Publicitat
Política · 16 de Gener de 2019. 22:54h.

Desbandada general

Forcadell també es desvincula de l’1-O

Desbandada general

Carme Forcadell, en una imatge d'arxiu

L’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, es desvincula de l’organització de l’1-O perquè no va participar en la “presa de decisió de convocar un referèndum” ni tampoc va intervenir “de cap forma” en la “direcció, promoció, preparació i/o execució” de l’1-O.

Això és el que esgrimeix l’expresidenta de la cambra catalana en el seu escrit de defensa, on subratlla que la Declaració Unilateral d’Independència (DUI) es va aprovar sense el seu “vot decisori” i que va arribar al ple a petició del grups parlamentaris. La defensa també al·lega que la lectura de la DUI -que va fer Forcadell- es va produir “plenament d’acord” amb el reglament del Parlament.

La seva advocada, Olga Arderiu, denuncia en el seu escrit que la causa busca “criminalitzar” l’expresidenta del Parlament “exclusivament” per haver estat presidenta de l’ANC. La defensa considera que els fets dels quals se li acusa són “producte d’una tergiversació” dels esdeveniments ocorreguts a Catalunya.

Forcadell sosté que no va cometre cap delicte de rebel·lió perquè no es va produir cap “alçament violent i públic” i conclou que “anhelar la independència no és delicte”. “L’objecte de l'enjudiciament no correspon a uns fets concrets, sinó a una postura política, sobiranisme i independentisme”, afirma l'escrit de la seva defensa.

Publicitat
Publicitat

26 Comentaris

Publicitat
#20 Neferu, Barcelona, 17/01/2019 - 13:02

¿ Se desvincula? Pero mujer de Dios, si fuiste una de las que más y con más brío arengabas a las ordas de hiperventilados !!!!! Pero...¡¡Qué valiente eres, Carme!!

#20.1 Jordi BR, L'H, 18/01/2019 - 00:20

Evidentemente que es valiente y aparte un ejemplo a seguir a pesar de los continuos insultos por parte de la minoría del 155 y a las repetidas amenazas de muerte que ha recibido estos últimos años.

Alguos parecen olvidar que el delito de Forcadell fue permitir que se debatiera en el Parlament

#20.2 Chris, Lleida, 18/01/2019 - 09:14

1.insultos y amenazas lo recibe cada día todo color político
2.Casi toda esa “minoría” del 155 consiguió que un partido fuera el más votado en Cataluña
3.Entre otras funciones más técnicas,los presidentes del parlamento actúan como mediadores,y no hace falta tirar de mucha hemeroteca para ver que la “ley de desconexión” no fué tema

#20.3 Neferu, Barcelona, 18/01/2019 - 13:23

La vulneración de los derechos de la oposición sacó la faceta más autoritaria de Forcadell, que retorció las normas a su voluntad y desobedeció hasta cinco pronunciamientos del Tribunal Constitucional, así como el Estatut. Esta es la valentía de la Forcadell que ahora se desvincula.

#19 Jordi BR, L'H, 17/01/2019 - 12:48

No fa ni un mes, Junqueras per carta expressava la injusticia de la imputació de Forcadell en aquest procés judicial; però si es tracta de tirar merda perquè sí, aquest mitjà és exemplar

#19.1 Josep, Lleida, 18/01/2019 - 08:49

Despres de fer bullir l'olla, dient que els no independentistes no eren catalans, de estar en el grupet que van decidir el 1-O, ara la calces de sucre i reina de marxa endarrere, diu que ella no va fer res. Vinga home !!!!! les persones han d'estar a les verdes i les madures. I ara li toca passar per caixa i pagar.

#19.2 Chris, Lleida, 18/01/2019 - 09:24

Si vostè creu que no és veritat el que s’exposa en aquest artícle d’aquest mitjà, ilustra’ns.Tot depèn del què digui la defensa i els jutges del cas;el que digui Junqueras és irrellevant.I permeti’m que li digui,si no milita al ERC,li recomano què no entri tant al joc d’aquesta gent,per a què no li afecti a la seva salut física i men