara, Celrà, 17/02/2016 - 14:55

Sociedades cerradas? Menor nivel cultural? Atraso social? Evidente resulta que la imagen que das de los pueblos como el mío no obdece a justícia. Te invito a que vengas un día a conocer Celrà, de segur, que cambias de opinión! Un saludo.

#13.5 Tirant, Barcelona, 17/02/2016 - 19:51

Sara, és un lloc comú a tot el món que les societats agràries formades per pobles petits són socialment i culturalment més endarrerides, reaccionàries i opressores que les de les grans ciutats, on la llibertat individual i el progrés marquen les seues senyes d'identitat. ¡Un saludo! ..

#13.7 oriol90, sabadell, 17/02/2016 - 22:22

http://www.ccma.cat/324/elecci ons-municipals-2015/catalunya/

te invito a ver un mapa electoral, i veras la diversidad de las elecciones municipales... un consejo... no hables nunca sin informacion....

#12 Falsos símbols, Girona, 17/02/2016 - 13:19

Aquest drap amb una estrella cubana no ha estat mai la bandera dels catalans. És un invent que no representa altra cosa que un moviment imposat per uns certs grups interessats i que te un curt recorregut en el temps. Volen anihilar la senyera de tots. Diguem-ho clar.

#10 Quimeta d'en Vila, Celrà, 17/02/2016 - 12:30

Em sap greu llegir els comentaris que hi ha aquí a sota. És ben bé que no coneixeu la realitat del poble, i m'atreveixo dir del país.
Els dos regidors són compromesos amb el que passa al poble i fan molt bé el seu càrrec. Perdre el temps en treure estelades significa no vetllar pel bé del poble.

#10.1 Perdre temps , Girona, 17/02/2016 - 20:02

Si no perdèssin temps en posar-les no hauríen de perdre'l en treure-les.

#10.2 Cal pep, Celra, 17/02/2016 - 21:44

Una preguntita: si sortim de la UE, qui em donara la meva suben ció agraria? El alcalde? El Más? El junquera? Por cierto: Tenim or? NO. conreu? Bancs? No. Petroli? No. Aigua? No. Ganadería? No
DE QUE COÑO VAMOS A VIVIR? A celrà i a catalunya

Saludos paisanos