Publicitat
Barcelonès · 2 de Maig de 2012. 11:59h.

Denuncien "l'imminent enderroc" d'una vil·la del 1868

Està situada a Via Augusta i va pertanyer a l'astrònom Josep Comas

Denuncien "l'imminent enderroc" d'una vil·la del 1868

Imatge de la façana

L'historiador Daniel Cortijo, en el bloc 'Altres Barcelones', ha denunciat que l'Ajuntament vol enderrocar "la Vil·la Urània de la Via Augusta de Barcelona, un petit edifici amb una llarga i interessant història al seu darrere, i que el proper dia 7 de maig pot desaparèixer".

En aquest sentit alerta que "el cartell d'una empresa de deconstrucció que fa uns dies penja del mur exteriors de l'edifici ja em van posar en alerta, però avui he llegit els articles sobre el seu imminent enderroc".
 
L'historiador explica que "la Vil·la Urània rep el nom en memòria del seu darrer propietari, l’astrònom més il·lustre del nostre país, Josep Comas i Solà, que hi va viure i treballar fins a la seva mort, l'any 1937 i la va llegar a l'Ajuntament de Barcelona amb la finalitat de destinar-la a observatori popular, grup escolar o institució cultural".

"La casa fou encarregada per Bienvenido Comas, pare de l’astrònom l’any 1868 a Magí Rius. Originàriament la casa estava formada per una sola planta de 190 m2, amb un petit soterrani. La primera planta està afegida l’any 1965 per a satisfer les necessitats d’una guarderia, nou ús de l’edifici", afegeix.

Publicitat
Publicitat

23 Comentaris

Publicitat
#14 Mestre, Granollers, 04/05/2012 - 17:53

Aquest edifici va ser un llegat condicionat per a equipament escolar que Comas i Solà va cedir a l'Ajuntament de Barcelona. Si no ho respecten, els hereus, que n'hi ha, podrien demanar l'anul·lació del llegat i recuperar la propietat. No és la primera vegada que passa.

#13 jajjajaaaaaa, Barcelona, 04/05/2012 - 13:54

l´ordre l´ha dona Joan Puigdollers regidor del districte de Sarrià-Sant Gervasi, de CIU "amb il.lusió"........oleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

#12 -emilio, a, 04/05/2012 - 01:28

La periodista solo nos recuerda que bautizó un planeta con el nombre de Barcelona, del planeta bautizado como Hispania ni se acuerda. Su nombre Meritxell M. Pauné. Que es esa M? Busco por el Google y como no su primer apellido es Martinez. Pobre lo que sufrirá esta chica con ese apellido.

#12.1 Laura, Vila de Gràcia, 05/05/2012 - 16:31

En canvi tu arribes a l'orgasme pensant en la teva espanyolitat, oi, espanyolàs? Vius obsessionat mirant els cognoms de les bústies com un de C's que coneixo, oi? Quina sort haver nascut espanyol, oi? Lo mejó der mundo. Et felicito. Quantes rojigualdes tens a l'armari, reietó?

#11 -emilio, a, 04/05/2012 - 01:17

No os perdais como la Vanguardia da esta misma noticia. Para la periodista que firma la noticia es Vi.la Urània. Da igual que en la entrada de la casa ponga bien clarito Villa Urania o que el texto de la noticia sea en español, ella tiene el capricho de traducir al catalan y no se hable mas.

#11.1 Joanjo, bcn, 04/05/2012 - 11:59

Jo em dic Joanjo i al meu nif posa Juan José. Quin problema hi ha? Només que venim d'una època que el català estava prohibit i era obligatori retolar MOMÉS en espanyol

#11.2 -emilio, a, 04/05/2012 - 12:52

Que hay que reescribir la historia para que sea del gusto de los catalanistas. Este señor se llamaba José porque asi firmó en todos los documentos y sin embargo ahora todos los medios dicen que era Josep. Este sr fue el primer español en descubrir un planeta y lo bautizó Hispania, esto lo esconden.

#10 Isabel, Barcelona, 03/05/2012 - 14:40

Hauríem d'organitzar una recollida de signatures, a petitions o causes se'n poden aconseguir moltes, jo la penjaria al facebook i l'enviaria per email. Ens destrueixen tot reducte de bellesa i d'història. No ho podem tolerar!

#10.1 Jaume, Via Augusta, 03/05/2012 - 17:12

No és bell. L'edifici, que la foto triada amaga expressament, és una nul·litat sense cap valor arquitectònic. Cal conservar el jardí i les columnes de l'entrada posterior, on es llegeix VILLA URÀNIA. I que facin un centre modern i integrat.